
«Το Σύστημα Παρακολούθησης Θαλάσσιας Κυκλοφορίας Πλοίων (VTMIS) το οποίο είναι αναπτυγμένο σε ορισμένα μόνο λιμάνια της χώρας (Πάτρας, Κέρκυρας, Ηγουμενίτσας, Πειραιά, Λαυρίου, Ραφήνας), είναι ένα σύστημα το οποίο λειτουργεί σταδιακά από το 2002» επισημαίνει σε ανακοίνωση του το υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου και συμπληρώνει: «Το σύστημα συνεπικουρεί την παρακολούθηση της θαλάσσιας κυκλοφορίας στα ανωτέρω λιμάνια, η οποία διεξάγεται με ασφάλεια με βάση τον Διεθνή Κανονισμό Αποφυγής Συγκρούσεων. Το σύστημα δεν συνδράμει τις ενέργειες των Λιμενικών Αρχών σε θέματα ασφαλείας (παράνομοι μετανάστες, παράνομα φορτία, κλπ.), παρά μόνο σε σπάνιες περιπτώσεις και όπου αυτό κρίνεται απαραίτητο».
Η ανακοίνωση διευκρινίζει ότι τον Ιούνιο του 2012, όταν επανασυστήθηκε το υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου, διαπιστώθηκε ότι η συντήρηση του VTMIS είχε σταματήσει. Αμέσως δόθηκαν από την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου οι οδηγίες ώστε να γίνουν όλες οι νόμιμες ενέργειες για να επανακτήσει το σύστημα τη μέγιστη λειτουργικότητά του.
Όσον αφορά τις υπηρεσίες του Λιμενικού Σώματος αυτές επεμβαίνουν στο πλαίσιο των τεχνικών τους δυνατοτήτων, ώστε να διατηρήσουν το σύστημα σε λειτουργία. Έχουν δρομολογηθεί ενέργειες για τη προμήθεια αναλωσίμων και ανταλλακτικών, έτσι ώστε να βελτιωθεί η λειτουργικότητα του συστήματος. Παράλληλα, έχουν γίνει οι απαραίτητες ενέργειες για την προκήρυξη διεθνούς διαγωνισμού, ώστε να υπογραφεί τελικά σύμβαση συντήρησης για την επόμενη διετία.
Τέλος στην ανακοίνωση υπογραμμίζεται ότι «η επιχειρησιακή ικανότητα του Λιμενικού Σώματος δεν τίθεται σε αμφιβολία. Η ικανότητα αυτή αποδεικνύεται καθημερινά από τις επιτυχίες του Λιμενικού Σώματος σε θέματα παράνομης διακίνησης τσιγάρων, συλλήψεων για εμπορία μεγάλων ποσοτήτων ναρκωτικών και αντιμετώπιση άλλων έκνομων ενεργειών».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ιδιαίτερα μεγάλη «βουτιά» σημείωσαν οι ναύλοι των LPG carriers, και ειδικά εκείνοι των πλοίων μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Τα ναυπηγεία Tsuneishi Shipbuilding της Ιαπωνίας αποφάσισαν να εξαγοράσουν όλες τις μετοχές του ναυπηγικού ομίλου Mitsui E&S Shipbuilding, ενώ αναμένεται να τον μετατρέψουν σε…
Στο πλαίσιο της στρατηγικής ενίσχυσης της παρουσίας της στην ευρωπαϊκή αγορά διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, η νοτιοκορεατική HMM προανήγγειλε νέα σημαντική επένδυση στον λιμένα Algeciras της…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), που εκπροσωπεί τη συντριπτική πλειοψηφία της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, ανακοίνωσε τη δέσμευσή της να συνεργαστεί με την ελληνική…
Συνέντευξη του Καπτ. Παναγιώτη Γιγή, Προέδρου της ΠΕΠΕΝ
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Τα κύματα καύσωνα, που πλήττουν την Ευρώπη, μπορεί να επιβραδύνουν την οικονομική ανάπτυξη στη Γηραιά Ήπειρο κατά μισή ποσοστιαία μονάδα, σύμφωνα με έκθεση της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ