
Ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου, Κωστής Μουσουρούλης, συναντήθηκε χθες με τον γενικό γραμματέα του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (International Maritime Organization), Koji Sekimizu, στο Λονδίνο. Ο κ. Μουσουρούλης έθεσε στη συζήτηση το ζήτημα της αναβάθμισης της παρουσίας της Ελλάδας στον IMO. Στη συνέχεια, τα κύρια θέματα που συζητήθηκαν κατά τη συνάντηση είναι τα ακόλουθα:
(α) Μηχανισμός αναθεώρησης και μεταρρύθμισης του ΙΜΟ
(β) Εκπομπές αερίων θερμοκηπίου από τα πλοία
(γ) Πειρατεία
(δ) Ασφάλεια ναυσιπλοΐας
(ε) Καθεστώς κύρωσης διεθνών συμβάσεων από τη χώρα μας
Στη διάρκεια της συζήτησης, ο κ. Μουσουρούλης τόνισε πως η Ελλάδα υποστηρίζει ότι η λήψη μέτρων για τη συνεισφορά της ναυτιλίας στην αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής, και, ειδικότερα στη μείωση των εκπομπών αερίων θερμοκηπίου από τα πλοία, θα πρέπει να πραγματοποιηθεί εντός του πλαισίου του ΙΜΟ, ως το πλέον κατάλληλο όργανο. Οποιεσδήποτε περιφερειακές ρυθμίσεις ή πρωτοβουλίες στα πλαίσια άλλων διεθνών οργάνων και συμφωνιών η χώρα μας εκτιμά ότι δεν θα είναι λειτουργικές.
Στο ζήτημα της πειρατείας, ο κ. Μουσουρούλης τόνισε προς τον κ. Sekimizu πως η Ελλάδα υποστηρίζει ανεπιφύλακτα κάθε διεθνή πρωτοβουλία (ΙΜΟ, Ε.Ε. και Ηνωμένα Έθνη) προς την κατεύθυνση της καταπολέμησης της πειρατείας. Επίσης, υπογράμμισε πως η κυβέρνηση επικροτεί και ενθαρρύνει τους Έλληνες πλοιοκτήτες να εφαρμόζουν τις Βέλτιστες Πρακτικές για την αντιμετώπιση των πειρατικών επιθέσεων, όπως έχουν εκπονηθεί με πρωτοβουλία της διεθνούς ναυτιλιακής βιομηχανίας και υιοθετηθεί στο πλαίσιο του ΙΜΟ.
Τέλος, ο κ. Υπουργός υπογράμμισε πως η Ελλάδα έχει κυρώσει σχεδόν το σύνολο των διεθνών συμβάσεων του ΙΜΟ (18 από τις 19 συμβάσεις) στους τομείς προστασίας θαλασσίου περιβάλλοντος, ναυτικής εκπαίδευσης, ασφάλειας ναυσιπλοΐας και αστικής ευθύνης του πλοιοκτήτη, γεγονός το οποίο καταδεικνύει την πολιτική βούληση της χώρας μας, ως μεγάλης ναυτιλιακής δύναμης, να υπάρξει ένα παγκοσμιοποιημένο θεσμικό πλαίσιο εν ισχύ για μία ασφαλή περιβαλλοντικά φιλική ναυτιλία.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


Σε τροχιά υλοποίησης τίθενται δύο έργα αναβάθμισης λιμενικών υποδομών στη Σούδα Χανίων και στη Λευκάδα, τα οποία εντάχθηκαν στο Τομεακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης του Υπουργείου…

Σαν σήμερα, πριν 142 χρόνια γεννήθηκε ο Ευγένιος Ευγενίδης. Με αφορμή την επέτειο γέννησης του Ευγένιου Ευγενίδη, τα Ναυτικά Χρονικά αφιερώνουν μερικές γραμμές στον…

Πλήγμα για τις εξαγωγές σιτηρών της Ουκρανίας από τη Μαύρη Θάλασσα αποτελούν οι σφοδρές ρωσικές επιθέσεις σε λιμενικές εγκαταστάσεις. Είναι χαρακτηριστικό ότι οι ουκρανικοί…

Οι αλλεπάλληλες επιχειρήσεις των ΗΠΑ που έβαλαν στο στόχαστρο πλοία φορτωμένα πετρέλαιο της Βενεζουέλας απειλούν να προκαλέσουν ασφυξία στην οικονομία της, ενώ τροφοδοτούν την επωδό της…

Η τεχνολογία θαλάσσιας μεταφοράς υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα (LCO₂) αποτελεί κρίσιμο κρίκο στην αλυσίδα δέσμευσης και αποθήκευσης άνθρακα (Carbon Capture and Storage – CCS),…

Καθώς η υποβοήθηση πρόωσης από τον άνεμο έχει πλέον καθιερωθεί ως τεχνικά ώριμη λύση στη ναυτιλία, η εφαρμογή προηγμένων αεροδυναμικών τεχνολογιών, όπως τα αυτόνομα…

Η τεχνολογία του υγροποιημένου υδρογόνου αποκτά κομβικό ρόλο στη μετάβαση της Ευρώπης σε ένα καθαρό και ασφαλές ενεργειακό σύστημα. Αυτό οφείλεται στο ότι το…

Με ορμή διαφαίνεται πως θα εισέλθουν στο 2026 τα VLCCs, καθώς οι προοπτικές για τα θεμελιώδη μεγέθη προσφοράς και ζήτησης θα ευνοήσουν τη ναυλαγορά.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ