
Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.
Αν οι ηγέτες της Ευρώπης αρνηθούν να εξετάσουν τη μόνη λύση που έχει πιθανότητες να αποδώσει, διαγραφή του χρέους, θα είναι αυτοί οι υπαίτιοι για τα χρήματα που θα χάσουν από τη χρεοκοπία της Ελλάδας αναφέρει το Bloomberg. Συνεχίζει δε λέγοντας πως οι διεθνείς δανειστές είτε θα αποφασίσουν να χάσουν κάποια χρήματα τώρα, είτε θα το κάνουν αργότερα ως μέρος μίας άτακτης Ελληνικής χρεοκοπίας και της αποχώρησης της χώρας από το Ευρώ.
Ο πρώην διοικητής της FED, Alan Greenspan, δήλωσε ότι το Ευρώ δύσκολα δεν θα διασπαστεί καθώς δεν υπάρχει πολιτική ένωση και πως η μείωση των δημοσιονομικών ελλειμμάτων δεν αποτελεί το μόνο δρόμο για την έξοδο από την κρίση.
Υπέρ της ίδιας άποψης, μεταξύ πολλών άλλων, και ο επικεφαλής του IIF, Charles Dallara, τονίζοντας ότι η Ευρώπη και η Ελλάδα χρειάζονται λιγότερη λιτότητα και περισσότερη ανάπτυξη ενώ στην Ελλάδα θα πρέπει να δοθεί ηπιότερη προσαρμογή, όπως στην Ιρλανδία, να μειωθούν τα επιτόκια των δανείων του επίσημου τομέα και η Ελλάδα να εξαιρεθεί από την αποπληρωμή του χρέους προς την ΕΚΤ.
Αναφερόμενος στις Ελληνικές τράπεζες, είπε δε ότι πριν από την κρίση είχαν εξαιρετικές επιδόσεις και υψηλό Core Tier 1, πολύ καλύτερο μάλιστα από τις ανταγωνιστικές τους σε ΗΠΑ και Ευρώπη.
Όπως πολλές φορές έχουμε αναφέρει, η λύση στο οικονομικό πρόβλημα της Ευρώπης σκοντάφτει αποκλειστικά σε πολιτικά τερτίπια, ενώ παράλληλα η κόντρα μεταξύ ΔΝΤ και Γερμανίας γίνεται όλο και πιο έντονη και παρά το γεγονός ότι η Lagarde διέκοψε το ταξίδι της στην Ασία για να βρεθεί στο Eurogroup της 20ης Νοεμβρίου με στόχο την ολοκληρωμένη επιβολή της λύσης, η Ολλανδία ταράζει και πάλι τα νερά δηλώνοντας ότι δεν θα συμφωνήσει σε πρόσθετη χρηματοδότηση και πως δεν θα υπάρξει συμφωνία για την Ελλάδα.
Η παρούσα ανασκόπηση λόγω ότι θα έχει συνταχθεί πριν το Eurogroup δεν γνωρίζει την έκβαση της συνάντησης αλλά σύμφωνα με αναλύσεις, εκτιμά ότι δεν θα έχει το απόλυτα επιθυμητό αποτέλεσμα δηλαδή την ολοκληρωτική και πλήρη λύση αλλά θα έχει την συμφωνία για την ενισχυμένη δόση των € 44 δισ.
Το οξύμωρο όμως είναι ότι η υπάρχουσα πολιτική επηρεάζει αρνητικά όλη την Ευρώπη και φαίνεται στα οικονομικά αποτελέσματα.
Η Ολλανδική οικονομία συρρικνώθηκε κατακόρυφα στο 3ο τρίμηνο, κατά 1,1% η 1,6% σε ετήσια βάση, οι επενδύσεις 6,4% και οι εξαγωγές 1,6% ενώ αναθεωρήθηκε πτωτικά η ανάπτυξη για το 2013 από 0,7% σε 0,3%.
Στην ίδια λογική και η Αυστρία με πτώση 0,1% ενώ η Φινλανδία δεν ανακοίνωσε στοιχεία 3μήνου αλλά το τελευταίο δωδεκάμηνο είχε πτώση 1%.
Αντίστοιχα, η Γερμανία είχε 0,2% επιβράδυνση το 3ο τρίμηνο ενώ ο δείκτης οικονομικού κλίματος του ινστιτούτου ZEW έκανε βουτιά τον Νοέμβριο στο -15,7 από -11,5 τον Αύγουστο με το Ινστιτούτο να ανακοινώνει ότι οι υφεσιακές εξελίξεις στην Ευρωζώνη θα βαρύνουν την οικονομική ανάπτυξη της Γερμανίας τουλάχιστον για τους επόμενους 6 μήνες. Να σημειώσουμε εδώ πως η Γερμανία θα έχει εκλογές τον Σεπτέμβριο με Οκτώβριο του 2013.
Στο σύνολο της η Ευρωζώνη επέστρεψε σε ύφεση αφού συμπλήρωσε 2 διαδοχικά 3μηνα συρρίκνωσης με το 3ο τρίμηνο να έχει πτώση 0,1% ενώ βουτιά της βιομηχανικής παραγωγής κατά 2,5% καταγράφηκε τον Σεπτέμβριο σε μηνιαία βάση η 2,3% ετησίως.
Στις ΗΠΑ, ενώ Λευκός Οίκος και Κογκρέσο είναι σε σκληρές διαπραγματεύσεις με στόχο τη μείωση του ελλείμματος και του χρέους, τον Οκτώβριο το έλλειμμα έκλεισε στα $ 120 δισ. από $ 98,5 δισ. ένα χρόνο νωρίτερα και η βιομηχανική παραγωγή υποχώρησε 0,4% γεγονός που οφείλεται στον τυφώνα Sandy που επηρέασε την ευρύτερη μεταποιητική δραστηριότητα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών

Ο Ευρωπαίος Επίτροπος Μεταρρυθμίσεων Ραφαέλε Φίττο και ο Ευρωπαίος Επίτροπος Μεταφορών και Τουρισμού Απόστολος Τζιτζικώστας παρουσίασαν την Τετάρτη 5 Νοεμβρίου το σχέδιο της Κομισιόν…

Συμφωνία για συμμετοχή της ExxonMobil με μερίδιο 60 % στην Κοινοπραξία Energean – Helleniq Energy που έχει τα δικαιώματα έρευνας υδρογονανθράκων στο «οικόπεδο 2»…

Η αμερικανική κυβέρνηση ανακοίνωσε χθες Τετάρτη 5 Νοεμβρίου ότι θα απαιτήσει από τις εταιρείες αεροπορικών μεταφορών να περικόψουν τις πτήσεις από αύριο Παρασκευή 7…

Σε τροχιά υλοποίησης μπαίνει το ευρωπαϊκό ερευνητικό έργο «STEROPE», με στόχο την ανάπτυξη τεχνολογιών αιχμής για την παραγωγή καθαρών καυσίμων από βιομηχανικές εκπομπές CO2,…

Μετά την πρόσφατη «ανακωχή» ΗΠΑ-Κίνας και την απόφαση αναστολής των αμοιβαίων λιμενικών τελών στις 30 Οκτωβρίου για ένα έτος, τα σημάδια για τα bulk…

Ο Όμιλος AKTOR και η ΔΕΠΑ Εμπορίας, όπως ανακοίνωσαν, προχώρησαν στη σύσταση της εταιρείας ATLANTIC – SEE LNG TRADE Α.Ε., η οποία έχει ως…

H ταχεία μετατροπή της τεχνολογικής και βιομηχανικής υποδομής της Αυστραλίας στον τομέα των υποβρύχιων ρομποτικών συστημάτων επιβεβαιώνεται από την Anduril. Συγκεκριμένα, στο Σίδνεϊ άνοιξε…

Το νέο υπερσύγχρονο σύστημα φωτισμού CoeLux, το οποίο δημιουργεί την αίσθηση του φυσικού φωτισμού με στόχο τη βελτίωση της εύθραυστης ψυχολογίας των παιδιών με…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ