
Η διόρθωση των τιμών προς τα κάτω την προηγούμενη εβδομάδα στην Ινδία και στο Πακιστάν, τελικά άφησε εκτεθειμένους τους αγοραστές που βασιζόμενοι στη σπέκουλα αγόραζαν σε υψηλές τιμές, όπως είχαμε αναφέρει και στην προηγούμενη ανασκόπηση.
Η πτώση των τιμών του σιδήρου και οι νομισματικές διακυμάνσεις, οδήγησαν τις τιμές σε μία ελαφριά διόρθωση ιδιαίτερα στην Ινδία και από ότι δείχνει η τάση αυτή θα συνεχιστεί και τις επόμενες ημέρες δεδομένου και των αργιών για το Diwali.
Η Ινδία, όπως προαναφέραμε υπέστη μία μικρή διόρθωση των τιμών και προετοιμάζεται για τις εορταστικές εκδηλώσεις που θα διαρκέσουν περίπου 5 ημέρες, γεγονός που σημαίνει ότι θα απέχει από την αγορά. Αναμένεται να δούμε αν με την επιστροφή από τις αργίες θα υπάρχει σταθερότητα στην ισοτιμία της ρουπίας με το δολάριο και αν οι τιμές του σιδήρου θα έχουν βελτιωθεί ώστε η Ινδία να επιστρέψει και πάλι δυναμικά.
Το Πακιστάν, εκμεταλλευόμενο την πτώση των τιμών στην Ινδία, προχώρησε και αυτό σε μία διόρθωση και συνέχισε να δραστηριοποιείται στον τομέα των δεξαμενόπλοιων και ιδιαίτερα των μεγάλων αφού προσφέρει το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα του ‘Gas Free for Man Entry’. Λόγω και των αργιών στην Ινδία, αναμένεται το Πακιστάν να εμφανίσει έντονη δραστηριότητα τις επόμενες ημέρες.
Το Μπαγκλαντές, συνεχίζει να απογοητεύει αφού ούτε από επίπεδα τιμών αλλά ούτε από κλεισίματα έχει παρουσιάσει έργο. Ενώ αρχίζει σιγά-σιγά η κατάσταση στα διαλυτήρια να εξομαλύνεται από θέμα χωρητικότητας, οι τιμές που προσφέρει δεν είναι ανταγωνιστικές ενώ υπάρχει και το σχετικό ρίσκο τόσο με το άνοιγμα των L/C’s αλλά και τη φερεγγυότητα των αγοραστών.
Η Κίνα, έχει πια μπει δυναμικά στην αγορά, γεγονός που αντικατοπτρίζεται και από τα επίπεδα των τιμών που προσφέρει. Αρκετοί Κινέζοι πλοιοκτήτες αλλά και όχι μόνο, που τα πλοία τους είναι στο Far East, προσπαθούν να στείλουν κατευθείαν τα πλοία στα διαλυτήρια καθώς οι Κινέζοι brokers δεν είναι ιδιαίτερα γνωστοί στην αγορά των διαλύσεων.
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων την τελευταία εβδομάδα ήτανε 1,251,468 DWT εκ των οποίων περίπου το 59% (732,865 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 37% (466,448 DWT) δεξαμενόπλοια και το 4% (52,155) Containers και Reefers .
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κινήθηκαν ως εξής:
✏ Ινδία: Από $ 405 – $ 430 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Πακιστάν: Από $ 400 – $ 425 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Μπαγκλαντές: Από $ 385 – $ 415 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα
✏ Κίνα: Από $ 350 – $ 370 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τη σκυτάλη από τον πρόεδρο Τραμπ παίρνει το Μεξικό αναφορικά με την επιβολή δασμών, καθώς ανακοίνωσε δασμούς ύψους 50% στις εισαγωγές αυτοκινήτων από την…
Η επέκταση των δραστηριοτήτων της JERA σε διεθνές επίπεδο συνεχίζεται με ταχύτατους ρυθμούς, με τον ιαπωνικό κολοσσό ενέργειας να πραγματοποιεί νέα «στάση», αυτή τη…
Η σταθερότητα φαίνεται να αποτελεί το νέο status quo της ναυλαγοράς των LPG carriers, καθώς την περασμένη εβδομάδα δεν σημειώθηκαν μεταβολές στους spot ναύλους.…
Δεκατρείς είναι πλέον οι εβδομάδες διαδοχικών απωλειών για τη ναυλαγορά των containerships, με τους spot ναύλους σε κορυφαίες εμπορικές γραμμές να ακολουθούν αντίρροπες τάσεις…
Επίσκεψη στα Ναυπηγεία Ελευσίνας της ONEX πραγματοποίησε ο Υπουργός Εσωτερικών των ΗΠΑ, Doug Burgum, τον οποίο υποδέχθηκε ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής της…
Η Γαλλία βιώνει μια κρίσιμη καμπή στην ιστορία της που ξεπερνά τα όρια της συνηθισμένης πολιτικής αστάθειας. Η πρόσφατη πτώση της κυβέρνησης Μπαϊρού, λόγω…
Καθώς οι κυρώσεις και οι δασμοί της Δύσης σε βάρος της Μόσχας «δίνουν και παίρνουν», η απροσδόκητη ευελιξία της Ρωσίας στην ανακατεύθυνση των εξαγωγών…
Μετά την άρση των κυρώσεων της αμερικανικής κυβέρνησης στο αργό της Βενεζουέλας, οι οποίες διήρκεσαν τέσσερις μήνες, οι πετρελαϊκές εξαγωγές της λατινοαμερικανικής χώρας έχουν…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ