
Η διόρθωση των τιμών προς τα κάτω την προηγούμενη εβδομάδα στην Ινδία και στο Πακιστάν, τελικά άφησε εκτεθειμένους τους αγοραστές που βασιζόμενοι στη σπέκουλα αγόραζαν σε υψηλές τιμές, όπως είχαμε αναφέρει και στην προηγούμενη ανασκόπηση.
Η πτώση των τιμών του σιδήρου και οι νομισματικές διακυμάνσεις, οδήγησαν τις τιμές σε μία ελαφριά διόρθωση ιδιαίτερα στην Ινδία και από ότι δείχνει η τάση αυτή θα συνεχιστεί και τις επόμενες ημέρες δεδομένου και των αργιών για το Diwali.
Η Ινδία, όπως προαναφέραμε υπέστη μία μικρή διόρθωση των τιμών και προετοιμάζεται για τις εορταστικές εκδηλώσεις που θα διαρκέσουν περίπου 5 ημέρες, γεγονός που σημαίνει ότι θα απέχει από την αγορά. Αναμένεται να δούμε αν με την επιστροφή από τις αργίες θα υπάρχει σταθερότητα στην ισοτιμία της ρουπίας με το δολάριο και αν οι τιμές του σιδήρου θα έχουν βελτιωθεί ώστε η Ινδία να επιστρέψει και πάλι δυναμικά.
Το Πακιστάν, εκμεταλλευόμενο την πτώση των τιμών στην Ινδία, προχώρησε και αυτό σε μία διόρθωση και συνέχισε να δραστηριοποιείται στον τομέα των δεξαμενόπλοιων και ιδιαίτερα των μεγάλων αφού προσφέρει το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα του ‘Gas Free for Man Entry’. Λόγω και των αργιών στην Ινδία, αναμένεται το Πακιστάν να εμφανίσει έντονη δραστηριότητα τις επόμενες ημέρες.
Το Μπαγκλαντές, συνεχίζει να απογοητεύει αφού ούτε από επίπεδα τιμών αλλά ούτε από κλεισίματα έχει παρουσιάσει έργο. Ενώ αρχίζει σιγά-σιγά η κατάσταση στα διαλυτήρια να εξομαλύνεται από θέμα χωρητικότητας, οι τιμές που προσφέρει δεν είναι ανταγωνιστικές ενώ υπάρχει και το σχετικό ρίσκο τόσο με το άνοιγμα των L/C’s αλλά και τη φερεγγυότητα των αγοραστών.
Η Κίνα, έχει πια μπει δυναμικά στην αγορά, γεγονός που αντικατοπτρίζεται και από τα επίπεδα των τιμών που προσφέρει. Αρκετοί Κινέζοι πλοιοκτήτες αλλά και όχι μόνο, που τα πλοία τους είναι στο Far East, προσπαθούν να στείλουν κατευθείαν τα πλοία στα διαλυτήρια καθώς οι Κινέζοι brokers δεν είναι ιδιαίτερα γνωστοί στην αγορά των διαλύσεων.
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων την τελευταία εβδομάδα ήτανε 1,251,468 DWT εκ των οποίων περίπου το 59% (732,865 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 37% (466,448 DWT) δεξαμενόπλοια και το 4% (52,155) Containers και Reefers .
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κινήθηκαν ως εξής:
✏ Ινδία: Από $ 405 – $ 430 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Πακιστάν: Από $ 400 – $ 425 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Μπαγκλαντές: Από $ 385 – $ 415 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα
✏ Κίνα: Από $ 350 – $ 370 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


Την επιτυχή ολοκλήρωση του πρώτου έτους εφαρμογής του προγράμματος «She Sails» ανακοίνωσε η CMA CGM, καταγράφοντας διπλασιασμό του γυναικείου ναυτεργατικού δυναμικού στον στόλο της.…

Ενώ η αγορά κινείται σε ρυθμούς εορταστικής προετοιμασίας, οι liners φαίνεται να εστιάζουν σε έναν πολύ πιο μακρινό χρονικό ορίζοντα, προετοιμαζόμενοι για ένα μέλλον…

Η Ινδία δεν έχει λάβει καμία απόφαση σχετικά με την επέκταση του τεράστιου στόλου παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από άνθρακα μετά το 2035, δήλωσε πρόσφατα…

Σε μια σπάνια για τα δεδομένα της εποχής άνοδο οδηγούνται οι ναύλοι για τις κύριες κατηγορίες πλοίων στην εκπνοή του 2025. Συνήθως, στο τέλος…

Νέος πρόεδρος του Eurogroup εξελέγη σήμερα ο Έλληνας υπουργός Οικονομικών Κυριάκος Πιερρακάκης. Η διάρκεια της θητείας του είναι δυόμισι χρόνια. Αναλαμβάνει καθήκοντα από αύριο.…

Τις απόψεις της σχετικά με την καθοριστική σημασία ενός σταθερού ρυθμιστικού πλαισίου, αλλά και την μεγάλη πρόκληση της έλλειψης ναυτικών παρουσίασε η κ. Ιωάννα…

Η κυβέρνηση της Βενεζουέλας κατηγόρησε χθες Τετάρτη τις ΗΠΑ για «θρασεία κλοπή» και «διεθνή πειρατεία», μετά τη σύλληψη από τις αμερικανικές ένοπλες δυνάμεις πετρελαιοφόρου…

Πτωτικές τάσεις επικράτησαν στην αγορά πετρελαίου την Πέμπτη, με τα συμβόλαια μελλοντικής εκπλήρωσης του Brent να υποχωρούν κατά 1,3%, στα $61,40/βαρέλι, σύμφωνα με το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ