
Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.
Σε αρκετά ικανοποιητικά επίπεδα κινήθηκε ο τομέας των διαλύσεων την εβδομάδα που μας πέρασε, αν λάβουμε υπόψη ότι ουσιαστικά μόνο 3 από τις 4 αγορές δραστηριοποιήθηκαν καθώς το Μπαγκλαντές για άλλη μία εβδομάδα ήταν εκτός αγοράς.
Οι Cash Buyers έχουν αρχίσει να αγοράζουν, σπεκουλάροντας ότι οι τιμές θα ανέβουν και άλλο αψηφώντας όμως πιθανές νομισματικές διακυμάνσεις η διακυμάνσεις στην τιμή του σιδήρου.
Η Ινδία, συνεχίζει ακάθεκτη να αγοράζει και σε ιδιαίτερα υψηλές τιμές αφού όπως προαναφέραμε οι Cash Buyers σπεκουλάρουν αύξηση των τιμών, λόγω του ανταγωνισμού από το Πακιστάν αλλά και την επαναδραστηριοποίηση του Μπαγκλαντές στο άμεσο μέλλον.
Ταυτόχρονα η ρουπία αρχίζει να δείχνει κάποια σημάδια βελτίωσης αλλά ο κίνδυνος της συναλλαγματικής ισοτιμίας είναι πάντα υπαρκτός και μένει να αποδειχθεί αν η σπέκουλα θα αποδώσει.
Το Πακιστάν, δραστηριοποιείται σε αυτό που ξέρει να κάνει καλύτερα, τα δεξαμενόπλοια, και λόγω του πλεονεκτήματος που προσφέρει αφού δεν απαιτεί πιστοποιητικό για “Hot Works” αλλά μόνο για “Man Entry” και το οποίο μεταφράζεται σε οικονομικό όφελος για τους πλοιοκτήτες, έχει σαν αποτέλεσμα να «κλέβει» πλοία από την Ινδία προσφέροντας χαμηλότερες τιμές.
Το Μπαγκλαντές, απλά συνεχίζει να έχει τον ρόλο του παρατηρητή και οι Cash Buyers συνεχίζουν να κατευθύνουν τα αποθέματα τους σε άλλες αγορές. Εκτιμάται ότι πριν το τέλος του χρόνου ενδεχομένως να υπάρξει επαναδραστηριοποίηση αλλά θα είναι δύσκολο να ανταγωνιστεί τις υπόλοιπες αγορές, ιδιαίτερα τώρα που οι τιμές στις ανταγωνίστριες χώρες έχουν πάρει την ανιούσα.
Στην Κίνα, συνεχίζεται η ανοδική πορεία των τιμών με αποτέλεσμα να κλείνει με ευκολία πλοία που γεωγραφικά είναι προσκείμενα προς αυτή και που υπό διαφορετικές συνθήκες θα κατευθυνόντουσαν προς την Ινδία.
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων την τελευταία εβδομάδα ήτανε 1,251,468 DWT εκ των οποίων περίπου το 59% (732,865 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 37% (466,448 DWT) δεξαμενόπλοια και το 4% (52,155) Containers και Reefers
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κινήθηκαν ως εξής:
✏ Ινδία: Από $ 415 – $ 440 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Πακιστάν: Από $ 405 – $ 435 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Μπαγκλαντές: Από $ 390 – $ 420 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα
✏ Κίνα: Από $ 360 – $ 380 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ισχυρή σεισμική δόνηση μεγέθους 7,3 βαθμών σημειώθηκε σήμερα στα ανοικτά των ακτών της Αλάσκας, σύμφωνα με το αμερικανικό ινστιτούτο γεωλογικών μελετών (USGS) Το επίκεντρο…
Η συριακή κρατική τηλεόραση έκανε λόγο για νέα ισραηλινά πλήγματα σήμερα το απόγευμα στη Δαμασκό στην περιοχή όπου βρίσκεται το Γενικό Επιτελείο των συριακών…
Πρόσφατα πραγματοποιήθηκε η πρώτη παραγγελία του ταχύστροφου κινητήρα διπλού καυσίμου μεθανόλης 175DF-M. Ο εν λόγω κινητήρας θα χρησιμοποιηθεί σε ένα υπερπολυτελές σκάφος αναψυχής που…
Την κοινή ανάπτυξη ενός νέου πλοίου μεταφοράς υγρού υδρογόνου (LH₂), χωρητικότητας 20.000 κυβικών μέτρων., ανακοίνωσαν η EDGE Navigation AS και ο DNV. Το πλοίο,…
Μια σημαντική συνεργασία μεταξύ της γερμανικής NEURA Robotics και των νοτιοκορεατικών HD Hyundai Samho και HD Hyundai Robotics σηματοδοτεί ένα νέο κεφάλαιο στην εφαρμογή…
Στα €4,5 δισ. εκτινάχθηκε το πρωτογενές πλεόνασμα του κρατικού προϋπολογισμού το πρώτο εξάμηνο του 2025, σύμφωνα με τα ταμειακά στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδος.…
2.965 έλεγχοι έγιναν από τον Ιούνιο έως τα μέσα Ιουλίου από στελέχη του Λιμενικού Σώματος, σε επιχειρήσεις εκμίσθωσης θαλασσίων μέσων αναψυχής και βεβαιώθηκαν 265…
Η κυβέρνηση της Συρίας υπέγραψε στις 14 Ιουλίου συμφωνία ύψους $800 εκατ. με την DP World, με έδρα τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, για την…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ