
Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.
Σε αρκετά ικανοποιητικά επίπεδα κινήθηκε ο τομέας των διαλύσεων την εβδομάδα που μας πέρασε, αν λάβουμε υπόψη ότι ουσιαστικά μόνο 3 από τις 4 αγορές δραστηριοποιήθηκαν καθώς το Μπαγκλαντές για άλλη μία εβδομάδα ήταν εκτός αγοράς.
Οι Cash Buyers έχουν αρχίσει να αγοράζουν, σπεκουλάροντας ότι οι τιμές θα ανέβουν και άλλο αψηφώντας όμως πιθανές νομισματικές διακυμάνσεις η διακυμάνσεις στην τιμή του σιδήρου.
Η Ινδία, συνεχίζει ακάθεκτη να αγοράζει και σε ιδιαίτερα υψηλές τιμές αφού όπως προαναφέραμε οι Cash Buyers σπεκουλάρουν αύξηση των τιμών, λόγω του ανταγωνισμού από το Πακιστάν αλλά και την επαναδραστηριοποίηση του Μπαγκλαντές στο άμεσο μέλλον.
Ταυτόχρονα η ρουπία αρχίζει να δείχνει κάποια σημάδια βελτίωσης αλλά ο κίνδυνος της συναλλαγματικής ισοτιμίας είναι πάντα υπαρκτός και μένει να αποδειχθεί αν η σπέκουλα θα αποδώσει.
Το Πακιστάν, δραστηριοποιείται σε αυτό που ξέρει να κάνει καλύτερα, τα δεξαμενόπλοια, και λόγω του πλεονεκτήματος που προσφέρει αφού δεν απαιτεί πιστοποιητικό για “Hot Works” αλλά μόνο για “Man Entry” και το οποίο μεταφράζεται σε οικονομικό όφελος για τους πλοιοκτήτες, έχει σαν αποτέλεσμα να «κλέβει» πλοία από την Ινδία προσφέροντας χαμηλότερες τιμές.
Το Μπαγκλαντές, απλά συνεχίζει να έχει τον ρόλο του παρατηρητή και οι Cash Buyers συνεχίζουν να κατευθύνουν τα αποθέματα τους σε άλλες αγορές. Εκτιμάται ότι πριν το τέλος του χρόνου ενδεχομένως να υπάρξει επαναδραστηριοποίηση αλλά θα είναι δύσκολο να ανταγωνιστεί τις υπόλοιπες αγορές, ιδιαίτερα τώρα που οι τιμές στις ανταγωνίστριες χώρες έχουν πάρει την ανιούσα.
Στην Κίνα, συνεχίζεται η ανοδική πορεία των τιμών με αποτέλεσμα να κλείνει με ευκολία πλοία που γεωγραφικά είναι προσκείμενα προς αυτή και που υπό διαφορετικές συνθήκες θα κατευθυνόντουσαν προς την Ινδία.
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων την τελευταία εβδομάδα ήτανε 1,251,468 DWT εκ των οποίων περίπου το 59% (732,865 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 37% (466,448 DWT) δεξαμενόπλοια και το 4% (52,155) Containers και Reefers
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κινήθηκαν ως εξής:
✏ Ινδία: Από $ 415 – $ 440 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Πακιστάν: Από $ 405 – $ 435 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Μπαγκλαντές: Από $ 390 – $ 420 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα
✏ Κίνα: Από $ 360 – $ 380 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


Ανησυχητικά είναι πρόσφατα δεδομένα έρευνας για την ευαλωτότητα της ναυτιλιακής βιομηχανίας έναντι των κυβερνοεπιθέσεων. Αναλυτικότερα, δεδομένα των Achilles Network και Procureship δείχνουν ότι περισσότερο…

Η Microsoft ανακοίνωσε τη Δευτέρα 3 Νοεμβρίου επενδύσεις ύψους 15,2 δισεκατομμυρίων δολαρίων, κυρίως στον τομέα της Τεχνητής Νοημοσύνης, στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα έως το…

Μετά την πρόσφατη έναρξη πτήσεων προς τη Λισαβόνα, η SKY express, εγκαινίασε στις 24 Οκτωβρίου και τη νέα απευθείας πτήση Αθήνα-Μαδρίτη, ενισχύοντας περαιτέρω την…

Βελτιώθηκε ελαφρώς τον Οκτώβριο ο δείκτης οικονομικού κλίματος και διαμορφώθηκε στις 107,5 μονάδες, από 106,2 μονάδες τον Σεπτέμβριο. Σύμφωνα με την έρευνα οικονομικής συγκυρίας…

Το Πεκίνο διοχετεύει συνολικά κεφάλαια 500 δισεκατομμυρίων γιουάν (περίπου 60,85 δισεκατομμυρίων ευρώ) μέσω ενός νέου εργαλείου χρηματοδοτικής πολιτικής, σύμφωνα με μία ανακοίνωση που εξέδωσαν…

Οι εξαγωγές πετρελαϊκών προϊόντων από το Κουβέιτ υποχώρησαν στο χαμηλότερο επίπεδο από τον Ιανουάριο του 2024 και διαμορφώθηκαν κάτω από 3.500 kt τον Σεπτέμβριο.…

Η παγκόσμια παραγωγή ακατέργαστου χάλυβα σημείωσε οριακή κάμψη τον Σεπτέμβριο, οδηγούμενη από την επιβράδυνση της κινεζικής παραγωγής. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με στοιχεία της Διεθνούς Ένωσης…

Η στάση της Ευρωπαϊκής Ένωσης απέναντι στη Ρωσία, και κατά προέκταση στα ενεργειακά προϊόντα της, μεταβάλλεται σταδιακά. Αυτό είναι το συμπέρασμα που μπορεί κανείς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ