
Maritime training specialist Seagull has plugged a growing gap in shipboard expertise by launching new CBT titles targeted at High Voltage electrical systems operation and maintenance. The wider adoption of electrical propulsion variable speed drives and cold ironing have combined to make shipboard higher voltage systems (above 1,000V) increasingly commonplace in the maritime industry.
Two new Seagull courses, CBT#0232 and CBT#0233, address revisions to the International Convention on Standards of Training, Certification and Watchkeeping for Seafarers (STCW 2010) on electrical system management which are now force. They cover theoretical knowledge of HV systems, practical skills and safety awareness.
“Marine engineers have received electrical systems training but, because they do not use that knowledge day in day out, it can easily be lost or become out of date,” said Roger Ringstad, Seagull Managing Director. Many engineers will soon be sailing with HV systems for the first time so even routine knowledge on the way HV systems should be started and shut down may be lacking.”
The revised STCW requires seafarers working with, or around, HV systems are trained.
While this only fully comes into force on the January 1, 2017, it has applied to the revalidation of Engineering Certificates of Competency (CoC) since 1 January 2012.
To avoid problems when revalidating certificates or having revalidated certificates bearing an endorsement forbidding their use on a ship with High Voltage equipment Engineer Officers will need to show that they have completed HV training. Applicants for the new STCW rank of Electro-technical Officer (STCW III/6) will also have to show they have HV training.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


Εν μέσω επιβράδυνσης της ζήτησης για νεότευκτα πλοία σε διεθνές επίπεδο, οι παραγγελίες των Ελλήνων πλοιοκτητών συνεχίζονται με αμείωτο ρυθμό. Στο πλαίσιο αυτό, την…

Η CMA D. ARGOUDELIS & CO S.A., ως Χρυσός Χορηγός της Γυναικείας Ομάδας Βόλεϊ του Α.Ο.Φ. Πορφύρας, ανακοινώνει με ιδιαίτερη χαρά την έναρξη λειτουργίας…

Η Αφρική αγκαλιάζει μια νέα γενιά υποθαλάσσιας τεχνολογίας, με την εγκατάσταση των πρώτων ROV XLX EVO III της Forum Energy Technologies (FET) στα έργα…

Θετικά είναι τα «σήματα» που εκπέμπει το τελευταίο διάστημα η ναυλαγορά των containerships, με τους spot ναύλους να σημειώνουν άνοδο για δεύτερη διαδοχική εβδομάδα.…

Ο όμιλος Grimaldi, μέσω ανάρτησής του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ανακοίνωσε τη στρατηγική συνεργασία του (Cooperation Framework Agreement ‒ CFA) με την China Merchants…

Η νέα τεχνολογία ηλεκτροκαυσίμων (eFuels) κάνει ένα ακόμα βήμα προς την εμπορική της ωρίμανση, καθώς η Liquid Wind και η Umeå Energi ολοκλήρωσαν όλες…

Ο πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ δήλωσε ότι όλες οι εμπορικές συνομιλίες με τον Καναδά τερματίστηκαν μετά από αυτό «δόλια διαφήμιση» -όπως την αποκάλεσε-…

Υψηλές είναι οι βλέψεις της Airbus για τον διεθνή στόλο αεροσκαφών μεταφοράς εμπορευμάτων. Συγκεκριμένα, ο κατασκευαστής αεροσκαφών εκτιμά ότι, σε βάθος εικοσαετίας, ο στόλος…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ