
Το λιμάνι του Ashdod (Ισραήλ) αποτελεί την νεότερη προσθήκη στην λίστα με τους λιμένες που έχουν υιοθετήσει τον Environmental Ship Index (ESI) ο οποίος αναπτύχθηκε από την International Association of Ports and Harbors (IAPH). Ο ESI αποτελεί πρόγραμμα το οποίο προάγει τα «καθαρά» πλοία, τα οποία εκπέμπουν μειωμένους ρύπους. Επιβραβεύει τους διαχειριστές των οποίων τα πλοία ξεπερνούν τα στάνταρντ περιβαλλοντικής απόδοσης. Η χρηματική επιβράβευση αποδίδεται σε πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και Ro-Ro, με ισχύον πιστοποιητικό ESI και συνολική αξιολόγηση ESI με 31 πόντους ή υψηλότερη. Η επιβράβευση ισχύει για κάθε προσέγγιση του πλοίου στο λιμάνι του Ashdod με σκοπό την φόρτωση ή εκφόρτωση. Το ποσό της έκπτωσης υπολογίζεται με βάση το μήκος του πλοίου και το σκορ του ESI.
Στα τέλη Ιουνίου 1089 πλοία διέθεταν το πιστοποιητικό ESI και είχαν επιτύχει ένα σκορ καθώς οι εκπομπές αερίων ήταν μικρότερες από τα διεθνώς αποδεκτά όρια. Στην αρχή του 2012 υπήρχαν μόλις 570 πλοία. 35% των ESI πλοίων έχουν σκορ από 31 και πάνω. Ενδεικτικά στο λιμάνι του Ρότερνταμ τα πλοία αυτά δικαιούνται έκπτωσης περίπου 5%.
Το πιστοποιητικό ESI εκδίδεται από την 1/1/2011 από το World Port Initiative μετά από αίτημα του πλοίου. Ο δείκτης δείχνει πως το πλοίο αποδίδει περιβαλλοντικά αναφορικά με τις εκπομπές αερίων (NOx, Sox & CO2). Τα λιμάνια και άλλες ναυτιλιακές υπηρεσίες σε όλο τον κόσμο μπορούν να χρησιμοποιήσουν τον δείκτη με σκοπό να επιβραβεύσουν τα πλοία και με αυτό τον τρόπο να προωθήσουν την περιβαλλοντική «συμπεριφορά» των πλοίων. Δεκαεπτά λιμάνια συμμετέχουν στο πρόγραμμα.
Περισσότερα για τις περιβαλλοντικές πολιτικές των λιμένων @ www.PortEconomics.eu
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη σύλληψη του Igor Grechushkin, του ιδιοκτήτη του πλοίου που συνδέεται με τη μεγάλη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού το 2020, προχώρησαν οι βουλγαρικές…
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ