
Η κυβέρνηση της Ουκρανίας ενέκρινε την μελέτη βιωσιμότητας για την κατασκευή ενός τερματικού σταθμού LNG, όπως δήλωσε ο Υπουργόες Ενέργειας και Άνθρακα κ. Yuriy Boyko. Οι τεχνικές προδιαγραφές του σταθμού θα διαμορφωθούν μέχρι το Δεκέμβριο του 2012, σύμφωνα με το σχεδιασμό. Η κατασκευή της πρώτης φάσης του τερματικού θα ξεκινήσει το 2013. Το 2015 ο τερματικός θα μπορεί να διαχειρίζεται 5 δις κυβικά μέτρα αερίου το χρόνο. Ο τερματικός σταθμός θα κατασκευαστεί στην περιφέρεια της Οδησσού στην Νότια Ουκρανία. Η τελική χωρητικότητα του τερματικού εκτιμάται ότι θα προσεγγίσει τα 10 δις κυβικά μέτρα υγροποιημένου αερίου κατ’ έτος. Συγκριτικά, ο όγκος του αερίου που εισήγαγε η Ουκρανία το διάστημα Ιανουάριος-Ιούλιος 2012 ανήλθε σε 19 δις κυβικά μέτρα.
Η χωρητικότητα του υπάρχοντος συστήματος μεταφοράς αερίου της χώρας είναι 178,5 δις κυβικά μέτρα (70% εκ των οποίων αφορούν μεταφορά Ρωσικού αερίου προς την Ευρώπη, σύμφωνα με την εταιρεία Naftogaz Ukraine. Η χρήση του νέου τερματικού σταθμού LNG θα μειώσει την τιμή του εισαγόμενου αερίου κατά 15%-20% σύμφωνα με εκτιμήσεις της Κρατικής Αρχής Επενδύσεων και Εθνικών Έργων. Προς το παρόν η Ουκρανία πληρώνει $426 ανά χίλια κυβικά μέτρα Ρωσικού αερίου. Το έργο θα κάνει απόσβεση σε πέντε με επτά χρόνια ενώ μετοχές θα κατέχουν τόσο ιδιώτες επενδυτές όσο και το κράτος.
Επιπρόσθετα η κατασκευή του Trans-Caspian αγωγού, ένα έργο στο οποίο η Ουκρανία ήταν έτοιμη να επενδύσει μέχρι και €790 εκατομμύρια, θα επέτρεπε στην Ουκρανία να μεταφέρει υγροποιημένο αέριο από το λιμάνι Kulevi της Γεωργίας προς τον νέο τερματικό σταθμό LNG.
Το 2011 η εταιρεία SOCOIN Ingeniería y Construcción Industrial, από την Ισπανία, κέρδισε τον διαγωνισμό για την μελέτη βιωσιμότητας του έργου. Η κατασκευή του τερματικού σταθμού θα επιτρέψει στην Ουκρανία να εισάγει αέριο από χώρες της Βόρειας Αφρικής και της Μέσης Ανατολής. Ουκρανοί αξιωματούχοι διαπραγματεύονται με εταιρείας της Αλγερίας, των ΗΠΑ και του Κατάρ με στόχο να κλείσουν κατ’ αρχήν συμφωνίες για την προμήθεια υγροποιημένου αερίου μόλις ο τερματικός σταθμός ξεκινήσει την λειτουργία του.
Περισσότερα για τους τερματικούς σταθμούς LNG @ www.PortEconomics.gr
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ιδιαίτερα μεγάλη «βουτιά» σημείωσαν οι ναύλοι των LPG carriers, και ειδικά εκείνοι των πλοίων μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Τα ναυπηγεία Tsuneishi Shipbuilding της Ιαπωνίας αποφάσισαν να εξαγοράσουν όλες τις μετοχές του ναυπηγικού ομίλου Mitsui E&S Shipbuilding, ενώ αναμένεται να τον μετατρέψουν σε…
Στο πλαίσιο της στρατηγικής ενίσχυσης της παρουσίας της στην ευρωπαϊκή αγορά διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, η νοτιοκορεατική HMM προανήγγειλε νέα σημαντική επένδυση στον λιμένα Algeciras της…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), που εκπροσωπεί τη συντριπτική πλειοψηφία της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, ανακοίνωσε τη δέσμευσή της να συνεργαστεί με την ελληνική…
Συνέντευξη του Καπτ. Παναγιώτη Γιγή, Προέδρου της ΠΕΠΕΝ
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Τα κύματα καύσωνα, που πλήττουν την Ευρώπη, μπορεί να επιβραδύνουν την οικονομική ανάπτυξη στη Γηραιά Ήπειρο κατά μισή ποσοστιαία μονάδα, σύμφωνα με έκθεση της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ