
Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.
Στο παρελθόν είχαμε αναφερθεί στην νέα επιστήμη των «EconoPolitics» που έγινε ιδιαίτερα δημοφιλής και σε πολύ γρήγορο διάστημα μετά την έναρξη της κρίσης και φυσικά η οποία πολύ καλά κρατεί.
Μετά την απόφαση της ΕΚΤ για τη βούληση της να αγοράζει ομόλογα των προβληματικών χωρών, την πρόθεση για ενοποίηση του Ευρωπαϊκού τραπεζικού συστήματος με κοινή εποπτική αρχή, τη ψήφιση του ESM από τη Γερμανία, το αποτέλεσμα των Ολλανδικών εκλογών και την απόφαση της FED στο να αγοράζει κάθε μήνα ομόλογα αξίας $ 40 δισ. οι διεθνείς αγορές αναθάρρησαν για άλλη μία φορά και τα χρηματιστήρια πήραν φωτιά.
Οι ανωτέρω αποφάσεις, αν και με καθυστέρηση, είναι προς την σωστή κατεύθυνση απλά όπως έχουμε επισημάνει, ο διάβολος κρύβεται στις λεπτομέρειες και σε αυτή την περίπτωση οι λεπτομέρειες είναι πολλές και σημαντικές και ενδεχόμενη καθυστέρηση λόγω διαφωνιών, που σιγά-σιγά αρχίζουν και εμφανίζονται, θα ανατρέψει άμεσα το θετικό κλίμα το οποίο επικρατεί.
Σύμφωνα με δημοσιεύματα, η ΕΚΤ και το ΔΝΤ διαπραγματεύονται ένα πακέτο διάσωσης της Ισπανίας ύψους $ 300 δισ., προαπαιτούμενο για να μπορεί η ΕΚΤ να αγοράσει ισπανικά ομόλογα, ενώ η Γαλλία ασκεί πιέσεις στην Ισπανία να αγνοήσει τις ανησυχίες των Γερμανών (ΗΠΑ) και να ζητήσει βοήθεια από την Ε.Ε.
Ο πρωθυπουργός της Ισπανίας, Mariano Rajoy, αντιδρά σθεναρά σε οποιοδήποτε πρόγραμμα δημοσιονομικής προσαρμογής το οποίο θα του υπαγορεύει τα μέτρα που πρέπει να εφαρμόσει αρνούμενος όμως να ανακοινώσει ποιες είναι οι «κόκκινες γραμμές» ενώ το Ισπανικό κρατικό χρέος διαμορφώθηκε σε νέα υψηλά στο 75,9% του ΑΕΠ.
Το Eurogroup, εξέφρασε την ικανοποίηση του από την «επιτυχημένη» πορεία του προγράμματος στην Πορτογαλία εν αντιθέσει με τους πολίτες που για άλλη μία φορά ξεχύθηκαν στους δρόμους διαμαρτυρόμενοι για τα μέτρα λιτότητας.
Το οξύμωρο είναι ότι το ΔΝΤ προειδοποίησε την Πορτογαλία να μην υιοθετεί υπερβολικά μέτρα λιτότητας και πως αν γίνονται μόνο περικοπές στον προϋπολογισμό, η οικονομία δεν θα επιβιώσει και πως η μείωση των μισθών δεν λύνει το πρόβλημα της ανταγωνιστικότητας.
Αυτό βέβαια δεν ισχύει για την Ελλάδα αφού η αντίστοιχη δήλωση του ΔΝΤ αλλά και της Ευρώπης είναι ότι ναι μεν έχει σημειωθεί πρόοδος την Ελλάδα αλλά πρέπει να γίνουν περισσότερα!
Την ίδια στιγμή ο Soros, δηλώνει ότι μέσα στους επόμενους 6 μήνες η ύφεση θα περάσει και στη Γερμανία, ενώ ο υπουργός οικονομικών της Γερμανίας δήλωσε ότι αναμένει επιβράδυνση της Γερμανικής οικονομίας το 2013 και το Γερμανικό οικονομικό ινστιτούτο IfW προβλέπει αύξηση του ΑΕΠ κατά 0,8% για το 2012 και 1,1% για το 2013 έναντι αρχικής εκτίμησης για 1,7%.
Ο οίκος αξιολόγησης Egan-Jones, υποβάθμισε την αξιολόγηση των ΗΠΑ σε ΑΑ- από ΑΑ ισχυριζόμενο ότι το νέο πρόγραμμα χαλάρωσης θα μειώσει την αξία του δολαρίου, θα αυξήσει το κόστος των εμπορευμάτων, θα δημιουργήσει πιέσεις στην κερδοφορία των επιχειρήσεων και θα μειώσει την αγοραστική δύναμη των καταναλωτών.
Οι ανωτέρω συνέπειες βέβαια θα εξαρτηθούν από το χρονικό διάστημα που η FED θα αγοράζει ομόλογα, καθώς ο Bernanke δεν το προσδιόρισε στη δήλωση του.
Στα τεκταινόμενα της ναυτιλίας να αναφερθούμε στην πρόβλεψη της HSH Nordbank, η οποία επιβεβαιώνει και τις δικές μας προβλέψεις που έχουμε δημοσιεύσει στο πρόσφατο παρελθόν, και που περιληπτικά αναφέρει ότι δεν αναμένονται άμεσες θετικές εξελίξεις στη ναυτιλία καθώς το καθοδικό σπιράλ έχει ακόμη 12 με 18 μήνες μέχρι να ολοκληρωθεί.
Στο διάστημα αυτό δεν πρόκειται να έρθουμε αντιμέτωποι με σημαντική ανάκαμψη στον τομέα των ναύλων η των τιμών των πλοίων τουλάχιστον μέχρι το τέλος του 2013.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ο Αμερικανός πρόεδρος Ντοναλντ Τραμπ δήλωσε σήμερα ότι οι Ηνωμένες Πολιτείες θα επιβάλλουν «πολύ αυστηρούς δασμού» στην Ρωσία σε 50 ημέρες εάν δεν υπάρξει…
Σκάφος της Frontex βυθίστηκε στη θαλάσσια περιοχή Βορειοδυτικά της Λέσβου μετά από πρόσκρουση σε ξέρα. Οι έξι επιβαίνοντες παρελήφθησαν καλά στην υγεία τους από…
Το EMMYS Yacht Show επιστρέφει στον Πόρο από τις 7 έως τις 10 Μαΐου 2026, με ανανεωμένο όραμα και έμφαση στη σύγχρονη εμπειρία θαλάσσιου…
Η τιμή του Βitcoin ξεπέρασε το επίπεδο των $123.000 για πρώτη φορά σήμερα, Δευτέρα 14 Ιουλίου, σηματοδοτώντας ένα ορόσημο για το κορυφαίο κρυπτονόμισμα παγκοσμίως.…
Η αξιοποίηση φωτοβολταϊκών συστημάτων στη ναυτιλία δεν είναι νέα πρακτική, ωστόσο το «Blue Marlin» γίνεται το πρώτο πλοίο εσωτερικής ναυσιπλοΐας παγκοσμίως που αξιοποιεί ηλιακή…
Οι πλωτές ανεμογεννήτριες παρέχουντι μεγαλύτερη ευελιξία χωροθέτησης, μειωμένες οπτικές επιπτώσεις για παράκτιες κοινότητες και τη δυνατότητα για εγκατάσταση μονάδων μεγάλης ισχύος. Στο πλαίσιο αυτό,…
Με ανησυχητικούς ρυθμούς αυξήθηκαν τα περιστατικά πειρατικών επιθέσεων σε εμπορικά πλοία το α΄ εξάμηνο του 2025, σύμφωνα με δεδομένα της ReCAAP. Η αύξηση ανήλθε…
Η ναυλαγορά τακτικών γραμμών εμφανίζει έντονες αυξομειώσεις τις πρώτες ημέρες του Ιουλίου, βάσει δεδομένων της Xeneta. Με την προσφορά να υπερβαίνει τις απαιτήσεις της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ