
Για αναιτιολόγητη καθυστέρηση στην εφαρμογή των κυβερνητικών ανακοινώσεων σχετικά με την ανάκαμψη της ναυπηγικής και ναυπηγοεπισκευαστικής βιομηχανίας στη χώρα μας κάνει λόγο σε ανακοίνωσή ο πρόεδρος της Ένωσης Ναυπηγοεπισκευαστών Πειραιά Αντώνης Αθανασόπουλος.
Πιο συγκεκριμένα, ο Πρόεδρος της Ένωσης Ναυπηγοεπισκευαστών Πειραιά αναφέρει στην ανακοίνωσή του:
«Πέρασαν δύο μήνες (13-7-2012) από την επίσκεψη της Ομοσπονδίας, στην οποία συμμετέχει και η Ένωση Ναυπηγοεπισκευαστών Πειραιά στον Υπουργό κ. Μουσουρούλη κατά τη διάρκεια της οποίας αναπτύξαμε δια ζώσης τα βασικά θέματα, που απασχολούν τον Κλάδο μας.
Στη συνάντηση αυτή ο Υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας εξέφρασε τη θέση του και εκείνος, όπως και εμείς, για άμεση και εύρυθμη λειτουργία της θυγατρικής εταιρείας ΝΑΥΣΟΛΠ ΑΕ, ως Φορέα Διαχείρισης και εκμετάλλευσης της Ζώνης, αφού άλλωστε υπάρχει και έντονο ενδιαφέρον των χρηστών (επιχειρήσεων του Κλάδου, που δραστηριοποιούνται σε αυτή), για τη συμμετοχή τους στο Μετοχικό Κεφάλαιο της εταιρείας αυτής και ο Υπουργός υποσχέθηκε τότε τη συγκρότηση Επιτροπής προς εξέταση του θέματος και υποβολή προτάσεων.
Και ενώ η κατάσταση καθημερινά χειροτερεύει, τα θέματα που αφορούν τον Κλάδο της ναυπηγοεπισκευής παραμένουν σε πλήρη στασιμότητα, με τα Ελληνικά Ναυπηγεία Σκαραμαγκά κλειστά.
Τον Αύγουστο δε, ακούσαμε πολλά και από πολλές πλευρές. Ακούσαμε ότι «πρέπει όλη η Ελλάδα να γίνει ένα απέραντο ναυπηγείο».
Η ναυπηγοεπισκευή, όμως, δεν μπορεί να δουλέψει με… επικοινωνιακά συνθήματα και ευχολόγια. Ούτε μπορεί να δουλέψει με τον φόβο η Ζώνη να περάσει σε κινεζικά χέρια και τη… σπάθη της COSCO να… επικρέμεται. Ούτε μπορεί να βασίζεται η όποια πολιτική κεντρική απόφαση και να καθυστερεί, ανάλογα με το εάν ή όχι θα αντικατασταθεί η ηγεσία του ΟΛΠ, όπως πληροφορηθήκαμε.
Ούτε και μπορεί να υπάρξει οποιοσδήποτε σχεδιασμός ανάπτυξης, εάν δεν υπάρξει κεντρική πολιτική απόφαση, ώστε να χωροθετηθεί ο χώρος και να παραμείνει η Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη του Πειραιά σε ελληνικά χέρια.
Οι Έλληνες ναυπηγοεπισκευαστές μπορούμε να φέρουμε δουλειά, να δώσουμε θέσεις εργασίας και να δοθεί αναπτυξιακή προοπτική. Ας μην μείνουν λοιπόν οι υποσχέσεις και τα μέτρα στα χαρτιά και τις δηλώσεις προς τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης αλλά να υπάρξει σχεδιασμός ώστε να αποκτήσει επιτέλους ξανά τη δική της βιομηχανία η Ελλάδα (και να μην τη δώσει και αυτή στους Κινέζους), τη ναυπήγηση κι επισκευή και να επιστρέψει ο ελληνικός εφοπλισμός στις ελληνικές ναυπηγικές και ναυπηγοεπισκευαστικές μονάδες».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τα Ναυπηγεία της ΟΝΕΧ στη Σύρο επισκέφθηκε το Σάββατο 18/10/2025 ο Υπουργός Ανάπτυξης κ. Τάκης Θεοδωρικάκος, όπου τον υποδέχθηκε ο Γενικός Διευθυντής, κ. Γιάννης…
Αεροσκάφος μεταφοράς φορτίου που εκτελούσε πτήση από το Ντουμπάι βγήκε από τον διάδρομο κατά την προσγείωσή του στο διεθνές αεροδρόμιο του Χονγκ Κονγκ και…
Σε ισχυρό μομέντουμ εξακολουθούν να βρίσκονται τα VLCCs, καθώς η αυξημένη «όρεξη» της Κίνας για πετρέλαιο και η περιορισμένη προσφορά πλοίων συγκροτούν ευνοϊκά θεμελιώδη…
Ανεξάρτητα από τις έντονες προσπάθειες για μια καθαρή ενεργειακή μετάβαση σε παγκόσμιο επίπεδο μέσω των ΑΠΕ, η χρήση θερμικού άνθρακα ‒και κατ’ επέκταση η…
Η εμπιστοσύνη των πλοιοκτητών στα ναυπηγεία της Κίνας διαφαίνεται αμείωτη. Πρόσφατα, η γερμανική ναυτιλιακή εταιρεία TT-Line υπέγραψε με το ναυπηγείο CMI Jinling Shipyard επιστολή…
Ύστερα από διαπραγματεύσεις η φήφιση του IMO Net-Zero Framework αναβλήθηκε για ένα έτος. Υπενθυμίζεται ότι, τόσο η Ελλάδα, όσο και η Κύπρος ήταν ανάμεσα…
Ο κ. Ιωάννης Ν. Κοτζιάς, Πρόεδρος του Συνδέσμου Ελλήνων Ναυλομεσιτών (Hellenic Shipbrokers Association – HSA), συναντήθηκε με την Υφυπουργό Ναυτιλίας της Κυπριακής Δημοκρατίας, κα…
Ανάμεικτα ήταν τα συναισθήματα στη ναυλαγορά των LNG carriers την τελευταία εβδομάδα, με τους ναύλους ανατολικά και δυτικά του Σουέζ να καταγράφουν αντίρροπες μεταβολές.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ