
Ένας νέος τερματικός σταθμός εμπορευματοκιβωτίων στην Νότια ακτή της Θάλασσας του Μαρμαρά στην Τουρκία, θα είναι σε θέση να διαχειριστεί πάνω από το 1/3 του ΑΕΠ της χώρας καθώς θα ωφεληθεί από τις κατευθύνσεις της κυβέρνησης για ένα γρηγορότερο εμπορευματικό διάδρομο.
Το Yilport Gemlik θα είναι ο δεύτερος τερματικός σταθμός εμπορευματοκιβωτίων της εταιρείας Yildirim στην Τουρκία και προγραμματίζεται να ολοκληρωθεί τον Δεκέμβριο του 2013, με την πρώτη φάση του έργου να δίνει στον τερματικό σταθμό χωρητικότητα 600.000 TEU. O Διευθύνων Σύμβουλος της Yildirim Group, κ. Sean Pierce δήλωσε ότι η νέα υποδομή η οποία θα κατασκευαστεί δίπλα στην υπάρχουσα περιοχή διαχείρισης χύδην ξηρών φορτίων, θα είναι σε θέση να εξυπηρετεί όχι μόνο την Κωνσταντινούπολη, αλλά και τις άλλες δύο γειτονικές βιομηχανικές περιοχές. Όπως είπε χαρακτηριστικά ο κ. Pierce, η νέα εγκατάσταση θα είναι στην σωστή γεωγραφικά θέση ώστε να «αιχμαλωτίσει» το 35% του ΑΕΠ της χώρας.
Το όλο σχέδιο ευνοήθηκε από το γεγονός ότι στα τέλη του 2011, η Τουρκική κυβέρνηση ανακοίνωσε ότι ήταν στην διαδικασία να προχωρήσει με το μεγαλύτερο οδικό έργο στην χώρα, ένα νέο αυτοκινητόδρομο που θα ενώνει τις δύο μεγαλύτερες πόλεις, την Κωνσταντινούπολη και την Σμύρνη, κάτι που αναμένεται να ωφελήσει τα μέγιστα και τους δύο τερματικούς σταθμούς της Yildirim.
O κ. Pierce πρόσθεσε ότι δεν είναι απλά ένα θέμα κατασκευής ενός νέου κεντρικού τερματικού σταθμού. Η νέα υποδομή θα παρέχει υπηρεσίες one-stop shop τόσο για τις ναυτιλιακές εταιρείες όσο και για τους πελάτες τους, διαθέτοντας συστήματα τα οποία θα είναι πλήρως συμβατά και ενσωματωμένα με τις τελωνειακές αρχές, τις ναυτιλιακές εταιρείες, τις εταιρείες χερσαίων μεταφορών και λοιπών εταιρειών που συμμετέχουν στην αλυσίδα μεταφοράς. Η νέα εγκατάσταση θα έχει έκταση περίπου 1.000.000 τετραγωνικών μέτρων.
Περισσότερα για τις λιμενικές επενδύσεις @ www.PortEconomics.gr
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


Για «επενδύσεις στην ελληνική ναυτιλία με στόχο την ανάπτυξη, την ασφάλεια και το άνοιγμα νέων θέσεων εργασίας» έκανε λόγο ο υπουργός Ναυτιλίας & Νησιωτικής…

Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Δεκεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών…

Το Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη τιμήθηκε με Βραβείο από την Ακαδημία Αθηνών κατά την Πανηγυρική Συνεδρία που πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 18 Δεκεμβρίου 2025 στο Μέγαρο της Ακαδημίας. Συγκεκριμένα, στο…

Η Ουκρανία έπληξε για πρώτη φορά πετρελαιοφόρο του «σκιώδους στόλου» της Ρωσίας «μέσα στα ουδέτερα ύδατα» της Μεσογείου, ανακοίνωσε σήμερα πηγή στους κόλπους των…

Η επιτυχής διέλευση του πλοίου «Maersk Sebarok» από την Ερυθρά Θάλασσα και τα Στενά του Μπαμπ ελ Μαντέμπ αποτελεί την πρώτη παρουσία της δανέζικης…

Η τεχνολογία συστημάτων αποθήκευσης ενέργειας μεγάλης κλίμακας για πλήρως ηλεκτρικά πλοία εδραιώνεται ως βασικός πυλώνας της αποανθρακοποίησης των ακτοπλοϊκών μεταφορών, με τη Corvus Energy να διαδραματίζει κεντρικό ρόλο στη…

Η πράσινη αμμωνία καθιερώνεται ως ένας από τους πλέον ώριμους ενεργειακούς φορείς για την αποανθρακοποίηση της ναυτιλίας και η επένδυση της CMB.TECH, που ανακοινώθηκε…

Το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο συμφωνεί να χορηγήσει δάνειο στην Ουκρανία ύψους 90 δισεκατομμυρίων ευρώ για τα έτη 2026-2027, μέσω δανεισμού της ΕΕ», αναφέρουν τα συμπεράσματα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ