
Του Γ. Λογοθέτη CFO George Moundreas & Company S.A. Finance & Research
Ενώ ο όγκος των διαλύσεων την εβδομάδα που μας πέρασε κινήθηκε σε αρκετά ικανοποιητικά επίπεδα, η αγορά όλων των χωρών που δραστηριοποιούνται στον τομέα παραμένει εύθραυστη καθώς δεν υπάρχει ιδιαίτερο αγοραστικό ενδιαφέρον.
Αυτό οφείλεται στη μεγάλη συσσώρευση πλοίων από τις προηγούμενες εβδομάδες, στις υψηλές τιμές που συνεχίζουν και ζητούν οι πλοιοκτήτες, στην έναρξη των μουσώνων και στην κατάθεση του νέου προϋπολογισμού στο Πακιστάν και στο Μπαγκλαντές που ενδεχομένως να επιφέρει και κάποιες αλλαγές στον φόρο εισαγωγών όπου από την εμπειρία των προηγουμένων προϋπολογισμών αυτές οι αλλαγές είναι σχετικά ανώδυνες.
Στην Ινδία, δραματική χαρακτηρίζεται η κατάσταση από τους εμπλεκόμενους στις διαλύσεις καθώς οι τελικοί αγοραστές ούτε καν μπαίνουν στον κόπο να προσφέρουν κάποια ενδεικτική τιμή αγοράς με τις τιμές στο σύνολο τους να συνεχίζουν να είναι πτωτικές. Η ρουπία συνεχίζει να επιδεινώνεται συγκριτικά με το δολάριο όπως και οι τιμές του σιδηρού.
Το Πακιστάν, παρά το γεγονός ότι αντιμετωπίζει και αυτό προβλήματα χωρητικότητας των διαλυτηρίων του, με αρκετά επιλεκτική διάθεση κατάφερε να πραγματοποιήσει κάποιες αγορές πλοίων με καλό Light Weight και ανταλλακτικά αλλά με τις τιμές ελαφρά πτωτικά διορθωμένες.
Το Μπαγκλαντές, μετά από μία έντονη δραστηριοποίηση το προηγούμενο διάστημα, έφτασε και αυτό στα όρια του όσο αφορά την χωρητικότητα των διαλυτηρίων του και όπως και το Πακιστάν, είναι και αυτό στην αναμονή για ανακοίνωση του νέου προϋπολογισμού αλλά και την έναρξη των μουσώνων.
Η Κίνα, δεν θα μπορούσε να μην συμμετέχει και αυτή στο πρόβλημα της χωρητικότητας των διαλυτηρίων της, με τους αγοραστές να μην επιδεικνύουν αγοραστικό ενδιαφέρον, και με τις τιμές να έχουν διορθώσει αρκετά.
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων ήτανε 1,598,688 DWT εκ των οποίων περίπου το 72,5% (1,161,467 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 26% (415,157 DWT) δεξαμενόπλοια και το 1,5% (22,064 DWT) Reefers.
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια παρέμειναν ίδιες με την προηγούμενη εβδομάδα:
✏ Ινδία: Από $ 440 – $ 470 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Πακιστάν: Από $ 450 – $ 475 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Μπαγκλαντές: Από $ 450 – $ 475 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα
✏ Κίνα: Από $ 390 – $ 415 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ανεξάρτητα από τις έντονες προσπάθειες για μια καθαρή ενεργειακή μετάβαση σε παγκόσμιο επίπεδο μέσω των ΑΠΕ, η χρήση θερμικού άνθρακα ‒και κατ’ επέκταση η…
Η εμπιστοσύνη των πλοιοκτητών στα ναυπηγεία της Κίνας διαφαίνεται αμείωτη. Πρόσφατα, η γερμανική ναυτιλιακή εταιρεία TT-Line υπέγραψε με το ναυπηγείο CMI Jinling Shipyard επιστολή…
Ύστερα από διαπραγματεύσεις η φήφιση του IMO Net-Zero Framework αναβλήθηκε για ένα έτος. Υπενθυμίζεται ότι, τόσο η Ελλάδα, όσο και η Κύπρος ήταν ανάμεσα…
Ο κ. Ιωάννης Ν. Κοτζιάς, Πρόεδρος του Συνδέσμου Ελλήνων Ναυλομεσιτών (Hellenic Shipbrokers Association – HSA), συναντήθηκε με την Υφυπουργό Ναυτιλίας της Κυπριακής Δημοκρατίας, κα…
Ανάμεικτα ήταν τα συναισθήματα στη ναυλαγορά των LNG carriers την τελευταία εβδομάδα, με τους ναύλους ανατολικά και δυτικά του Σουέζ να καταγράφουν αντίρροπες μεταβολές.…
Η αμερικανική κυβέρνηση επέμεινε ότι οι περιορισμοί τους οποίους επέβαλε το Πεκίνο στις εξαγωγές σπάνιων γαιών θα έχουν αρνητικές συνέπειες για όλον τον κόσμο…
Σημαντικές αναταραχές υφίσταται ο λιμένας της Αμβέρσας-Μπριζ, καθώς η απεργία των πλοηγών έχει φέρει τα πάνω κάτω στις παραδόσεις πετρελαίου στον βελγικό λιμένα. Σύμφωνα…
Η νοτιοκορεατική Hanwha Ocean βρίσκεται στο στόχαστρο του Πεκίνου, το οποίο κατηγορεί τον ναυπηγικό κολοσσό για συμμετοχή στην πρόσφατη έρευνα των ΗΠΑ με στόχο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ