
Ημερίδα με θέμα «Ναυτασφαλιστική Αγορά: Προκλήσεις, Προβλέψεις» διοργανώθηκε από την Ένωση Εφοπλιστών Ναυτιλίας Μικρών Αποστάσεων (ΕΕΝΜΑ) σε συνεργασία με το Σύνδεσμο των Συνεργαζόμενων με Μεσίτες Lloyd’s στην Ελλάδα (HCLBA).
Ο πρόεδρος της Ένωσης κ. Χαράλαμπος Σημαντώνης στο χαιρετισμό του ανέφερε ότι η συγκεκριμένη ημερίδα είναι η πρώτη από μία σειρά ημερίδων που έχει αποφασιστεί να οργανώνει η Ένωση ανά τακτά χρονικά διαστήματα με στόχο την πληρέστερη ενημέρωση των μελών της Ένωσης πάνω σε φλέγοντα ναυτιλιακά θέματα.
Προλογίζοντας την συζήτηση αναφέρθηκε στην ανάγκη καθημερινής ενημέρωσης περί των ασφαλιστικών θεμάτων, ειδικότερα αυτή την περίοδο ένεκα του πολιτικό-οικονομικού ευμετάβλητου περιβάλλοντος ανά την υφήλιο.
Έξαρση πειρατειών κύρια στον Ινδικό Ωκεανό αλλά προσφάτως και στον Ατλαντικό στις ακτές της Νιγηρίας, suctions, πολεμικές αναταραχές, διαμορφώνουν καθημερινά ένα άκρως σύνθετο περιβάλλον για τις μεταφορές φορτίων αλλά και την ακεραιότητα πλοίων και πληρωμάτων.
Τέλος, ο κ. Χαράλαμπος Σημαντώνης, αναφέρθηκε στην ανάγκη όσο το δυνατόν πιο αξιόπιστων προβλέψεων σχετικά με το ασφαλιστικό κόστος, λόγω της πιεσμένης ναυλαγοράς που τα μέλη της Ένωσης αντιμετωπίζουν.
Στη συνέχεια έλαβε το λόγο ο πρόεδρος του HCLBA κ. Μάνος Λορέντζος, ο οποίος έκανε μια σύντομη αναφορά στο Σύνδεσμο, που είναι από τους παλαιότερους ασφαλιστικούς συνδέσμους στην Ελλάδα με έτος ίδρυσης το 1938, και που τα μέλη του διαμεσολαβούν στις ναυτασφάλειες σχεδόν του 50% των εν Ελλάδι ναυτιλιακών εταιρειών.
Ο κ. Λορέντζος παρουσίασε κατόπιν την ανάλυση της αγοράς H&M. Αναφέρθηκε στα χαρακτηριστικά της αγοράς, που είναι η διεθνοποίηση και ο πλήρης ανταγωνισμός, καθώς και ο μικρός αριθμός leading εταιρειών παγκοσμίως. Στη συνέχεια αναφέρθηκε στους παράγοντες τιμολόγησης του κινδύνου ( αποτελέσματα κλάδου, μερίδια αγοράς, εφαρμοζόμενα κανονιστικά πλαίσια – Solvency II, διεθνές επενδυτικό περιβάλλον) και πώς αυτοί επηρέασαν την αγορά τα προηγούμενα 2-3 χρόνια μέχρι αρχές του 2012, και στις προβλέψεις του για το επόμενο 12μηνο. Έκλεισε την ομιλία του με αναφορά σε συμπληρωματικούς παράγοντες τιμολόγησης του κινδύνου, όπως η μείωση των ποσοστών των ασφαλιστικών εταιρειών στον κίνδυνο και η υποβάθμιση του S&P rating των εταιρειών.
Κατόπιν έλαβε το λόγο ο Αντιπρόεδρος του Συνδέσμου κ. Νίκος Αποστολόπουλος, ο οποίος έκανε αναφορά στις πρόσφατες εξελίξεις της αγοράς P&I, στην τελευταία περίοδο ανανεώσεων, καθώς και στην επίδραση του ατυχήματος του Costa Concordia. Στη συνέχεια έκανε αναφορά στα συγκριτικά πλεονεκτήματα των P&I Clubs, καθώς και σε θέματα που χρήζουν ειδικής προσοχής από τα στελέχη των ναυτιλιακών γραφείων όσον αφορά καλύψεις P&I. Έκλεισε την ομιλία του με θέματα ασφαλιστικής κάλυψης σε εμπόλεμες περιοχές.
Τελευταίος έλαβε τον λόγο ο Ταμίας κ. Γιώργος Καραμάνος, που ανέλυσε το θέμα της Πειρατείας. Έκανε σύντομη ιστορική αναφορά στα χαρακτηριστικά του κινδύνου και στις πρόσφατες εξελίξεις. Κατόπιν αναφέρθηκε στα ασφαλιστικά προϊόντα κάλυψης των κινδύνων πειρατείας, τις αντίστοιχες ασφαλιστικές αγορές, καθώς και σε συμπληρωματικές καλύψεις διαφυγόντων κερδών. Έκλεισε την ομιλία του δίνοντας έμφαση στα πλεονεκτήματα χρησιμοποίησης Ελλήνων μεσιτών ναυτασφαλειών στη διαμεσολάβηση μεταξύ διεθνών ασφαλιστικών εταιρειών και ελληνικών ναυτιλιακών γραφείων.
Μετά τo πέρας των παρουσιάσεων, έγιναν ερωτήσεις και συζήτηση επί των θεμάτων από τα μέλη και τους παρευρισκόμενους.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ένα ακόμη αεροσκάφος εντάχθηκε στόλο της Olympic Air, σύμφωνα με ανάρτηση της τελευταίας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Ειδικότερα, η AEGEAN Airlines, μέσω της θυγατρικής…
Αντίρροπες μεταβολές σημείωσαν κατά τους πρώτους εννέα μήνες του 2025 οι εισαγωγές πετρελαίου και φυσικού αερίου της Κίνας. Σύμφωνα με στοιχεία των κινεζικών τελωνείων,…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Οκτωβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών Χρονικών…
Η απαγόρευση εισαγωγής ρωσικού φυσικού αερίου στην Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΕ), η οποία θα εφαρμοσθεί μέχρι το τέλος του 2027, εγκρίθηκε σήμερα Δευτέρα 20 Οκτωβρίου…
Η κυματική ενέργεια αποτελεί μία από τις ακόμη αναξιοποίητες πηγές θαλάσσιας ανανεώσιμης ενέργειας, ικανή να προσφέρει σταθερή, χαμηλών εκπομπών ηλεκτροπαραγωγή. Η γαλλική νεοφυής επιχείρηση…
O Lloyd’s Register (LR) παρουσίασε τον Οκτώβριο 2025 τον πρώτο ολοκληρωμένο οδηγό πλοήγησης προς την πυρηνική πρόωση στη ναυτιλία, υπό τον τίτλο «Navigating Nuclear Energy in Maritime». Η νέα καθοδήγηση του LR,…
Το Ηνωμένο Βασίλειο και η Τουρκία πρόκειται να εισέλθουν σύντομα σε τρίτο γύρο διαπραγματεύσεων για την εξασφάλιση μιας νέας και «ολοκληρωμένης» συμφωνίας ελεύθερου εμπορίου…
Εκτός Ρωσίας φαίνεται να ωθούν το ρωσικό πετρέλαιο οι αυξανόμενες ουκρανικές επιθέσεις στα διυλιστήρια της χώρας, οι οποίες καθιστούν αναγκαστική την εκτροπή των φορτίων…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ