
Ημερίδα με θέμα «Ναυτασφαλιστική Αγορά: Προκλήσεις, Προβλέψεις» διοργανώθηκε από την Ένωση Εφοπλιστών Ναυτιλίας Μικρών Αποστάσεων (ΕΕΝΜΑ) σε συνεργασία με το Σύνδεσμο των Συνεργαζόμενων με Μεσίτες Lloyd’s στην Ελλάδα (HCLBA).
Ο πρόεδρος της Ένωσης κ. Χαράλαμπος Σημαντώνης στο χαιρετισμό του ανέφερε ότι η συγκεκριμένη ημερίδα είναι η πρώτη από μία σειρά ημερίδων που έχει αποφασιστεί να οργανώνει η Ένωση ανά τακτά χρονικά διαστήματα με στόχο την πληρέστερη ενημέρωση των μελών της Ένωσης πάνω σε φλέγοντα ναυτιλιακά θέματα.
Προλογίζοντας την συζήτηση αναφέρθηκε στην ανάγκη καθημερινής ενημέρωσης περί των ασφαλιστικών θεμάτων, ειδικότερα αυτή την περίοδο ένεκα του πολιτικό-οικονομικού ευμετάβλητου περιβάλλοντος ανά την υφήλιο.
Έξαρση πειρατειών κύρια στον Ινδικό Ωκεανό αλλά προσφάτως και στον Ατλαντικό στις ακτές της Νιγηρίας, suctions, πολεμικές αναταραχές, διαμορφώνουν καθημερινά ένα άκρως σύνθετο περιβάλλον για τις μεταφορές φορτίων αλλά και την ακεραιότητα πλοίων και πληρωμάτων.
Τέλος, ο κ. Χαράλαμπος Σημαντώνης, αναφέρθηκε στην ανάγκη όσο το δυνατόν πιο αξιόπιστων προβλέψεων σχετικά με το ασφαλιστικό κόστος, λόγω της πιεσμένης ναυλαγοράς που τα μέλη της Ένωσης αντιμετωπίζουν.
Στη συνέχεια έλαβε το λόγο ο πρόεδρος του HCLBA κ. Μάνος Λορέντζος, ο οποίος έκανε μια σύντομη αναφορά στο Σύνδεσμο, που είναι από τους παλαιότερους ασφαλιστικούς συνδέσμους στην Ελλάδα με έτος ίδρυσης το 1938, και που τα μέλη του διαμεσολαβούν στις ναυτασφάλειες σχεδόν του 50% των εν Ελλάδι ναυτιλιακών εταιρειών.
Ο κ. Λορέντζος παρουσίασε κατόπιν την ανάλυση της αγοράς H&M. Αναφέρθηκε στα χαρακτηριστικά της αγοράς, που είναι η διεθνοποίηση και ο πλήρης ανταγωνισμός, καθώς και ο μικρός αριθμός leading εταιρειών παγκοσμίως. Στη συνέχεια αναφέρθηκε στους παράγοντες τιμολόγησης του κινδύνου ( αποτελέσματα κλάδου, μερίδια αγοράς, εφαρμοζόμενα κανονιστικά πλαίσια – Solvency II, διεθνές επενδυτικό περιβάλλον) και πώς αυτοί επηρέασαν την αγορά τα προηγούμενα 2-3 χρόνια μέχρι αρχές του 2012, και στις προβλέψεις του για το επόμενο 12μηνο. Έκλεισε την ομιλία του με αναφορά σε συμπληρωματικούς παράγοντες τιμολόγησης του κινδύνου, όπως η μείωση των ποσοστών των ασφαλιστικών εταιρειών στον κίνδυνο και η υποβάθμιση του S&P rating των εταιρειών.
Κατόπιν έλαβε το λόγο ο Αντιπρόεδρος του Συνδέσμου κ. Νίκος Αποστολόπουλος, ο οποίος έκανε αναφορά στις πρόσφατες εξελίξεις της αγοράς P&I, στην τελευταία περίοδο ανανεώσεων, καθώς και στην επίδραση του ατυχήματος του Costa Concordia. Στη συνέχεια έκανε αναφορά στα συγκριτικά πλεονεκτήματα των P&I Clubs, καθώς και σε θέματα που χρήζουν ειδικής προσοχής από τα στελέχη των ναυτιλιακών γραφείων όσον αφορά καλύψεις P&I. Έκλεισε την ομιλία του με θέματα ασφαλιστικής κάλυψης σε εμπόλεμες περιοχές.
Τελευταίος έλαβε τον λόγο ο Ταμίας κ. Γιώργος Καραμάνος, που ανέλυσε το θέμα της Πειρατείας. Έκανε σύντομη ιστορική αναφορά στα χαρακτηριστικά του κινδύνου και στις πρόσφατες εξελίξεις. Κατόπιν αναφέρθηκε στα ασφαλιστικά προϊόντα κάλυψης των κινδύνων πειρατείας, τις αντίστοιχες ασφαλιστικές αγορές, καθώς και σε συμπληρωματικές καλύψεις διαφυγόντων κερδών. Έκλεισε την ομιλία του δίνοντας έμφαση στα πλεονεκτήματα χρησιμοποίησης Ελλήνων μεσιτών ναυτασφαλειών στη διαμεσολάβηση μεταξύ διεθνών ασφαλιστικών εταιρειών και ελληνικών ναυτιλιακών γραφείων.
Μετά τo πέρας των παρουσιάσεων, έγιναν ερωτήσεις και συζήτηση επί των θεμάτων από τα μέλη και τους παρευρισκόμενους.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη σύλληψη του Igor Grechushkin, του ιδιοκτήτη του πλοίου που συνδέεται με τη μεγάλη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού το 2020, προχώρησαν οι βουλγαρικές…
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ