
Την άμεση μετατροπή του ισχύοντος θεσμικού πλαισίου (Ν. 2932/2001) για τη δομή και λειτουργία του λιμενικού συστήματος της χώρας, ζήτησε για μια ακόμα φορά ο πρόεδρος της Ένωσης Λιμένων Ελλάδος και πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του Ο.Λ.Π. Α.Ε. κ. Γιώργος Ανωμερίτης, μιλώντας στην Ημερίδα για την Κρουαζιέρα, την οποία διοργάνωσε ο Δήμος Θήρας στη Σαντορίνη.
Ο κ. Γιώργος Ανωμερίτης αφού ανέλυσε τα δεδομένα της ελληνικής λιμενικής βιομηχανίας και της κρουαζιέρας, μεταξύ άλλων ζήτησε:
1. Την ανάδειξη του ευρωπαϊκού λιμενικού μοντέλου και στην χώρα μας, κατά το οποίο οι λιμένες λειτουργούν ιδιοκτησιακά ως Αρχές υπό τον έλεγχο του δημοσίου, της αυτοδιοίκησης, επιμελητηρίων και ιδιωτικών φορέων του τουρισμού και της ναυτιλίας και λειτουργικά-διαχειριστικά μέσω παραχωρήσεων σε μεγάλους παρόχους.
2. Τη μετατροπή άμεσα των μεγάλων λιμανιών της χώρας σε Ανώνυμες Εταιρίες, πέρα από τα 12 λιμάνια που ήδη λειτουργούν ως Α.Ε. “Δεν είναι δυνατό λιμάνια όπως της Σαντορίνης, που είναι το πρώτο λιμάνι κρουαζιέρας μετά τον Πειραιά, να λειτουργεί ως Λιμενικό Δημοτικό Ταμείο, με έναν Πρόεδρο και έναν υπάλληλο!!”.
3. Να αναλάβει η ΕΛΙΜΕ, με δείκτες και στοιχεία, να προτείνει άμεσα το νέο λιμενικό μοντέλο της χώρας. “Καλοί είναι και τους θέλουμε τους ξένους συμβούλους, αλλά ήδη χάσαμε δύο χρόνια!”.
4. Όλες οι παραχωρήσεις ή ακόμη και η εκχώρηση του management να γίνουν βάσει του κοινοτικού δικαίου, με ανοιχτές διαδικασίες, με στόχο νέες υποδομές και επενδύσεις, ιδιαίτερα στα λιμάνια κρουαζιέρας.
5. Επισήμανε ότι τα λιμάνια είναι ιδιαίτερης μορφής λιμενικές επιχειρήσεις, που λειτουργούν 24 ώρες το 24ωρο επί 365 μέρες τον χρόνο και δεν μπορούν να λειτουργούν ως Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου.
6. Η ΕΛΙΜΕ ήδη έχει αναλάβει στα πλαίσια και της ESPO (Ένωση Λιμένων Ευρώπης) τη δημιουργία Cluster Λιμένων Κρουαζιέρας και βάσει του ερωτηματολογίου, το οποίο συνέταξαν όλα τα λιμάνια, θα προτείνει νέα σχήματα και δράσεις.
7. Ο Ο.Λ.Π. Α.Ε. και η θυγατρική του για θέματα Συνδυασμένων Μεταφορών και Consulting, θα αναλάβει επιχειρηματικές πρωτοβουλίες σε λιμάνια της χώρας για νέα διαχειριστικά και διοικητικά σχήματα. “Ένα από αυτά τα λιμάνια, εφόσον συμφωνήσει η Πολιτεία και η Δημοτική Αρχή θα είναι και το λιμενικό σύστημα της Σαντορίνης, με έμφαση στην εξυπηρέτηση της κρουαζιέρας”.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σημάδια σταθεροποίησης παρουσιάζει η ναυλαγορά των LPG carriers, καθώς η περασμένη εβδομάδα ολοκληρώθηκε δίχως μεταβολές στους ναύλους. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής…
Εν μέσω ριζικών αλλαγών και μεταβολών στον κλάδο των αερομεταφορών, οι τάσεις ανόδου της παγκόσμιας ζήτησης για αεροπορικά καύσιμα αναμένεται να ανατραπούν προσεχώς. Συγκεκριμένα,…
O Νοτιοκορεάτης Lee Tae-Young επιλέχθηκε να λάβει το φετινό «Βραβείο ανδρείας στη θάλασσα», σε αναγνώριση των ηρωικών πράξεών του για τη διάσωση 12 συναδέλφων…
Καθώς η επιθετική εμπορική πολιτική του Αμερικανού Προέδρου, Ντόναλντ Τραμπ, κλιμακώνεται με την επιβολή υψηλότερων δασμών, πρόσφατη έκθεση της Veson Nautical εστιάζει στον αντίκτυπο…
Η επιστολή που ανάρτησε ο Αμερικανός Πρόεδρος, Ντοναλντ Τραμπ, χθες 12 Ιουλίου 2025, στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, μέσω της οποίας ανακοίνωνε την επιβολή δασμού…
Στα προϊόντα που εισάγονται από την Ευρωπαϊκή Ένωση στις ΗΠΑ θα επιβάλλεται δασμός 30% από την 1η Αυγούστου, ανέφερε ο Αμερικανός πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ…
Συνέχεια στο μπαράζ των διεθνών συμφωνιών με επίκεντρο τις προμήθειες υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) έδωσαν πρόσφατα Petronas και Venture Global. Συγκεκριμένα, η Petronas, μέσω…
Με μια φαντασμαγορική τελετή, η Royal Caribbean καλωσόρισε πρόσφατα το νεότευκτο «Star of the Seas» στον στόλο της. Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, το «Star…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ