
Το Djibouti ανακοίνωσε ότι δέχεται προσφορές για την επέκταση του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων Doraleh, ποσοστό του οποίου ανήκει στην DP World. Η χωρητικότητα του τερματικού μετά την ολοκλήρωση της επέκτασης, προϋπολογισμού $300 εκατομμυρίων, θα διπλασιαστεί και θα φτάσει τα 3 εκατομμύρια TEU όταν τεθεί σε λειτουργία το 2015. Ο Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας σημείωσε ότι βρίσκονται σε συζητήσεις με την Κίνα, την Παγκόσμια Τράπεζα και την Αφρικανική Τράπεζα Ανάπτυξης για την έναρξη του έργου. Επίσης δήλωσε ότι είναι μία μικρή αγορά αλλά το Djibouti παρουσιάζει αύξηση στην διακίνηση φορτίων από και προς την ενδοχώρα
Το ΑΕΠ της μικρής Αφρικανικής χώρας είναι μόλις $982 εκατομμύρια και η οικονομία της στηρίζεται ως επί το πλείστον στις υπηρεσίες μιας και βρίσκεται σε στρατηγική γεωγραφική θέση στην Ερυθρά Θάλασσα, κοντά σε μία από τις πλέον πολυσύχναστες θαλάσσιες διαδρομές παγκοσμίως. Το κύριο λιμάνι της χρησιμοποιείται για να εξυπηρετεί το εμπόριο της Αιθιοπίας, ενώ αποτελεί σημαντικό κέντρο διαμετακόμισης φορτίων στην Ανατολική Αφρική.
Το Djibouti σχεδιάζει να κατασκευάσει άλλους πέντε νέους λιμένες συμπεριλαμβανομένου ενός λιμένα στο Tajourah το οποίο θα διαχειρίζεται τις εξαγωγές μεταλλευμάτων και ποτάσας της Αιθιοπίας. Το συγκεκριμένο λιμάνι αναμένεται να κοστίσει $180 εκατομμύρια και θα τεθεί σε λειτουργία το 2015. Ένα ακόμη λιμάνι προγραμματίζεται στο Ghoubet για την εξαγωγή φορτίων αλατιού. Επιπρόσθετα σχεδιάζεται η αύξηση κατά 30% των χώρων αποθήκευσης προϊόντων πετρελαίου στο Doraleh μέχρι τα μέσα του 2014, ενώ στα σκαριά βρίσκεται η κατασκευή τερματικού σταθμού αργού πετρελαίου, έπειτα και από την υπογραφή MoU τον περασμένο μήνα με το Νότιο Σουδάν για την κατασκευή αγωγού μεταφοράς πετρελαίου.
Η DP World και το Djibouti υπέγραψαν το 2000 συμφωνία για την ανάπτυξη του τερματικού σταθμού εμπορευματοκιβωτίων του Doraleh με την παραχώρηση του στην DP για 20 έτη.
Περισσότερα για τις λιμενικές επενδύσεις @ www.PortEconomics.gr
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Συνέντευξη του Καπτ. Παναγιώτη Γιγή, Προέδρου της ΠΕΠΕΝ
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Τα κύματα καύσωνα, που πλήττουν την Ευρώπη, μπορεί να επιβραδύνουν την οικονομική ανάπτυξη στη Γηραιά Ήπειρο κατά μισή ποσοστιαία μονάδα, σύμφωνα με έκθεση της…
Συνέντευξη του Νικόλα Δ. Πατέρα, Προέδρου και CEO της Contships Management Inc.
Στις 27 Ιουνίου, η ναυτιλιακή εταιρεία Hanwha Shipping, θυγατρική του νοτιοκορεατικού ομίλου Hanwha, προχώρησε σε μια σημαντική ανακοίνωση, που σηματοδοτεί την επέκταση της παρουσίας…
Η Bureau Veritas Marine & Offshore (BV) πραγματοποίησε με επιτυχία την 38η συνάντηση της Ελληνικής Ναυτιλιακής Τεχνικής Επιτροπής στην Αθήνα στις 24 Ιουνίου, επιβεβαιώνοντας…
Το European Shortsea Network, εκπροσωπούμενο από τον Πρόεδρο Χαράλαμπο Σημαντώνη, συμμετείχε στον Στρατηγικό Διάλογο υψηλού επιπέδου για τη Ναυτιλιακή Βιομηχανική Στρατηγική της ΕΕ (strategic…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ