
Στην αγανάκτηση που έχει προκαλέσει η νέα περικοπή των συντάξεων του Ναυτικού Απομαχικού Ταμείου αναφέρεται η ανακοίνωση που εξέδωσε η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία (ΠΝΟ).
Συγκεκριμένα στην ανακοίνωση της Ομοσπονδίας σημειώνονται τα παρακάτω:
«Θύελλα διαμαρτυριών και δικαιολογημένη αγανάκτηση έχει προκαλέσει η νέα, μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα, άδικη, εξοντωτική και άγρια περικοπή των συντάξεων των απομάχων του κύματος, που αποφάσισε χθες το Υπουργικό Συμβούλιο κατά 7%, αναδρομικά από την αρχή του χρόνου.
Η μείωση αυτή εντάσσεται στο πλαίσιο της γενικότερης πολιτικής, που ακολουθεί η Κυβέρνηση, η οποία έχει εξαπολύσει μια βάρβαρη, ανάλγητη και έξω από κάθε έννοια δικαίου επίθεση στα εισοδήματα εργαζομένων και συνταξιούχων της χώρας, υποτασσόμενη αμαχητί στα κελεύσματα της Tρόικας και των ξένων δανειστών.
Το γενικό συμβούλιο της ΠΝΟ που συνήλθε την 8 Δεκεμβρίου 2011 κατά τη συζήτηση του Απολογισμού Έργου της Ομοσπονδίας για το 2011, είχε ήδη εντοπίσει τις περικοπές των παροχών κοινωνικοασφαλιστικού περιεχομένου των ναυτεργατών όπως: Εισφορά αλληλεγγύης (6-14%), πρόσθετο χαράτσι στους συνταξιούχους κάτω των 60 ετών (6-10%), περικοπή του αφορολογήτου ποσού (από €8.000 σε €5.000) από 01-01-2012, περικοπή 20% στις συντάξεις πάνω από € 1.200, πρόσθετη περικοπή των επικουρικών συντάξεων κατά 15%-40%, κατάργηση του Ν.3075/2002 (αναπροσαρμογή συντάξεων ΝΑΤ με βάση την ΣΣΕ Ακτοπλοΐας).
Η σημερινή συγκυβέρνηση της Ελλάδος, με τις νέες περικοπές των συντάξεων σε βάρος των Ελλήνων ναυτεργατών, κυρίων και επικουρικών, έχει οδηγήσει πλέον σε επίπεδα τριτοκοσμικά τους απομάχους του κύματος, που έχουν καταβάλλει υψηλότατες ασφαλιστικές εισφορές και μάλιστα σε συνάλλαγμα και ως ανταμοιβή εισπράττουν σήμερα κουτσουρεμένες συντάξεις, αγνοώντας οι κυβερνώντες, ηθελημένα ή αθέλητα, την ιδιαιτερότητα του ναυτικού επαγγέλματος και την προσφορά του Έλληνα ναυτεργάτη στην ελληνική εμπορική ναυτιλία.
Η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία θεωρεί ότι τα όρια αντοχής των ναυτεργατών, εν ενεργεία και συνταξιούχων, έχουν εξαντληθεί, αδυνατώντας να αντιμετωπίσουν την καθημερινότητά τους έχοντας φτάσει στο μη παρέκει και καλεί τους εμπλεκόμενους φορείς, ιδιαίτερα τον υπουργό Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας και τον πρόεδρο του ΝΑΤ να αναλάβουν επί τέλους άμεσα τις ευθύνες τους απέναντι στους ναυτεργάτες».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ο Αμερικανός πρόεδρος Ντοναλντ Τραμπ δήλωσε σήμερα ότι οι Ηνωμένες Πολιτείες θα επιβάλλουν «πολύ αυστηρούς δασμού» στην Ρωσία σε 50 ημέρες εάν δεν υπάρξει…
Σκάφος της Frontex βυθίστηκε στη θαλάσσια περιοχή Βορειοδυτικά της Λέσβου μετά από πρόσκρουση σε ξέρα. Οι έξι επιβαίνοντες παρελήφθησαν καλά στην υγεία τους από…
Το EMMYS Yacht Show επιστρέφει στον Πόρο από τις 7 έως τις 10 Μαΐου 2026, με ανανεωμένο όραμα και έμφαση στη σύγχρονη εμπειρία θαλάσσιου…
Η τιμή του Βitcoin ξεπέρασε το επίπεδο των $123.000 για πρώτη φορά σήμερα, Δευτέρα 14 Ιουλίου, σηματοδοτώντας ένα ορόσημο για το κορυφαίο κρυπτονόμισμα παγκοσμίως.…
Η αξιοποίηση φωτοβολταϊκών συστημάτων στη ναυτιλία δεν είναι νέα πρακτική, ωστόσο το «Blue Marlin» γίνεται το πρώτο πλοίο εσωτερικής ναυσιπλοΐας παγκοσμίως που αξιοποιεί ηλιακή…
Οι πλωτές ανεμογεννήτριες παρέχουντι μεγαλύτερη ευελιξία χωροθέτησης, μειωμένες οπτικές επιπτώσεις για παράκτιες κοινότητες και τη δυνατότητα για εγκατάσταση μονάδων μεγάλης ισχύος. Στο πλαίσιο αυτό,…
Με ανησυχητικούς ρυθμούς αυξήθηκαν τα περιστατικά πειρατικών επιθέσεων σε εμπορικά πλοία το α΄ εξάμηνο του 2025, σύμφωνα με δεδομένα της ReCAAP. Η αύξηση ανήλθε…
Η ναυλαγορά τακτικών γραμμών εμφανίζει έντονες αυξομειώσεις τις πρώτες ημέρες του Ιουλίου, βάσει δεδομένων της Xeneta. Με την προσφορά να υπερβαίνει τις απαιτήσεις της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ