
Μετά από αιφνιδιαστικούς ελέγχους που διεξήγαγαν στελέχη Λ.Σ. – ΕΛ.ΑΚΤ., σε δεξαμενόπλοια εφοδιασμού πλοίων με καύσιμα στη θαλάσσια περιοχή του λιμένα Πειραιά, κατελήφθησαν ως ύποπτα λαθρεμπορίας δύο δεξαμενόπλοια με ελληνική σημαία.
Σύμφωνα με ανακοίνωση που εξέδωσε του Λ.Σ. δεξαμενόπλοιο που κινείτο στη ράδα Περάματος βρέθηκε να μεταφέρει στις δεξαμενές του σημαντικές ποσότητες πετρελαίου που διατίθενται ατελώς σε ποντοπόρα πλοία, χωρίς αυτές να δικαιολογούνται από τα παραστατικά φορτίου και τις καταμετρήσεις του.
Ειδικότερα το πλεόνασμα πετρελαίου στο πρώτο πλοίο ανερχότανε σε 40,05 κυβικά μέτρα Marine Gas Oil και σε 72,37 κυβικά μέτρα Fuel Oil.
Σε περαιτέρω ελέγχους διαπιστώθηκε ότι ο Πλοίαρχος του πλοίου δεν έφερε και δεν τηρούσε σωστά τα προβλεπόμενα βιβλία φορτώσεων με σκοπό τη λαθραία διάθεση των ανωτέρω ποσοτήτων στο εμπόριο για παράνομο κέρδος.
Μετά από συντονισμένες ενέργειες του Κέντρου Επιχειρήσεων (ΚΕΠΙΧ) και των αρμοδίων Διευθύνσεων Ασφαλείας και Επιχειρησιακών Μέσων του αρχηγείου Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. σε συνεργασία με τη Λιμενική Αρχή Πειραιά σε έλεγχο που διενεργήθηκε στις δεξαμενές δεύτερου δεξαμενόπλοιου στην περιοχή Περάματος, που είχε δηλώσει μηδενικό υπόλοιπο φορτίου, βρέθηκε αυτό να μεταφέρει 125,38 κυβικά μέτρα αφορολόγητου Fuel Oil, χωρίς να διαθέτει κανένα παραστατικό που να δικαιολογεί τη νόμιμη μεταφορά τους.
Επιπλέον, βρέθηκε στο πλοίο μάνικα που παρ’ ότι δεν μετάγγιζε πετρέλαιο τη στιγμή του ελέγχου ήταν συνδεδεμένη σε παρακείμενο πλοίο με σκοπό την μεταφόρτωση φορτίου.
Το Λιμενικό Σώμα – Ελληνική Ακτοφυλακή προχώρησε στη σύλληψη των εμπλεκομένων και σε κατάσχεση των πλοίων και των φορτίων τους, κατόπιν σχετικών εισαγγελικών εντολών. Παράλληλα, από τη Λιμενική Αρχή Πειραιά κινείται η διαδικασία επιβολής των προβλεπόμενων διοικητικών και πειθαρχικών κυρώσεων κατά των υπευθύνων. Η ποινική διερεύνηση της υπόθεσης συνεχίζεται και η Εισαγγελία Πειραιά ζήτησε από τη Λιμενική Αρχή Πειραιά την ολοκλήρωση της έρευνας και την υποβολή της στην Εισαγγελία μαζί με τις εκθέσεις της Τελωνειακής Υπηρεσίας Πειραιά και του Γενικού Χημείου του Κράτους για την ταυτοποίηση του φορτίου και τον υπολογισμό των διαφυγόντων δασμών.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ο Αμερικανός πρόεδρος Ντοναλντ Τραμπ δήλωσε σήμερα ότι οι Ηνωμένες Πολιτείες θα επιβάλλουν «πολύ αυστηρούς δασμού» στην Ρωσία σε 50 ημέρες εάν δεν υπάρξει…
Σκάφος της Frontex βυθίστηκε στη θαλάσσια περιοχή Βορειοδυτικά της Λέσβου μετά από πρόσκρουση σε ξέρα. Οι έξι επιβαίνοντες παρελήφθησαν καλά στην υγεία τους από…
Το EMMYS Yacht Show επιστρέφει στον Πόρο από τις 7 έως τις 10 Μαΐου 2026, με ανανεωμένο όραμα και έμφαση στη σύγχρονη εμπειρία θαλάσσιου…
Η τιμή του Βitcoin ξεπέρασε το επίπεδο των $123.000 για πρώτη φορά σήμερα, Δευτέρα 14 Ιουλίου, σηματοδοτώντας ένα ορόσημο για το κορυφαίο κρυπτονόμισμα παγκοσμίως.…
Η αξιοποίηση φωτοβολταϊκών συστημάτων στη ναυτιλία δεν είναι νέα πρακτική, ωστόσο το «Blue Marlin» γίνεται το πρώτο πλοίο εσωτερικής ναυσιπλοΐας παγκοσμίως που αξιοποιεί ηλιακή…
Οι πλωτές ανεμογεννήτριες παρέχουντι μεγαλύτερη ευελιξία χωροθέτησης, μειωμένες οπτικές επιπτώσεις για παράκτιες κοινότητες και τη δυνατότητα για εγκατάσταση μονάδων μεγάλης ισχύος. Στο πλαίσιο αυτό,…
Με ανησυχητικούς ρυθμούς αυξήθηκαν τα περιστατικά πειρατικών επιθέσεων σε εμπορικά πλοία το α΄ εξάμηνο του 2025, σύμφωνα με δεδομένα της ReCAAP. Η αύξηση ανήλθε…
Η ναυλαγορά τακτικών γραμμών εμφανίζει έντονες αυξομειώσεις τις πρώτες ημέρες του Ιουλίου, βάσει δεδομένων της Xeneta. Με την προσφορά να υπερβαίνει τις απαιτήσεις της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ