
Υπεγράφη από τον αναπληρωτή υπουργό Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας & Ναυτιλίας κ. Χάρη Παμπούκη η πρώτη απόφαση ένταξης για την χρηματοδότηση της μόνιμης παύσης αλιευτικών δραστηριοτήτων, στο πλαίσιο του Μέτρου 1.1. του Επιχειρησιακού Προγράμματος Αλιείας 2007- 2013.
Ειδικότερα, η Υπουργική Απόφαση προβλέπει την ένταξη στο Πρόγραμμα των πρώτων 315 επαγγελματικών αλιευτικών σκαφών, με βάση τις προτεραιότητες που έθετε η Πρόσκληση, και χρηματοδότηση τους με ποσό συνολικού ύψους 18.768.647,88 ευρώ ώστε να προχωρήσουν στην άμεση διάλυση των σκαφών τους.
Το ποσό αυτό κατανέμεται σε 7.680.805,09 ευρώ για την μείωση κατά 116 των σκαφών που δραστηριοποιούνται σε κλειστούς κόλπους, σε 826.546,30 ευρώ για την μείωση κατά 54 των σκαφών που είναι κάτω των 7 μέτρων και σε 10.261.296,49 ευρώ για την μείωση κατά 145 των σκαφών που είναι παλαιότερα των 15 ετών. Από τα ανωτέρω σκάφη τα 111 είναι βιντζότρατες οι οποίες λαμβάνουν αυξημένη χρηματοδότηση.
Εντός της επόμενης εβδομάδας η Ειδική Υπηρεσία Εφαρμογής Δράσεων του ΕΠΑΛ θα ολοκληρώσει την αποστολή των αποφάσεων στις Υπηρεσίες Αλιείας των αρμόδιων Περιφερειακών Ενοτήτων προκείμενου να ενημερωθούν από αυτές οι δικαιούχοι και να ξεκινήσει η διαδικασία πιστοποίησης των αποσύρσεων.
Η αξιολόγηση των φακέλων των αλιέων συνεχίζεται, ώστε να εκδοθούν και οι επόμενες αποφάσεις ένταξης που θα καλύπτουν επίσης σημαντικό αριθμό δικαιούχων που έχουν αιτηθεί την διάλυση των σκαφών τους.
Υπενθυμίζεται ότι με υπουργική απόφαση, της οποίας αναμένεται η δημοσίευση σε ΦΕΚ, έχει παραταθεί η προθεσμία υποβολής των αιτήσεων και των δικαιολογητικών μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου 2011.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Αναβλήθηκαν για έναν χρόνο οι διαπραγματεύσεις στον IMO για το Net Zero Framework, μετά από μια επεισοδιακή συνεδρίαση που έλαβε χώρα σε περιβάλλον διαμάχης.…
Ο στόλος της εταιρείας Golden Star Ferries της οικογένειας Στεφάνου, ενισχύθηκε πρόσφατα με ένα ακόμη πλοίο, το οποίο και ολοκλήρωσε το παρθενικό του ταξίδι.…
Η τεχνολογία των ημιβυθιζόμενων γερανοφόρων σκαφών (SSCV) αποκτά ολοένα και μεγαλύτερη σημασία στα μεγάλα υπεράκτια έργα. Αυτό οφείλεται στο ότι συνδυάζει προηγμένες δυνατότητες ανύψωσης…
Η ανάπτυξη μιας νέας γενιάς υποδομών για τον ανεφοδιασμό πλοίων με καθαρή αμμωνία παίρνει σάρκα και οστά στα λιμάνια του Ρότερνταμ και του Βελγίου,…
Έπειτα από μία παρατεταμένη περίοδο κατακόρυφης πτώσης των ναύλων των containerships, η ναυλαγορά εμφάνισε σημάδια ζωής την τελευταία εβδομάδα. Συγκεκριμένα, ο δείκτης World Container…
Ασταμάτητη είναι η πίεση της ΗΠΑ κατά του νέου ρυθμιστικού πλαισίου του IMO, Net-Zero Framework, η ψήφιση του οποίου βρίσκεται στο τελικό στάδιο, με…
Ένα υπηρεσιακό σκάφος που μετέφερε μέλη του πληρώματος για να επιβιβαστούν σε δεξαμενόπλοιο ανατράπηκε στα ανοιχτά της Μοζαμβίκης στις 16 Οκτωβρίου. Σύμφωνα με πληροφορίες,…
Η Επιτροπή Ανταγωνισμού δημοσίευσε την Ενδιάμεση Έκθεση επί της Κλαδικής Έρευνας στην Ακτοπλοΐα, η οποία ξεκίνησε τον Απρίλιο του 2025. Η Ενδιάμεση Έκθεση παρουσιάζει…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ