
Μία δημόσια συζήτηση έχει ξεκινήσει στο Μαϊάμι με στόχο να υπάρξει μία εις βάθος ανάλυση για την πιθανή διαπλάτυνση του δίαυλου ναυσιπλοΐας στα Key West, ώστε να είναι σε θέση να εξυπηρετήσει μεγαλύτερα κρουαζιερόπλοια. Σε μία ημερίδα που έλαβε χώρα, δόθηκαν στους πολίτες όλες οι απαραίτητες πληροφορίες για το συγκεκριμένο project και ακολούθησε ανταλλαγή απόψεων ανάμεσα στους εμπλεκόμενους φορείς (Πολιτεία, πολίτες κ.α.).
Το Σώμα Μηχανικών του στρατού των ΗΠΑ (US Army Corps of Engineers), στην προκαταρκτική μελέτη που συνέταξε, κρίνει το έργο ως οικονομικά βιώσιμο, ενώ το κόστος του εκτιμάται στα $35 εκ.
Σύμφωνα με τα τοπικά ΜΜΕ, το επόμενο βήμα του project είναι η έγκρισή του από την Key West City Commission καθώς και την ανάληψη του 50% του κόστους εκπόνησης της ολοκληρωμένης μελέτης του έργου (κόστους $5 εκ.) η οποία θα περιλαμβάνει αναλυτικά στοιχεία για την οικονομική και περιβαλλοντική επίπτωση του έργου.
Πρέπει να σημειωθεί ότι η εκβάθυνση και η επιχωμάτωση απαγορεύεται στο θαλάσσιο καταφύγιο των Key West της Φλόριδα, καθώς υπάρχει μεγάλος κίνδυνος καταστροφής των κοραλλιογενών υφάλων που υπάρχουν στην περιοχή. Εκπρόσωπος του θαλάσσιου καταφυγίου σημείωσε ότι η αλλαγή των κανονισμών απαιτεί την αναθεώρησή τους σύμφωνα με την National Environmental Policy Act και κάτι τέτοιο θα διαρκέσει δύο με τρία χρόνια τουλάχιστον.
Ο υπεύθυνος λιμενικών λειτουργιών του Δήμου, κ. Jim Fitton σημείωσε ότι αν δεν διαπλατυνθεί ο δίαυλος ναυσιπλοΐας, τα Key West δεν πρόκειται ποτέ να καταστούν ένας ελκυστικός ενδιάμεσος σταθμός για τα πλοία της κρουαζιέρας. Όπως δήλωσε χαρακτηριστικά «θα μας προσπερνούν και θα κατευθύνονται στο Μεξικό», ενώ εξέφρασε φόβους ότι ο μεγαλύτερος χρήστης, η Royal Caribbean, σε δύο χρόνια δεν θα χρησιμοποιεί το λιμάνι.
Περισσότερα για τα περιβαλλοντικά ζητήματα στην λιμενική βιομηχανία @ www.PortEconomics.gr
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ο Αμερικανός πρόεδρος Ντοναλντ Τραμπ δήλωσε σήμερα ότι οι Ηνωμένες Πολιτείες θα επιβάλλουν «πολύ αυστηρούς δασμού» στην Ρωσία σε 50 ημέρες εάν δεν υπάρξει…
Σκάφος της Frontex βυθίστηκε στη θαλάσσια περιοχή Βορειοδυτικά της Λέσβου μετά από πρόσκρουση σε ξέρα. Οι έξι επιβαίνοντες παρελήφθησαν καλά στην υγεία τους από…
Το EMMYS Yacht Show επιστρέφει στον Πόρο από τις 7 έως τις 10 Μαΐου 2026, με ανανεωμένο όραμα και έμφαση στη σύγχρονη εμπειρία θαλάσσιου…
Η τιμή του Βitcoin ξεπέρασε το επίπεδο των $123.000 για πρώτη φορά σήμερα, Δευτέρα 14 Ιουλίου, σηματοδοτώντας ένα ορόσημο για το κορυφαίο κρυπτονόμισμα παγκοσμίως.…
Η αξιοποίηση φωτοβολταϊκών συστημάτων στη ναυτιλία δεν είναι νέα πρακτική, ωστόσο το «Blue Marlin» γίνεται το πρώτο πλοίο εσωτερικής ναυσιπλοΐας παγκοσμίως που αξιοποιεί ηλιακή…
Οι πλωτές ανεμογεννήτριες παρέχουντι μεγαλύτερη ευελιξία χωροθέτησης, μειωμένες οπτικές επιπτώσεις για παράκτιες κοινότητες και τη δυνατότητα για εγκατάσταση μονάδων μεγάλης ισχύος. Στο πλαίσιο αυτό,…
Με ανησυχητικούς ρυθμούς αυξήθηκαν τα περιστατικά πειρατικών επιθέσεων σε εμπορικά πλοία το α΄ εξάμηνο του 2025, σύμφωνα με δεδομένα της ReCAAP. Η αύξηση ανήλθε…
Η ναυλαγορά τακτικών γραμμών εμφανίζει έντονες αυξομειώσεις τις πρώτες ημέρες του Ιουλίου, βάσει δεδομένων της Xeneta. Με την προσφορά να υπερβαίνει τις απαιτήσεις της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ