
Η κρατική εταιρεία μεταφορών της Νότιας Αφρικής, Transnet, φημολογείται ότι μελετάει σχέδια για την κατασκευή νέου λιμένα στην περιοχή του πρώην διεθνούς αεροδρομίου του Durban, μία επένδυση που σύμφωνα με τις εκτιμήσεις μπορεί να ανέλθει και στα $15 δις.
Η Transnet βολιδοσκοπεί την παράκτια έκταση από Airports Company SA (Acsa) και σύμφωνα με πληροφορίες το κόστος θα είναι περίπου στο 50% του κεφαλαίου που είχε καταβάλλει η Acsa για την αγορά της έκτασης. Το project είναι στο στάδιο της έγκρισης από την κυβέρνηση και αποτελεί τμήμα του πενταετούς πλάνου της Transnet το οποίο θα αρχίσει να υλοποιείται από το 2016.
Οι νέες λιμενικές υποδομές αναμένεται να μειώσουν σημαντικά τον κυκλοφοριακό φόρτο και την συμφόρηση που παρατηρείται στο λιμάνι του Durban, το οποίο αντιμετωπίζει αυξημένη ζήτηση για την εξυπηρέτηση φορτίων, καθώς η οικονομία της χώρας εξέρχεται από την ύφεση. Το προηγούμενο έτος, το λιμάνι του Durban διαχειρίστηκε περίπου 2,6 εκ. TEU. Οι εκτιμήσεις μιλούν για διπλασιασμό της κίνησης φορτίων στην ευρύτερη περιοχή, τα επόμενα 10-15 χρόνια.
Σύμφωνα με πηγές της Νότιας Αφρικής, η Transnet αναμένεται να επιλέξει τους συμβούλους τους επόμενους δύο μήνες οι οποίοι θα γνωμοδοτήσουν επί των υποδομών και των ανωδομών του νέου λιμένα.
Αν το project πάρει το πράσινο φως για την υλοποίησή του, το νέο λιμάνι αναμένεται να έχει 16 προβλήτες, με ετήσια χωρητικότητα περίπου 9,6 εκ. TEU.
Τον Μάρτιο η Transnet είχε ανακοινώσει ένα μεγάλο πενταετές πρόγραμμα επενδύσεων για την αύξηση της χωρητικότητας και την συντήρηση των υπαρχουσών υποδομών στο υπάρχον λιμάνι του Durban και στο λιμάνι του Richard’s Bay. Το επενδυτικό πρόγραμμα περιλαμβάνει την αγορά νέων γερανών καθώς τα πλοία υφίστανται μεγάλες καθυστερήσεις και στα δύο λιμάνια.
Περισσότερα για τις λιμενικές επενδύσεις @ www.PortEconomics.gr
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ