
Η κρατική εταιρεία μεταφορών της Νότιας Αφρικής, Transnet, φημολογείται ότι μελετάει σχέδια για την κατασκευή νέου λιμένα στην περιοχή του πρώην διεθνούς αεροδρομίου του Durban, μία επένδυση που σύμφωνα με τις εκτιμήσεις μπορεί να ανέλθει και στα $15 δις.
Η Transnet βολιδοσκοπεί την παράκτια έκταση από Airports Company SA (Acsa) και σύμφωνα με πληροφορίες το κόστος θα είναι περίπου στο 50% του κεφαλαίου που είχε καταβάλλει η Acsa για την αγορά της έκτασης. Το project είναι στο στάδιο της έγκρισης από την κυβέρνηση και αποτελεί τμήμα του πενταετούς πλάνου της Transnet το οποίο θα αρχίσει να υλοποιείται από το 2016.
Οι νέες λιμενικές υποδομές αναμένεται να μειώσουν σημαντικά τον κυκλοφοριακό φόρτο και την συμφόρηση που παρατηρείται στο λιμάνι του Durban, το οποίο αντιμετωπίζει αυξημένη ζήτηση για την εξυπηρέτηση φορτίων, καθώς η οικονομία της χώρας εξέρχεται από την ύφεση. Το προηγούμενο έτος, το λιμάνι του Durban διαχειρίστηκε περίπου 2,6 εκ. TEU. Οι εκτιμήσεις μιλούν για διπλασιασμό της κίνησης φορτίων στην ευρύτερη περιοχή, τα επόμενα 10-15 χρόνια.
Σύμφωνα με πηγές της Νότιας Αφρικής, η Transnet αναμένεται να επιλέξει τους συμβούλους τους επόμενους δύο μήνες οι οποίοι θα γνωμοδοτήσουν επί των υποδομών και των ανωδομών του νέου λιμένα.
Αν το project πάρει το πράσινο φως για την υλοποίησή του, το νέο λιμάνι αναμένεται να έχει 16 προβλήτες, με ετήσια χωρητικότητα περίπου 9,6 εκ. TEU.
Τον Μάρτιο η Transnet είχε ανακοινώσει ένα μεγάλο πενταετές πρόγραμμα επενδύσεων για την αύξηση της χωρητικότητας και την συντήρηση των υπαρχουσών υποδομών στο υπάρχον λιμάνι του Durban και στο λιμάνι του Richard’s Bay. Το επενδυτικό πρόγραμμα περιλαμβάνει την αγορά νέων γερανών καθώς τα πλοία υφίστανται μεγάλες καθυστερήσεις και στα δύο λιμάνια.
Περισσότερα για τις λιμενικές επενδύσεις @ www.PortEconomics.gr
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


Η παγκόσμια κατανάλωση άνθρακα αναμένεται ότι το 2025 θα κάνει νέο ρεκόρ, εν μέρει χάρη σε πολιτικά μέρα της κυβέρνησης Τραμπ, όμως αναμένεται επίσης…

Δύο από τους μεγαλύτερους oil majors, η Shell και η Chevron, «αποχαιρέτησαν» το Sea Cargo Charter, την πρωτοβουλία ναυλωτών για την αποανθρακοποίηση των θαλάσσιων…

Επιπλέον 41 δεξαμενόπλοια προστέθηκαν στη λίστα κυρώσεων της ΕΕ, μετά από απόφαση του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου, τα οποία αποτελούν μέρος του «σκιώδους» στόλου. Τα 41 αυτά…

Ανεξάρτητα από τις αναταράξεις και τους τριγμούς σε γεωπολιτικό επίπεδο, καθώς και όλες τις συναφείς κυρώσεις που βαραίνουν το θαλάσσιο εμπόριο πετρελαίου, οι πλοιοκτήτες…

Σε φάση «δομικής αποσύνδεσης» προσφοράς και ζήτησης εισέρχεται η γαλλική αγορά ενέργειας, σύμφωνα με την Kpler, καθώς τα θεμελιώδη μεγέθη υποδεικνύουν πλέον καθεστώς διαρθρωτικής…

Σε καθεστώς παρατεταμένης στασιμότητας παραμένει η αγορά ανακύκλωσης πλοίων, με την περιορισμένη προσφορά χωρητικότητας, τροφοδοτούμενη κυρίως από τον τομέα των bulkers, να μην επαρκεί…

Τα στοιχεία διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων για το εννεάμηνο του 2025 σκιαγραφούν μια σαφή μετατόπιση της δυναμικής στους 15 κορυφαίους λιμένες της ΕΕ, σύμφωνα με το…

Σε αναθεώρηση-έκπληξη των εκτιμήσεων παραγωγής σιδηρομεταλλεύματος για το 2026 προχώρησε η Vale, ορίζοντας το νέο εύρος στους 335-345 εκατ. τόνους, έναντι της προηγούμενης πρόβλεψης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ