
Επικυρώθηκε το αποτέλεσμα του επαναληπτικού διαγωνισμού για την εκποίηση και μεθόρμιση των ανενεργών, επικίνδυνων και επιβλαβών πλοίων “Ροδάνθη, Δημητρούλα, Μιλένα, Νταϊλιάνα, Ανθή-Μαρίνα, Μαρίνα, Ρομίλντα”, τα οποία είχαν εγκαταλειφθεί από το 2008 στο Κεντρικό Λιμάνι του Πειραιά.Τ
Συγκεκριμένα το διοικητικό συμβούλιο του ΟΛΠ Α.Ε. ανέδειξε πλειοδότες τις εταιρείες:
(α) “Ιγνάτιος Σπανόπουλος Α.Ε.”
(β) “Τεχνική Προστασίας Περιβάλλοντος Α.Ε.” έναντι συνολικού ποσού 7.200.300,00.
Για τα πιο πάνω πλοία οι σχετικές συμβάσεις μεταξύ ΟΛΠ Α.Ε. και των εταιρειών που πλειοδότησαν θα υπογραφούν εντός 10 ημερών, ενώ τα πλοία αυτά θα πρέπει να απομακρυνθούν εντός ενός μηνός.
Ήδη ο ΟΛΠ Α.Ε. κίνησε τη διαδικασία πλειοδοτικών διαγωνισμών και όλων των άλλων πλοίων, τα οποία βρίσκονται ως ανενεργά, εγκαταλελειμμένα ή μισοβυθισμένα στο Κεντρικό και Εμπορικό Λιμάνι, καθώς και στο Πέραμα και στη Σαλαμίνα, στο πλαίσιο μιας πολιτικής εξυγίανσης του χερσαίου και θαλάσσιου χώρου, από εστίες επιμόλυνσης του περιβάλλοντος του Πειραιά και των επιλιμένιων δήμων.
Δεύτερο Φωτοβολταϊκό Πάρκο ΟΛΠ
Επίσης, όπως μας γνωστοποιήθηκε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού εισηγήθηκε στο διοικητικό συμβούλιο το «Δεύτερο Φωτοβολταϊκό Πάρκο ΟΛΠ», το οποίο εγκαθίσταται στους χώρους του Εμπορικού Λιμανιού (Κερατσίνι – Πέραμα). Πρόκειται για ένα φιλοπεριβαλλοντικό έργο, συνολικής δαπάνης 8.532.002 Ευρώ, του οποίου τα τεχνικά χαρακτηριστικά είναι:
Η συνολική εγκατεστημένη ισχύς ανέρχεται σε 3.382,1 kWp
Η συνολική ετήσια παραγωγή ενέργειας ανέρχεται σε 4.778.480 kWh
Η απόδοση της επένδυσης είναι 38,7% έως 45%
Η επιστροφή κεφαλαίου γίνεται σε 2,5 έως 3 έτη
Το δε περιβαλλοντικό όφελος αντιστοιχεί σε μείωση εκπομπών ίση με 2.948,46 τον. CO2
Με την ολοκλήρωση της πρότασης για το εμπορικό λιμάνι το σύνολο των υποδομών σε φωτοβολταϊκά πάρκα του ΟΛΠ Α.Ε. διαμορφώνονται ως ακολούθως:
Η συνολική εγκατεστημένη ισχύς ανέρχεται σε 4.386,12 MWp.
Η συνολική μέση ετήσια παραγωγή ενέργειας ανέρχεται σε 6.120.923 kWh.
Το κόστος της επένδυσης ανέρχεται σε 11.657.336 €.
Η απόδοση της επένδυσης είναι 27,3% έως 45%
Η επιστροφή κεφαλαίου γίνεται σε 2,5 έως 3,8 έτη
Τέλος, η συνολική μέση ετήσια μείωση εκπομπών CO2 είναι ίση με 4.708,4 τόνους CO2.
Μαζί με τους εκσυγχρονισμούς των κτιριακών υποδομών, των νέων δικτύων λυμάτων και παροχής ηλεκτρικής ενέργειας στα πλοία, την ανάπτυξη πρασίνου και τα φωτοβολταϊκά το Λιμάνι του Πειραιά ενισχύει τη θέση του ως ECOPORT (οικολογικό λιμάνι), όπως πρόσφατα το ανέδειξε με απόφασή της η Ένωση Λιμένων Ευρώπης (ESPO).
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ιδιαίτερα μεγάλη «βουτιά» σημείωσαν οι ναύλοι των LPG carriers, και ειδικά εκείνοι των πλοίων μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Τα ναυπηγεία Tsuneishi Shipbuilding της Ιαπωνίας αποφάσισαν να εξαγοράσουν όλες τις μετοχές του ναυπηγικού ομίλου Mitsui E&S Shipbuilding, ενώ αναμένεται να τον μετατρέψουν σε…
Στο πλαίσιο της στρατηγικής ενίσχυσης της παρουσίας της στην ευρωπαϊκή αγορά διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, η νοτιοκορεατική HMM προανήγγειλε νέα σημαντική επένδυση στον λιμένα Algeciras της…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), που εκπροσωπεί τη συντριπτική πλειοψηφία της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, ανακοίνωσε τη δέσμευσή της να συνεργαστεί με την ελληνική…
Συνέντευξη του Καπτ. Παναγιώτη Γιγή, Προέδρου της ΠΕΠΕΝ
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Τα κύματα καύσωνα, που πλήττουν την Ευρώπη, μπορεί να επιβραδύνουν την οικονομική ανάπτυξη στη Γηραιά Ήπειρο κατά μισή ποσοστιαία μονάδα, σύμφωνα με έκθεση της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ