
Ερώτηση προς τον υπουργό Θαλασσίων Υποθέσεων, Νήσων και Αλιείας κατέθεσε στη Βουλή ο υπεύθυνος τομέα Εμπορικής Ναυτιλίας της Ν.Δ., Γιάννης Πλακιωτάκης.
Η ερώτηση που έχει ως θέμα την «ανάγκη ακτοπλοϊκής σύνδεσης Βόρειας Ελλάδας με Σάμο-Ικαρία-Φούρνους» έχει ως εξής:
«Είναι αναμφισβήτητη η σημασία της ακτοπλοϊκής σύνδεσης για οποιοδήποτε νησιωτικό προορισμό. Αποτελεί ζήτημα κοινωνικής συνοχής, οικονομικής βιωσιμότητας, ανάπτυξης, ακόμη και επιβίωσης.
Επίσης, είναι γνωστά τα προβλήματα τα οποία έχουν προκύψει αναφορικά με την κάλυψη αρκετών «άγονων» ακτοπλοϊκών γραμμών, τα οποία πρέπει να αντιμετωπιστούν άμεσα. Ωστόσο, εκτός από τις υπάρχουσες γραμμές, κρίνεται σκόπιμο να εξεταστεί, όπου είναι δυνατό, και η επέκταση κάποιων υπαρχουσών.
Μια τέτοια περίπτωση είναι η ανάγκη ακτοπλοϊκής σύνδεσης της Βόρειας Ελλάδας με τη Σάμο, την Ικαρία και τους Φούρνους, καθώς αυτή τη στιγμή υπάρχει ένα μόνο δρομολόγιο που συνδέει τη Θεσσαλονίκη με τη Λήμνο, τη Μυτιλήνη και τη Χίο.
Ωστόσο είναι τουλάχιστον άτοπο, αν όχι παράλογο, η Κυβέρνηση να συζητά για ενιαία διοίκηση, κοινή πορεία και ανάπτυξη της περιφέρειας, τη στιγμή που αποκλείονται νησιά τόσο από επικοινωνία μεταξύ τους, όσο και με τη Βόρεια Ελλάδα σε περίοδο μάλιστα τουριστικής αιχμής. Ποτέ δεν είχε γίνει ξανά τέτοια διάκριση και επιλογή δρομολογίων, πόσο μάλλον σε μια τόσο δυσχερή οικονομική συγκυρία.
Η εύρεση, λοιπόν, άμεσης λύσης στο αναφερθέν ζήτημα θα έδινε πνοή στην τουριστική ανάπτυξη της ευρύτερης περιοχής, όταν οφείλουμε να επενδύσουμε στα συγκριτικά μας πλεονεκτήματα στα οποία συμπεριλαμβάνεται ο τουρισμός.
Άλλωστε δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι η Σάμος, η Ικαρία και οι Φούρνοι έχουν επενδύσει στην αγορά της Βόρειας Ελλάδας με ραδιοφωνικές και τηλεοπτικές διαφημίσεις, καθώς και με πολλαπλές εκδηλώσεις.
Κατόπιν τούτων ερωτάται ο κ. Υπουργός:
Για ποιο λόγο εξαιρούνται –για πρώτη φορά- τα αναφερθέντα νησιά από τη σύνδεση με τη Βόρεια Ελλάδα;
Αντιλαμβάνεστε τις επιπτώσεις και, αν ναι, πότε ακριβώς σκοπεύετε να αποκαταστήσετε αυτή την ανακολουθία;»
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


Διακήρυξη για την ενίσχυση της οικονομικής συνεργασίας Ελλάδας – ΗΠΑ εστιάζοντας σε θέματα Τεχνητής Νοημοσύνης, υπέγραψαν στις 7 Νοεμβρίου στο Ζάππειο ο υφυπουργός Εξωτερικών,…

Οι αμερικανικές εταιρείες αεροπορικών μεταφορών εμπορευμάτων UPS και FedEx ανακοίνωσαν την Παρασκευή 7 Noεμβρίου ότι καθήλωσαν τους στόλους των αεροσκαφών τους, με περισσότερα από…

Ανοδική πορεία χάραξε η ναυλαγορά των LNG carriers εντός του Οκτωβρίου, σύμφωνα με την Intermodal. Κατά τις τελευταίες ημέρες του περασμένου μήνα, οι ναύλοι…

Η κατασκευή κρουαζιερόπλοιων συνιστά μια εξίσου έντονη δραστηριότητα στον χώρο της ναυτιλίας, με σημαντικά κεφάλαια να κατανέμονται για τη ναυπήγηση των πολυτελών πλοίων. Σύμφωνα…

Την εστίασή της στην αγορά των product tankers επιβεβαίωσε η Euroholdings Ltd, με την απόκτηση ενός MR product tanker, χωρητικότητας 50.000 dwt. Το εν…

Πτώση κατέγραψε η μετοχή της Maersk την Πέμπτη 6 Νοεμβρίου στον απόηχο των εκτιμήσεων για χαμηλότερα του αναμενομένου κέρδη του δανέζικου κολοσσού. Τα κέρδη…

The third Lofrans’ & MAX POWER Convention unfolded this October at the breathtaking LaLiBay Resort & Spa on Aegina Island. Τhe convention has become…

Οι Ηνωμένες Πολιτείες και η Ελλάδα υπέγραψαν σήμερα στην Αθήνα κοινή Διακήρυξη Οικονομικής Ασφάλειας, η οποία αποτυπώνει μια νέα γεωπολιτική πραγματικότητα: η οικονομική ασφάλεια…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ