
Ερώτηση προς τον υπουργό Θαλασσίων Υποθέσεων, Νήσων και Αλιείας κατέθεσε στη Βουλή ο υπεύθυνος τομέα Εμπορικής Ναυτιλίας της Ν.Δ., Γιάννης Πλακιωτάκης.
Η ερώτηση που έχει ως θέμα την «ανάγκη ακτοπλοϊκής σύνδεσης Βόρειας Ελλάδας με Σάμο-Ικαρία-Φούρνους» έχει ως εξής:
«Είναι αναμφισβήτητη η σημασία της ακτοπλοϊκής σύνδεσης για οποιοδήποτε νησιωτικό προορισμό. Αποτελεί ζήτημα κοινωνικής συνοχής, οικονομικής βιωσιμότητας, ανάπτυξης, ακόμη και επιβίωσης.
Επίσης, είναι γνωστά τα προβλήματα τα οποία έχουν προκύψει αναφορικά με την κάλυψη αρκετών «άγονων» ακτοπλοϊκών γραμμών, τα οποία πρέπει να αντιμετωπιστούν άμεσα. Ωστόσο, εκτός από τις υπάρχουσες γραμμές, κρίνεται σκόπιμο να εξεταστεί, όπου είναι δυνατό, και η επέκταση κάποιων υπαρχουσών.
Μια τέτοια περίπτωση είναι η ανάγκη ακτοπλοϊκής σύνδεσης της Βόρειας Ελλάδας με τη Σάμο, την Ικαρία και τους Φούρνους, καθώς αυτή τη στιγμή υπάρχει ένα μόνο δρομολόγιο που συνδέει τη Θεσσαλονίκη με τη Λήμνο, τη Μυτιλήνη και τη Χίο.
Ωστόσο είναι τουλάχιστον άτοπο, αν όχι παράλογο, η Κυβέρνηση να συζητά για ενιαία διοίκηση, κοινή πορεία και ανάπτυξη της περιφέρειας, τη στιγμή που αποκλείονται νησιά τόσο από επικοινωνία μεταξύ τους, όσο και με τη Βόρεια Ελλάδα σε περίοδο μάλιστα τουριστικής αιχμής. Ποτέ δεν είχε γίνει ξανά τέτοια διάκριση και επιλογή δρομολογίων, πόσο μάλλον σε μια τόσο δυσχερή οικονομική συγκυρία.
Η εύρεση, λοιπόν, άμεσης λύσης στο αναφερθέν ζήτημα θα έδινε πνοή στην τουριστική ανάπτυξη της ευρύτερης περιοχής, όταν οφείλουμε να επενδύσουμε στα συγκριτικά μας πλεονεκτήματα στα οποία συμπεριλαμβάνεται ο τουρισμός.
Άλλωστε δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι η Σάμος, η Ικαρία και οι Φούρνοι έχουν επενδύσει στην αγορά της Βόρειας Ελλάδας με ραδιοφωνικές και τηλεοπτικές διαφημίσεις, καθώς και με πολλαπλές εκδηλώσεις.
Κατόπιν τούτων ερωτάται ο κ. Υπουργός:
Για ποιο λόγο εξαιρούνται –για πρώτη φορά- τα αναφερθέντα νησιά από τη σύνδεση με τη Βόρεια Ελλάδα;
Αντιλαμβάνεστε τις επιπτώσεις και, αν ναι, πότε ακριβώς σκοπεύετε να αποκαταστήσετε αυτή την ανακολουθία;»
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά το ναυπηγικό πρόγραμμα της Royal Caribbean, η οποία κατέγραψε ένα σημαντικό ορόσημο στην κατασκευή ενός ακόμα mega-κρουαζιερόπλοιου. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής…
H ρωσική εταιρεία Transneft που διαχειρίζεται μονοπωλιακά τους αγωγούς πετρελαίου στη Ρωσία προειδοποίησε τις εταιρείες εξόρυξης πετρελαίου ότι είναι πιθανόν μελλοντικά να μειώσουν την…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ