
Το λιμάνι του Gothenburg (Σουηδία) επικροτεί τις ναυτιλιακές εταιρείες τα πλοία των οποίων επιλέγουν να χρησιμοποιούν «καθαρότερα» καύσιμα κατά την διάρκεια της παραμονής τους στο λιμάνι. Οι ναυτιλιακές εταιρείες που επιλέγουν να χρησιμοποιούν καύσιμα μέγιστης περιεκτικότητας 0,1% σε θείο μπορούν να επωφεληθούν έως και $40.000 ως αποζημίωση για το αυξημένο κόστος των καυσίμων. Ο CEO του λιμένα, κ. Magnus Kårestedt τονίζει ότι η υποστήριξη στην χρήση καυσίμων χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο αποτελεί μία από τις πρωτοβουλίες του λιμένα για την μείωση της ρύπανσης. Για αρκετά χρόνια το λιμάνι του Gothenburg επέβαλλε ένα ειδικό τέλος στα πλοία που κατανάλωναν καύσιμο με περιεκτικότητα σε θείο μεγαλύτερη του 0,5%. Τώρα, τα έσοδα από αυτό το ειδικό τέλος επιστρέφεται στις ναυτιλιακές εταιρείες που αποφασίζουν να χρησιμοποιούν καθαρότερα καύσιμα. Αξίζει να σημειωθεί ότι η συγκεκριμένη επιβράβευση ισχύει και για την χρήση εναλλακτικών καυσίμων, όπως το φυσικό αέριο.
Η χρήση καυσίμων με χαμηλή περιεκτικότητα σε θείο βρίσκεται στο επίκεντρο ναυτιλιακών πολιτικών, αλλά και πολιτικών σχετικών με την λιμενική βιομηχανία. Εκτός από το λιμάνι του Gothenburg παρόμοιες πρωτοβουλίες έχουν υιοθετηθεί και από ναυτιλιακές εταιρείες. Η Maersk ανακοίνωσε ότι θα χρησιμοποιεί καύσιμα με χαμηλή περιεκτικότητα σε θείο όταν τα πλοία της θα βρίσκονται στο λιμάνι της Σιγκαπούρης. Η Δανέζικη εταιρεία υπέγραψε συμφωνία (Maritime Singapore Green Pledge) με την Λιμενική Αρχή της Σιγκαπούρης, η οποία προωθεί την χρήση «καθαρών» καυσίμων. Την ίδια συμφωνία έχει υπογράψει και η APL.
Περισσότερα για τους «πράσινους» λιμένες @ www.PortEconomics.gr
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Νέοι ορίζοντες ανοίγονται για τα δεξαμενόπλοια στον Καναδά, καθώς ένα σημαντικό λιμενικό έργο πρόκειται να αλλάξει τα δεδομένα φόρτωσης πετρελαίου στον λιμένα του Βανκούβερ.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ