
Το λιμάνι του Gothenburg (Σουηδία) επικροτεί τις ναυτιλιακές εταιρείες τα πλοία των οποίων επιλέγουν να χρησιμοποιούν «καθαρότερα» καύσιμα κατά την διάρκεια της παραμονής τους στο λιμάνι. Οι ναυτιλιακές εταιρείες που επιλέγουν να χρησιμοποιούν καύσιμα μέγιστης περιεκτικότητας 0,1% σε θείο μπορούν να επωφεληθούν έως και $40.000 ως αποζημίωση για το αυξημένο κόστος των καυσίμων. Ο CEO του λιμένα, κ. Magnus Kårestedt τονίζει ότι η υποστήριξη στην χρήση καυσίμων χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο αποτελεί μία από τις πρωτοβουλίες του λιμένα για την μείωση της ρύπανσης. Για αρκετά χρόνια το λιμάνι του Gothenburg επέβαλλε ένα ειδικό τέλος στα πλοία που κατανάλωναν καύσιμο με περιεκτικότητα σε θείο μεγαλύτερη του 0,5%. Τώρα, τα έσοδα από αυτό το ειδικό τέλος επιστρέφεται στις ναυτιλιακές εταιρείες που αποφασίζουν να χρησιμοποιούν καθαρότερα καύσιμα. Αξίζει να σημειωθεί ότι η συγκεκριμένη επιβράβευση ισχύει και για την χρήση εναλλακτικών καυσίμων, όπως το φυσικό αέριο.
Η χρήση καυσίμων με χαμηλή περιεκτικότητα σε θείο βρίσκεται στο επίκεντρο ναυτιλιακών πολιτικών, αλλά και πολιτικών σχετικών με την λιμενική βιομηχανία. Εκτός από το λιμάνι του Gothenburg παρόμοιες πρωτοβουλίες έχουν υιοθετηθεί και από ναυτιλιακές εταιρείες. Η Maersk ανακοίνωσε ότι θα χρησιμοποιεί καύσιμα με χαμηλή περιεκτικότητα σε θείο όταν τα πλοία της θα βρίσκονται στο λιμάνι της Σιγκαπούρης. Η Δανέζικη εταιρεία υπέγραψε συμφωνία (Maritime Singapore Green Pledge) με την Λιμενική Αρχή της Σιγκαπούρης, η οποία προωθεί την χρήση «καθαρών» καυσίμων. Την ίδια συμφωνία έχει υπογράψει και η APL.
Περισσότερα για τους «πράσινους» λιμένες @ www.PortEconomics.gr
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το αμερικανικό υπουργείο Οικονομικών ανακοίνωσε χθες Τετάρτη κυρώσεις στους ρωσικούς ενεργειακούς ομίλους Rosneft και Lukoil, προσάπτοντας στη Μόσχα «έλλειψη σοβαρής δέσμευσης σε μια ειρηνευτική…
Το αεροδρόμιο Schiphol του Άμστερνταμ ακύρωσε δεκάδες πτήσεις σήμερα, Πέμπτη 23 Οκτωβρίου, λόγω καταιγίδας που αναμένεται να πλήξει τις ολλανδικές ακτές από το απόγευμα.…
Η Stena RoRo επεκτείνει την εμπιστοσύνη της στα κινεζικά ναυπηγεία με την τοποθέτηση μιας ακόμα παραγγελίας. Ειδικότερα, η σουηδική ναυτιλιακή εταιρεία υπέγραψε επιστολή προθέσεων…
Το λιμάνι του Πειραιά συνιστά πλέον το μεγαλύτερο λιμάνι πολλαπλών χρήσεων στη Μεσόγειο, καθώς και ένα από τα μεγαλύτερα στην Ευρώπη. Ταυτόχρονα όμως αποτελεί…
Το RoRo «SEA CARYATIS» γίνεται το πρώτο ελληνόκτητο εμπορικό πλοίο που νηολογείται υπό τη σημαία του Λουξεμβούργου. Πρόκειται για μια ιστορική νηολόγηση που σηματοδοτεί…
Ο Πρόεδρος των ΗΠΑ, Ντόναλντ Τραμπ, έχει προκαλέσει πλήθος ανακατατάξεων με τον τρόπο διακυβέρνησής του. Εκτός των άλλων, υπενθυμίζεται ότι έχει δεσμευτεί να εξαλείψει…
Με ταχύτατους ρυθμούς βαίνει το πρόγραμμα επέκτασης και ανανέωσης του στόλου της CMB.TECH, με την εταιρεία να προχωρά πρόσφατα σε νέες στρατηγικές κινήσεις τόσο…
Μια νέα ρήτρα, σχεδιασμένη για τα ειδικά τέλη της Κίνας σε πλοία συνδεδεμένα με τις ΗΠΑ, αναπτύσσει η BIMCO. «Ο κλάδος μας αντιμετωπίζει αυξανόμενη…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ