
Το λιμάνι του Gothenburg (Σουηδία) επικροτεί τις ναυτιλιακές εταιρείες τα πλοία των οποίων επιλέγουν να χρησιμοποιούν «καθαρότερα» καύσιμα κατά την διάρκεια της παραμονής τους στο λιμάνι. Οι ναυτιλιακές εταιρείες που επιλέγουν να χρησιμοποιούν καύσιμα μέγιστης περιεκτικότητας 0,1% σε θείο μπορούν να επωφεληθούν έως και $40.000 ως αποζημίωση για το αυξημένο κόστος των καυσίμων. Ο CEO του λιμένα, κ. Magnus Kårestedt τονίζει ότι η υποστήριξη στην χρήση καυσίμων χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο αποτελεί μία από τις πρωτοβουλίες του λιμένα για την μείωση της ρύπανσης. Για αρκετά χρόνια το λιμάνι του Gothenburg επέβαλλε ένα ειδικό τέλος στα πλοία που κατανάλωναν καύσιμο με περιεκτικότητα σε θείο μεγαλύτερη του 0,5%. Τώρα, τα έσοδα από αυτό το ειδικό τέλος επιστρέφεται στις ναυτιλιακές εταιρείες που αποφασίζουν να χρησιμοποιούν καθαρότερα καύσιμα. Αξίζει να σημειωθεί ότι η συγκεκριμένη επιβράβευση ισχύει και για την χρήση εναλλακτικών καυσίμων, όπως το φυσικό αέριο.
Η χρήση καυσίμων με χαμηλή περιεκτικότητα σε θείο βρίσκεται στο επίκεντρο ναυτιλιακών πολιτικών, αλλά και πολιτικών σχετικών με την λιμενική βιομηχανία. Εκτός από το λιμάνι του Gothenburg παρόμοιες πρωτοβουλίες έχουν υιοθετηθεί και από ναυτιλιακές εταιρείες. Η Maersk ανακοίνωσε ότι θα χρησιμοποιεί καύσιμα με χαμηλή περιεκτικότητα σε θείο όταν τα πλοία της θα βρίσκονται στο λιμάνι της Σιγκαπούρης. Η Δανέζικη εταιρεία υπέγραψε συμφωνία (Maritime Singapore Green Pledge) με την Λιμενική Αρχή της Σιγκαπούρης, η οποία προωθεί την χρήση «καθαρών» καυσίμων. Την ίδια συμφωνία έχει υπογράψει και η APL.
Περισσότερα για τους «πράσινους» λιμένες @ www.PortEconomics.gr
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


Συμφωνία χρηματοδότησης με τις Japan Bank for International Cooperation (JBIC), Mitsubishi UFJ Financial Group, Inc. (MUFG), DBS Bank Ltd. (DBS), Oversea-Chinese Banking Corporation Limited…

Η Ρωσία σχεδιάζει να κατασκευάσει ένα πυρηνικό σταθμό στη Σελήνη μέσα στην επόμενη δεκαετία για να παρέχει ενέργεια στο σεληνιακό διαστημικό πρόγραμμά της και…

Ένα νέο ορόσημο για τη ναυτιλία υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα σημείωσε η Capital Clean Energy Carriers Corp., καθώς το νεότευκτο «ACTIVE» ολοκλήρωσε με επιτυχία τις πρώτες εντατικές δοκιμές μεγάλης…

Οι τουρκικές αρχές μελετούν τον καταγραφέα ήχου και το μαύρο κουτί του αεροσκάφους τύπου Falcon 50, που συνετρίβη χθες βράδυ νότια της Άγκυρας με…

Δεκατρία έργα χαλκού της Χιλής αξίας $14,8 δισ. αναμένεται να επιτύχουν σημαντικά ορόσημα το 2026, καθώς οι τιμές αυξάνονται λόγω των ανησυχιών για παγκόσμια…

Η πρόσφατη πολιτική επικύρωση από το περιφερειακό συμβούλιο της Niigata για την επαναλειτουργία του πυρηνικού σταθμού Kashiwazaki-Kariwa συνιστά μια τομή για την ενεργειακή στρατηγική…

Οι συμβατικές αγορές ναυτιλιακών καυσίμων για πλοία θα αντιμετωπίσουν περιορισμένη αύξηση της ζήτησης το 2026, σε ένα σενάριο που χαρακτηρίζεται από επιβράδυνση της κατανάλωσης…

Το 2025 εξελίχθηκε σε έτος ισχυρών επιδόσεων για τη ναυλαγορά ξηρού χύδην φορτίου συνολικά, ωστόσο ο τομέας των Panamaxes κινήθηκε σε σαφώς χαμηλότερα επίπεδα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ