
Ένας νέος εμπορικός δρόμος δημιουργείται για τις παγκόσμιες προμήθειες ενέργειας μέσω του Αρκτικού Κύκλου καθώς οι ολοένα και υψηλότερες θερμοκρασίες επιφέρουν το λιώσιμο των πάγων, καθιστώντας με αυτόν τον τρόπο ευκολότερο τον διάπλου.
Έτσι λοιπόν ενώ οι περιβαλλοντολόγοι εκφράζουν την έντονη ανησυχία τους για την υπερθέρμανση του πλανήτη, οι πλοιοκτήτες, των οποίων τα πλοία μεταφέρουν LNG και άλλα εμπορεύματα, αναγκάζονται να αλλάξουν την στρατηγική τους. Η αλήθεια είναι όμως ότι τα πλοία τους έχουν την δυνατότητα πλέον να μεταφέρουν εμπορεύματα χωρίς την χρήση παγοθραυστικών έχοντας παράλληλα πρόσβαση σε περιοχές αχαρτογράφητες όπως αυτές της Σιβηρίας.
Παράλληλα τα φιλόδοξα σχέδια του Ρώσου Προέδρου Πούτιν για την επέκταση της Ρωσίας στις αγορές φυσικού αερίου αλλά και οι βλέψεις πολλών ενεργειακών κολοσσών όπως της γαλλικής Τotal, της ρωσικής Novatek για την ανάπτυξη τους μέσω του Αρκτικού Κύκλου, φαίνεται πως καθίστανται εφικτά. Σημαντικό είναι επίσης το γεγονός της μείωσης του κόστους για την μεταφορά LNG με τους αγοραστές και τους εμπόρους ανά τον κόσμο να επωφελούνται από το χαμηλότερο αυτό κόστος
Όπως επισημαίνει ο Sergei Balmasov, επικεφαλής του Arctic Logistics Information Office, υπάρχει μια ραγδαία αυξητική τάση για τον όγκο των εμπορευμάτων που μεταφέρονται μέσω της Βόρειας Θάλασσας και ο λόγος είναι η αύξηση των εξαγωγών LNG.
Οικολόγοι από την πλευρά τους σημειώνουν ότι ο συνωστισμός πλοίων γύρω από τον Αρκτικό Κύκλο θα αυξήσει το επίπεδο εκπομπών επιβλαβών αερίων παρά το γεγονός ότι η διάρκεια των ταξιδιών θα μειωθεί.
Τέλος να σημειωθεί ότι από αρχές του έτους έως τις 15 Ιουλίου, 615 πλοία διέσχισαν την Βόρεια Θάλασσα για την εξυπηρέτηση των δρομολογίων τους με τα 464 (75%) να ανήκουν στο ρωσικό νηολόγιο, σύμφωνα με στοιχεία του Bloomberg.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
The International Maritime Organization (IMO) has officially commenced the IMSAS audit (IMO Member State Audit Scheme) of the Republic of Panama, as part of…
Η PCT S.A. (Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά Α.Ε.), μέλος του Ομίλου COSCO Shipping Ports, έχοντας συμπληρώσει 15 χρόνια επιτυχημένης παρουσίας και λειτουργίας, συνεχίζει να επενδύει…
Μια εφ’ όλης της ύλης συνέντευξη παραχώρησε ο κ. Νικόλας Πατέρας, Πρόεδρος της Contships Management Inc., στο πλαίσιο του 27ου ετήσιου Συνεδρίου, Marine Money…
Οι σημαντικές προκλήσεις που όμως μπορούν να μετατραπούν σε ευκαιρίες για το ναυτιλιακό κλάδο, αναδείχθηκαν σε πάνελ ομιλητών στο περιθώριο του 27ου Marine Money…
Η METLEN, σε συνεργασία με τις πολυεθνικές Shell και TotalEnergies, κέρδισαν τον διαγωνισμό για την προμήθεια υγροποιημένου φυσικού αερίου στη Βουλγαρία κατά το επόμενο…
Με ιδιαίτερη επιτυχία στέφθηκε το 98ο Παγκόσμιο Συνέδριο του International Propeller Club, που πραγματοποιήθηκε στη Γαλλία και φιλοξενήθηκε στην όμορφη πόλη της Λυών από…
Σε τροχιά εξηλεκτρισμού βρίσκονται οι μεταφορές εσωτερικής ναυσιπλοΐας της Φινλανδίας, καθώς η σκανδιναβική χώρα στοχεύει στην πλήρη ανανέωση του στόλου της με «πράσινα» ferries.…
Αναστάτωση επικρατεί στις τάξεις της Ομάδας των Επτά (G7) έπειτα από τους πρόσφατους περιορισμούς της Κίνας στις εξαγωγές σπάνιων γαιών, με την Ιαπωνία να…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ