
Οι αμερικανικές κυρώσεις εκτιμάται ότι θα προκαλέσουν ολέθριες συνέπειες στην εξαγωγική δραστηριότητα του Ιράν στον τομέα του αργού πετρελαίου, καθώς υπολογίζεται ότι μέχρι τα τέλη του τρέχοντος έτους θα έχουν μειωθεί οι ιρανικές εξαγωγές κατά τα 2/3.
Σύμφωνα με δημοσίευμα του πρακτορείου Reuters οι εξαγωγές ιρανικού πετρελαίου αναμένεται να συρρικνωθούν έως το τέλος του 2018 σε μόλις 700.000 βαρέλια/ημέρα, ποσότητα η οποία θα απορροφάται κυρίως από την Κίνα, την Τουρκία και την Ινδία.
Κατά τη διάρκεια του πρώτου εξαμήνου του 2018 υπολογίστηκε ότι η Κίνα εισήγαγε 650.000 βαρέλια πετρελαίου/ημέρα από το Ιράν, ενώ η Ινδία περίπου 550.000 βαρέλια/ημέρα.
Δύο πάλαι ποτέ μεγάλοι εισαγωγείς του ιρανικού πετρελαίου, η Ν. Κορέα και η Ιαπωνία, εισήγαγαν το ίδιο χρονικό διάστημα συνολικά 370.000 βαρέλια πετρελαίου/ημέρα. Οι δύο χώρες έχουν εκφράσει την πρόθεσή τους να αναστείλουν τις εισαγωγές πετρελαίου από το Ιράν, εκτός και εάν λάβουν κάποιου είδους απαλλαγή από τις ΗΠΑ.
Ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός ότι οι εισαγωγές ιρανικού πετρελαίου από τη Ν. Κορέα τον περασμένο Ιούνιο κατέγραψαν μείωση κατά 40%, συγκριτικά με τον Ιούνιο του 2017. Αναφορικά με την Ιαπωνία εκτιμάται ότι θα έχει σταματήσει μέχρι τον ερχόμενο Οκτώβριο τις εισαγωγές ιρανικού πετρελαίου, ενώ αναζητά συγχρόνως νέους προμηθευτές από τη Σαουδική Αραβία και τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα.
Οι χώρες της Ευρώπης αποτέλεσαν τον μεγαλύτερο εισαγωγέα ιρανικού πετρελαίου το πρώτο εξάμηνο του έτους, με την Ιταλία και την Τουρκία να αποτελούν τους κορυφαίους εισαγωγείς, ενώ η Ελλάδα και η Ισπανία περιορίζουν την ίδια ώρα τις εισαγωγές τους.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Σε βραχώδη σημείο, στην είσοδο του λιμανιού του Βόλου, αμέσως μετά τον κόκκινο φανό, έπεσε από άγνωστη μέχρι στιγμής αιτία, σκάφος του Λιμενικού Σώματος.…

Από το 2026, το λιμάνι του Όσλο θα εισαγάγει οικονομικά κίνητρα για καθαρότερα πλοία. Τα πλοία που λειτουργούν χωρίς εκπομπές ρύπων εντός και εκτός…

Η αμερικανική εταιρεία τεχνητής νοημοσύνης (ΤΝ) OpenAI και αυστραλιανή εταιρεία διαχείρισης κέντρου δεδομένων ανακοίνωσαν σήμερα ότι υπέγραψαν πρωτόκολλο συμφωνίας ύψους δισεκατομμυρίων δολαρίων για να…

Την επέκταση της συνεργασίας τους με την υπογραφή συμβολαίου για την κατασκευή ενός τρίτου, αμιγώς ηλεκτρικού (100% battery-electric), ταχύπλοου ferry ανακοίνωσαν η Incat Tasmania…

Μια νέα νομοθεσία για την ασφάλιση των πλοίων έναντι κινδύνων πολέμου (Act on the War Risk Insurance of Ships ) ενέκρινε ομόφωνα το δανικό…

«Η “Ατζέντα 2030” προβλέπει ένα ισχυρό και σύγχρονο Πολεμικό Ναυτικό. Το πιο ισχυρό και το πιο σύγχρονο Πολεμικό Ναυτικό στη μακραίωνη ελληνική ιστορία. Προβλέπει…

Την επιχειρησιακή της εμβέλεια επεκτείνει δυναμικά η China Eastern Airlines, καθώς, σύμφωνα με την ίδια, εγκαινίασε τη μεγαλύτερη σε απόσταση απευθείας εμπορική πτήση στον…

Η μεγαλύτερη σε μήκος και βαθύτερη υποθαλάσσια οδική σήραγγα στον κόσμο κατασκευάζεται στη Νορβηγία, με σκοπό να μειώσει τον χρόνο ταξιδιού μεταξύ των μεγάλων…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ