
Οι αμερικανικές κυρώσεις εκτιμάται ότι θα προκαλέσουν ολέθριες συνέπειες στην εξαγωγική δραστηριότητα του Ιράν στον τομέα του αργού πετρελαίου, καθώς υπολογίζεται ότι μέχρι τα τέλη του τρέχοντος έτους θα έχουν μειωθεί οι ιρανικές εξαγωγές κατά τα 2/3.
Σύμφωνα με δημοσίευμα του πρακτορείου Reuters οι εξαγωγές ιρανικού πετρελαίου αναμένεται να συρρικνωθούν έως το τέλος του 2018 σε μόλις 700.000 βαρέλια/ημέρα, ποσότητα η οποία θα απορροφάται κυρίως από την Κίνα, την Τουρκία και την Ινδία.
Κατά τη διάρκεια του πρώτου εξαμήνου του 2018 υπολογίστηκε ότι η Κίνα εισήγαγε 650.000 βαρέλια πετρελαίου/ημέρα από το Ιράν, ενώ η Ινδία περίπου 550.000 βαρέλια/ημέρα.
Δύο πάλαι ποτέ μεγάλοι εισαγωγείς του ιρανικού πετρελαίου, η Ν. Κορέα και η Ιαπωνία, εισήγαγαν το ίδιο χρονικό διάστημα συνολικά 370.000 βαρέλια πετρελαίου/ημέρα. Οι δύο χώρες έχουν εκφράσει την πρόθεσή τους να αναστείλουν τις εισαγωγές πετρελαίου από το Ιράν, εκτός και εάν λάβουν κάποιου είδους απαλλαγή από τις ΗΠΑ.
Ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός ότι οι εισαγωγές ιρανικού πετρελαίου από τη Ν. Κορέα τον περασμένο Ιούνιο κατέγραψαν μείωση κατά 40%, συγκριτικά με τον Ιούνιο του 2017. Αναφορικά με την Ιαπωνία εκτιμάται ότι θα έχει σταματήσει μέχρι τον ερχόμενο Οκτώβριο τις εισαγωγές ιρανικού πετρελαίου, ενώ αναζητά συγχρόνως νέους προμηθευτές από τη Σαουδική Αραβία και τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα.
Οι χώρες της Ευρώπης αποτέλεσαν τον μεγαλύτερο εισαγωγέα ιρανικού πετρελαίου το πρώτο εξάμηνο του έτους, με την Ιταλία και την Τουρκία να αποτελούν τους κορυφαίους εισαγωγείς, ενώ η Ελλάδα και η Ισπανία περιορίζουν την ίδια ώρα τις εισαγωγές τους.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ανακοίνωσή της η INTERCARGO καταδικάζει την πρόσφατη ένοπλη επίθεση εναντίον του ελληνόκτητου bulk carrier «Magic Seas» στις ακτές της Υεμένης. Το πλοίο φέρεται…
Η καινοτομία γύρω από τη μεταφορά υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα (LCO₂) και συνθετικής μεθανόλης (e-methanol) εισέρχεται σε νέα εποχή, με την παρουσίαση του πρώτου…
Μια πρωτοποριακή τεχνολογία, που επιτρέπει την ανακύκλωση του αερίου BOG (Boil-Off Gas) από πλοία που καταναλώνουν υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) κατά τη διάρκεια της…
Η νέα τεχνολογία τροφοδοσίας καυσίμου αμμωνίας ecoFGSS-FLEX, που αναπτύχθηκε εσωτερικά από την LGE, θέτει νέα πρότυπα στην ασφαλή και αποδοτική χρήση της αμμωνίας ως…
Προ των πυλών βρίσκονται οι νέες αυξήσεις στην παραγωγή πετρελαίου του OPEC+, καθώς τα μέλη του Οργανισμού συμφώνησαν να επιταχύνουν την άρση των περικοπών…
Η πρόσφατη υπογραφή μνημονίου συνεργασίας (MOU) μεταξύ της Σιέρα Λεόνε και των εταιρειών Ceca και AG&P συνιστά ορόσημο για την ανάπτυξη των ενεργειακών υποδομών…
Η Ευρωπαϊκή Ένωση θα μειώσει τις εισαγωγές ουκρανικών σιτηρών και ζάχαρης έως και 80% για να αντιμετωπίσει τις ανησυχίες των αγροτών της, σύμφωνα με…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της CMA CGM, με τον γαλλικό κολοσσό να σπάει πρόσφατα το φράγμα των 4 εκατ. TEUs…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ