
Μπορεί μερικά χρόνια πριν τα ηλεκτρικά λεωφορεία να έμοιαζαν ως σενάρια επιστημονικής φαντασίας, ωστόσο σήμερα τα λεωφορεία με ηλεκτροκινητήρες αποτελούν γεγονός, φέρνοντας την επανάσταση στον τομέα των μεταφορών και αναδιαμορφώνοντας το σκηνικό στον ενεργειακό τομέα.
Η Κίνα δείχνει τον δρόμο καθώς κατά το 2017 διέθετε το 99% του παγκόσμιου στόλου των ηλεκτρικών λεωφορείων. Είναι χαρακτηριστικό ότι κάθε πέντε εβδομάδες οι κινεζικές πόλεις προσθέτουν 9.500 μεταφορικά μέσα μηδενικών ρύπων σύμφωνα με τα όσα αναφέρει το Bloomberg New Energy Finance.
Είναι γεγονός ότι η στροφή αυτή έχει σημαντικό αντίκτυπο στην αγορά καυσίμων καθώς τα «πατροπαράδοτα» λεωφορεία καταναλώνουν 30 φορές περισσότερα καύσιμα απ’ ότι ένα μέσο Ι.Χ. Σύμφωνα με την έρευνα του Bloomberg New Energy Finance, για κάθε 1.000 ηλεκτροφόρα λεωφορεία, 500 βαρέλια καυσίμου diesel ημερησίως «απελευθερώνονται» από την συγκεκριμένη αγορά. Επισημαίνεται παράλληλα ότι φέτος ο όγκος του πετρελαίου κίνησης που δεν χρησιμοποιείται, θα αυξηθεί στο 37% στα 279.000 βαρέλια ημερησίως εξαιτίας της χρήσης ηλεκτρικών οχημάτων, η οποία περιλαμβάνει επίσης αυτοκίνητα και ελαφρά φορτηγά.
Τέλος να τονιστεί ότι η Κίνα πρωτοστατεί στην «ηλεκτροποίηση» του στόλου των λεωφορείων της και αυτό διότι ταλανίζεται χρόνια από την ατμοσφαιρική ρύπανση. Ο αυξανόμενος αστικός πληθυσμός σε συνδυασμό με τη καλπάζουσα ζήτηση για ενεργειακά προϊόντα από τον ασιατικό γίγαντα είχαν ως αποτέλεσμα η ρύπανση αυτή να ευθύνεται για 1,6 εκατ. επιπλέον θανάτους το 2015, σύμφωνα με το μη κερδοσκοπικό κέντρο ερευνών Berkeley Earth.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Δεσμευτική πρόταση για την απόκτηση μειοψηφικού μετοχικού πακέτου της Air Europa ετοιμάζει η Turkish Airlines, σύμφωνα με όσα αναφέρουν ΜΜΕ της Τουρκίας. Στόχος του…
Καθώς η καταληκτική ημερομηνία για την υποχρεωτική εγκατάσταση συστημάτων ηλεκτρικής διασύνδεσης πλοίων με την ξηρά (Offshore Power Supply − OPS) πλησιάζει, το λιμάνι του…
Η Αρμενία και το Αζερμπαϊτζάν δεσμεύθηκαν χθες στην Ουάσιγκτον να «σταματήσουν οριστικά», σύμφωνα με τον Ντόναλντ Τραμπ, την εδαφική τους διένεξη, η οποία έφερε…
Την παράδοση του 600ού πλοίου που ναυπήγησε γιόρτασε το κινεζικό ναυπηγείο Shanghai Waigaoqiao Shipbuilding Co. Ltd. Ο λόγος για το PCTC «Grande Tianjin» του…
Συνέντευξη του Emanuele Grimaldi, Προέδρου του International Chamber of Shipping (ICS)
Marcura, a leading maritime technology provider, has acquired Brightwell Navigator, the maritime crew payroll and payment services division of Brightwell, an Atlanta-based financial technology company.…
Μια καινοτόμος τεχνολογία, που υπόσχεται να μεταμορφώσει το μέλλον της ναυτιλίας, επιλέχθηκε για χρηματοδότηση από το πρόγραμμα αποανθρακοποίησης του Ηνωμένου Βασιλείου. Το έργο αφορά…
Ως απάντηση στην αυξανόμενη ανάγκη για ταχεία απαλλαγή της ναυτιλίας από τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου, οι βιομηχανικές συμμαχίες ZESTAs και SASHA Coalition ανακοινώνουν…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ