
Η ολοκλήρωση της εξαγοράς της OOCL από την COSCO αναμένεται να πραγματοποιηθεί στα τέλη του ερχόμενου Ιουνίου.
Τον περασμένο Ιούλιο η COSCO είχε ανακοινώσει την πρόθεσή της να εξαγοράσει την OOCL, έναντι $6,3 δις.
Η εξαγορά πρόκειται να δημιουργήσει την τρίτη μεγαλύτερη εταιρεία θαλάσσιας μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, μετά την Maersk και την MSC, η οποία θα διαθέτει πάνω από 400 πλοία, συνολικής χωρητικότητας 2,9 εκατ. TEUs και θα κατέχει το 11,6% του παγκόσμιου μεριδίου της αγοράς.
Η αρμόδια διεύθυνση της ευρωπαϊκής Επιτροπής Ανταγωνισμού αλλά και οι αμερικανικές αρχές έχουν δώσει το πράσινο φως για να προχωρήσει η εξαγορά της OOCL από την COSCO.
Σύμφωνα με το ειδησεογραφικό πρακτορείο Reuters, η COSCO βρίσκεται στην τελική ευθεία για να εξαγοράσει την OOCL. Η συγκεκριμένη εξαγορά επιβεβαιώνει την τάση ενοποίησης που χαρακτηρίζει την αγορά των containerships, καθώς το τελευταίο διάστημα έχει καταγραφεί στην εν λόγω αγορά ένα κύμα συγχωνεύσεων και εξαγορών.
Όπως αναφέρει δημοσίευμα του πρακτορείου Reuters, το 63% πλέον της αγοράς των containerships ελέγχεται από μόλις 6 εταιρείες.
Την περασμένη εβδομάδα υψηλόβαθμο στέλεχος της COSCO δήλωσε ότι αναμένεται στο μέλλον υψηλότερη ζήτηση στην αγορά των containerships, συγκριτικά με σήμερα.
Κατά τη διάρκεια του 2017 η COSCO κατέγραψε καθαρά κέρδη της τάξης των $429,42 εκατ.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/EPA/STEPHEN MORRISON
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Πτωτική πορεία καταγράφουν οι αξίες των VLCCs σε ετήσια βάση. Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Xclusiv, το κόστος παραγγελίας ενός VLCC…
Σταθερές είναι οι πρόσφατες τάσεις στη ναυλαγορά των LPG carriers. Ειδικότερα, σύμφωνα με τα διαθέσιμα δεδομένα σε πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Fearnleys, το κόστος…
Νέες κυρώσεις στα πλοία του «σκιώδους» στόλου της Ρωσίας επέβαλε πρόσφατα το Ηνωμένο Βασίλειο, σε μια προσπάθεια του Λονδίνου να εντείνει την πίεση κατά…
Ο ναυτιλιακός κολοσσός A.P. Moller-Maersk (Maersk) προειδοποίησε την Πέμπτη 8 Μαΐου ότι η εντεινόμενη γεωπολιτική αβεβαιότητα και ο κίνδυνος ενός παγκόσμιου εμπορικού πολέμου ενδέχεται…
Αναντίρρητα, η αποανθρακοποίηση και η στροφή της ναυτιλίας προς εναλλακτικές μορφές καυσίμων και πρόωσης δεν αποτελεί πλέον μια μελλοντική προοπτική, αλλά ένα επιτακτικό ζήτημα…
Ο Αμερικανός πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ ανακοίνωσε σήμερα ότι η Ινδία και το Πακιστάν συμφώνησαν σε μία “πλήρη και άμεση κατάπαυση του πυρός”, μετά από…
Σε ανακοίνωση των οικονομικών αποτελεσμάτων α΄ τριμήνου 2025 προχώρησε η εισηγμένη στον Nasdaq Capital Clean Energy Carriers Corp., με επικεφαλής τον κ. Ευάγγελο Μαρινάκη.…
Ο πρωταγωνιστικός ρόλος της ναυτιλίας χύδην ξηρού φορτίου για το παγκόσμιο εμπόριο είναι πασιφανής, εφόσον ληφθούν υπόψη τα εμπορεύματα που μεταφέρουν τα bulk carriers: από μεταλλεύματα χαμηλότερης ζήτησης σε σιτηρά που διασφαλίζουν τη διατροφική επάρκεια χωρών και από τον θερμικό άνθρακα που αξιοποιούν εργοστάσια ηλεκτροπαραγωγής σε σιδηρομετάλλευμα, το δομικό «συστατικό» της κατασκευαστικής βιομηχανίας.
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ