
Φαίνεται ότι οι μεταφορές υγροποιημένου φυσικού αερίου από την Αμερική προς τις υπόλοιπες αγορές, μέσω της Διώρυγας του Παναμά, δεν πραγματοποιούνται ανάλογα με τον αρχικό σχεδιασμό.
Τον Ιούνιο του 2016, όταν εγκαινιάστηκε η νέα Διώρυγα του Παναμά, σχεδιάστηκαν και οι πρώτες εξαγωγές φυσικού αερίου από σχιστολιθικό πετρέλαιο των ΗΠΑ, με την ταυτόχρονη ολοκλήρωση της εγκατάστασης του τερματικού σταθμού εξαγωγής υγροποιημένου φυσικού αερίου «Cheniere’s Sabine Pass» στη Λουϊζιάνα. Με τη διάνοιξη της νέας Διώρυγας τα πλοία μεταφοράς LNG, τα οποία διαθέτουν φαρδιά άτρακτο, θα είχαν τη δυνατότητα να διασχίσουν τη νέα Διώρυγα σε αντίθεση με την παλιά, μειώνοντας με αυτόν τον τρόπο τον χρόνο του ταξιδιού τους κατά 11 ημέρες, σε περίπτωση που μετέφεραν φορτία προς την Ασία.
Ωστόσο, 17 μήνες μετά τη διάνοιξη της νέας Διώρυγας, σύμφωνα με το πρακτορείο Bloomberg, μόνο ένα πλοίο μεταφοράς LNG έχει τη δυνατότητα να διασχίζει τη νέα Διώρυγα σε ημερήσια βάση. Από τη μεριά της η βιομηχανία φυσικού αερίου «κατηγορεί» την Αρχή της Διώρυγας του Παναμά για τις καθυστερήσεις στη διέλευση πλοίων μεταφοράς LNG και από την άλλη πλευρά η Αρχή της Διώρυγας του Παναμά «κατηγορεί» τους διαχειριστές των LNG πλοίων για κωλυσιεργία στον προγραμματισμό και στα χρονοδιαγράμματα των δρομολογίων τους.
Η λύση για την αποκατάσταση του παραπάνω προβλήματος είναι αναγκαία και προς όφελος των δύο μερών. Από τη μια πλευρά οι εξαγωγείς φυσικού αερίου θα πρέπει να αποδείξουν πως αποτελούν έναν αξιόπιστο και συνεπή προμηθευτή LNG προς την Ασία, η οποία αναζητά νέες πηγές ενέργειας και καυσίμων. Από την άλλη πλευρά η Αρχή της Διώρυγας του Παναμά θα πρέπει να εξυπηρετεί όσα περισσότερα πλοία γίνεται, καθώς ο ανταγωνισμός είναι έντονος από τα γειτονικά κράτη: χώρες, μεταξύ των οποίων το Μεξικό, λαμβάνοντας υπόψη την αύξηση της ζήτησης για φυσικό αέριο που καταγράφεται τα τελευταία χρόνια και την έντονη εξαγωγική δραστηριότητα των ΗΠΑ, ενδιαφέρονται να δημιουργήσουν νέες εναλλακτικές διαδρομές για τη μεταφορά LNG από την Αμερική προς τις χώρες της Ανατολής, επηρεάζοντας με αυτόν τον τρόπο δυσμενώς την κίνηση στη Διώρυγα του Παναμά.
Φωτό: youtube.com
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τη δημιουργία του «NLS Port-La-Nouvelle», του πρώτου λιμενικού σταθμού διαχείρισης αυτοκινήτων του Ομίλου Neptune, που θα λειτουργήσει στο λιμάνι του Port-La-Nouvelle, στη Νότια Γαλλία…
Σε συναγερμό βρίσκεται ο κλάδος της αυτοκινητοβιομηχανίας στην Ευρώπη, ελέω των πρόσφατων περιορισμών στις εξαγωγές σπάνιων μεταλλευμάτων από την Κίνα, η οποία ελέγχει περίπου…
Στην ενίσχυση της ανάπτυξης της ναυπηγικής βιομηχανίας εστιάζει η Μαδρίτη, καθώς η ισπανική κυβέρνηση ανακοίνωσε την παράταση προγράμματος οικονομικής στήριξης για τα εγχώρια ναυπηγεία.…
Σε ιστορικά υψηλά επίπεδα οδεύουν οι παγκόσμιες ενεργειακές επενδύσεις το 2025, παρά την οικονομική αβεβαιότητα και τις συνεχιζόμενες γεωπολιτικές εντάσεις σε διεθνές επίπεδο. Συγκεκριμένα,…
Οι ναύλοι των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων εκτοξεύτηκαν την εβδομάδα με πέρας την Πέμπτη 5 Ιουνίου, με τον σχετικό δείκτη της Drewry, WCI, να διαμορφώνεται…
Η NOV, μέσω του συστήματος APL, ανέλαβε την παράδοση ενός καινοτόμου συστήματος έγχυσης διοξειδίου του άνθρακα (CO₂) στη θάλασσα, στο πλαίσιο του πρωτοποριακού έργου…
Στη διεθνή ναυτιλιακή έκθεση Nor-Shipping 2025 παρουσιάστηκε από την Jotun το HPS 2.0, ένα προηγμένο σύστημα, που βοηθά τα πλοία να κινούνται πιο αποδοτικά,…
Η Λέσχη Επαγγελματιών & Επιστημόνων Πειραιά (ΛΕΕΠ), με την υποστήριξη του Ελληνικού Ινστιτούτου Ναυτικής Τεχνολογίας (ΕΛΙΝΤ), διοργανώνει την Πέμπτη 12 Ιουνίου 2025 ημερίδα με…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ