
Μεγάλη προσοχή συνιστάται στα πλοία και στους ναυτικούς, καθώς από την Πέμπτη (16/11) το μεσημέρι έως και το Σάββατο (18/11) τα ξημερώματα ένα χαμηλού τύπου «Medicane» θα επηρεάσει τη νότια Αδριατική, καθώς και το νότιο και κεντρικό τμήμα του Ιονίου πελάγους.
Πρόκειται για ένα χαμηλό «κυκλώνα», ένα σπάνιο φαινόμενο, το οποίο χαρακτηρίζεται ως «Medicane» από το συνδυασμό των λέξεων Mediterranean και Hurricane.
Σε επικοινωνία που είχαν τα Ναυτικά Χρονικά με τον Δρ. Νίκο Μαζαράκη, Country Manager της StormGeo Greece A.S., μας ανέφερε ότι το χαμηλό αυτό δεν είναι όπως τα συνηθισμένα χαμηλά που επηρεάζουν τη Μεσόγειο με παρουσία μετώπων, αλλά με κοινά χαρακτηριστικά που μοιάζουν με τροπικούς κυκλώνες, καθώς δημιουργείται στο κέντρο του το χαρακτηριστικό «μάτι» που υπάρχει και στους τροπικούς κυκλώνες, ενώ οι άνεμοι στην περιφέρεια του «ματιού» θα φτάνουν σε ένταση τους 44 με 55 κόμβους.
Το χαμηλό αυτό βέβαια δεν έχει την ίδια σφοδρότητα με έναν τροπικό κυκλώνα, όμως είναι αρκετά σπάνιο φαινόμενο για την περιοχή της Μεσογείου.
Σύμφωνα με τα διαθέσιμα προγνωστικά στοιχεία, έως το απόγευμα της Τετάρτης (15/11) το χαμηλό αυτό θα ξεκινήσει νότια της Σικελίας και θα κινηθεί ανατολικά και κατόπιν βορειοανατολικά πάνω από το Ιόνιο Πέλαγος, φτάνοντας στα νησιά του Βόρειου Ιονίου το απόγευμα της ερχόμενης Παρασκευής.
Να σημειωθεί ότι η τροχιά του κυκλώνα είναι επισφαλής και αναμένεται να αλλάξουν τα δεδομένα τις επόμενες ώρες.
Οι μετεωρολόγοι συνιστούν προσοχή και όχι πανικό, καθώς το σπάνιο φαινόμενο μοιάζει στην όψη του με έναν τροπικό κυκλώνα, αλλά δεν παρουσιάζει την ίδια σφοδρότητα με τον τελευταίο.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Πτωτική πορεία καταγράφουν οι αξίες των VLCCs σε ετήσια βάση. Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Xclusiv, το κόστος παραγγελίας ενός VLCC…
Σταθερές είναι οι πρόσφατες τάσεις στη ναυλαγορά των LPG carriers. Ειδικότερα, σύμφωνα με τα διαθέσιμα δεδομένα σε πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Fearnleys, το κόστος…
Νέες κυρώσεις στα πλοία του «σκιώδους» στόλου της Ρωσίας επέβαλε πρόσφατα το Ηνωμένο Βασίλειο, σε μια προσπάθεια του Λονδίνου να εντείνει την πίεση κατά…
Ο ναυτιλιακός κολοσσός A.P. Moller-Maersk (Maersk) προειδοποίησε την Πέμπτη 8 Μαΐου ότι η εντεινόμενη γεωπολιτική αβεβαιότητα και ο κίνδυνος ενός παγκόσμιου εμπορικού πολέμου ενδέχεται…
Αναντίρρητα, η αποανθρακοποίηση και η στροφή της ναυτιλίας προς εναλλακτικές μορφές καυσίμων και πρόωσης δεν αποτελεί πλέον μια μελλοντική προοπτική, αλλά ένα επιτακτικό ζήτημα…
Ο Αμερικανός πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ ανακοίνωσε σήμερα ότι η Ινδία και το Πακιστάν συμφώνησαν σε μία “πλήρη και άμεση κατάπαυση του πυρός”, μετά από…
Σε ανακοίνωση των οικονομικών αποτελεσμάτων α΄ τριμήνου 2025 προχώρησε η εισηγμένη στον Nasdaq Capital Clean Energy Carriers Corp., με επικεφαλής τον κ. Ευάγγελο Μαρινάκη.…
Ο πρωταγωνιστικός ρόλος της ναυτιλίας χύδην ξηρού φορτίου για το παγκόσμιο εμπόριο είναι πασιφανής, εφόσον ληφθούν υπόψη τα εμπορεύματα που μεταφέρουν τα bulk carriers: από μεταλλεύματα χαμηλότερης ζήτησης σε σιτηρά που διασφαλίζουν τη διατροφική επάρκεια χωρών και από τον θερμικό άνθρακα που αξιοποιούν εργοστάσια ηλεκτροπαραγωγής σε σιδηρομετάλλευμα, το δομικό «συστατικό» της κατασκευαστικής βιομηχανίας.
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ