
Της Μαρίας Μπερτζελέτου, Ναυτιλιακής Αναλύτριας
Από την κάμψη του 2009, όταν σημειώθηκε πτώση κατά 4%, το παγκόσμιο θαλάσσιο εμπόριο αυξήθηκε κατά 38%, προσθέτοντας επιπλέον 3,2 δις τόνους.
Το ευρύ φάσμα του θαλάσσιου εμπορίου είναι γνωστό, με μια σειρά φορτίων που συμβάλλουν σε μια προβλεπόμενη αύξηση εμπορίου κατά 11,5 δις τόνους φέτος. Το αργό πετρέλαιο και τα προϊόντα πετρελαίου αντιπροσωπεύουν το 27% του συνόλου, το χύδην ξηρό φορτίο το 44% και το θαλάσσιο εμπόριο containers το 16%.
Οι μεταβολές στα μερίδια φορτίου με την πάροδο του χρόνου ήταν σταδιακές και αν συγκρίνουμε τα ποσοστά του μεριδίου των φορτίων στην ανάπτυξη του θαλάσσιου εμπορίου σε όρους τόνων και σε όρους τονοχιλιομέτρων υπάρχουν σημαντικές διαφορές.
Το εμπόριο χύδην ξηρού φορτίου εκτιμάται ότι αντιπροσωπεύει το 49% των συνολικών τονοχιλιομέτρων στο θαλάσσιο εμπόριο φέτος σε σύγκριση με το 44% του μεριδίου σε όρους τόνων. Τα προϊόντα πετρελαίου παρέχουν το 9% του εμπορίου σε τόνους, αλλά μόνο 5% σε όρους τονομιλίων.
Το εμπόριο δημητριακών αντιπροσωπεύει το 8% της αύξησης σε όρους τόνους-μίλια, αλλά μόνο το 6% σε τόνους στην ανάπτυξη του θαλάσσιου εμπορίου, ενώ το αργό πετρέλαιο που αντιπροσώπευε το 6% της αύξησης σε τόνους συνέβαλε στο 10% της αύξησης σε τόνους-μίλια. Και στις δύο περιπτώσεις η ροή του εμπορίου από τον Ατλαντικό στην Κίνα είχε σημαντικό αντίκτυπο. Το θαλάσσιο εμπόριο containers αντιπροσωπεύει το 21% της αύξησης σε τόνους, αλλά μόνο το 18% σε όρους τόνους-μίλια.
Τα παραπάνω στοιχεία δείχνουν ότι η ανάπτυξη θαλάσσιου εμπορίου από το 2009 δεν είναι αναιμική αλλά η προσφορά των πλοίων είναι αυτή που από το 2009 υποκινεί τις συνεχόμενες κρίσεις στη ναυλαγορά των πλοίων.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ένα καινοτόμο project ηλιακής ενέργειας εκκινεί στην Ευρώπη με την υπογραφή της TotalEnergies. Ειδικότερα, σύμφωνα με το Reuters, πρόκειται για το μεγαλύτερο τέτοιο εγχείρημα…
Τα άστρα (σχεδόν) ευθυγραμμίζονται για τα LPG carriers, καθώς η ναυλαγορά βρίσκεται σε ανοδική πορεία. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Fearnleys, οι…
Το βλέμμα του στην αγορά των πλοίων μεταφοράς υγροποιημένων φορτίων στρέφει ο κολοσσός COSCO. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Allied, η COSCO…
Με ασταμάτητη όρεξη συνεχίζει η Hapag-Lloyd το πλάνο επέκτασης και ανανέωσης του υπό διαχείριση στόλου της. Ειδικότερα, όπως αναφέρει πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Allied,…
Το διαδίκτυο συνιστά ένα αδιαμφισβήτητα αναπόσπαστο μέρος της καθημερινότητας των ανθρώπων, με τη ναυτιλιακή βιομηχανία να μη συνιστά εξαίρεση. Το διαδίκτυο και οι εφαρμογές του διεισδύουν ενεργά στις ζωές των ανθρώπων εν πλω, επιτρέποντας την αξιοποίησή του για την ενίσχυση της ασφάλειας και σαφώς οδηγώντας τη διασύνδεση στεριάς και πλοίου σε νέα εποχή.
Οι εσωτερικές πλωτές μεταφορές και τα λιμάνια αποτελούν πυλώνα ανταγωνιστικότητας, βιωσιμότητας και ανθεκτικότητας για την ΕΕ, όπως προέκυψε και από τα ευρήματα της έκθεσης…
Την παραλαβή ενός ακόμα πλοίου κατανάλωσης εναλλακτικών καυσίμων γνωστοποίησε η Hafnia, μέσω σχετικής ανάρτησης στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 22 Μαΐου, η…
Καθώς τα «φώτα» της βιομηχανίας ενέργειας εστιάζουν ολοένα και περισσότερο στις ακτές της Γουιάνας, η χώρα της Λατινικής Αμερικής προχωρά στη λήψη μέτρων με…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ