
Σύμφωνα με τo «Manning report» της Drewry, παρά το γεγονός ότι παρατηρείται ανάκαμψη στην παγκόσμια ναυλαγορά, τα κόστη επάνδρωσης ενός πλοίου παραμένουν χαμηλά για τους πλοιοκτήτες. Συγκεκριμένα από το 2009 μικρή αύξηση έχει καταγραφεί στους μισθούς των ναυτικών, μια κατάσταση που δείχνει να αντιστρέφεται τα τελευταία χρόνια έστω και με χαμηλό ρυθμό. Ωστόσο, το ισχυρό δολάριο αποτελεί θετικό παράγοντα για τους ναυτικούς, καθώς οι περισσότεροι αμείβονται με το συγκεκριμένο νόμισμα.
Ο κ. Martin Dixon, εκδότης του «Manning report» δήλωσε ότι λόγω της πτώσης της τιμής του πετρελαίου η ζήτηση για αξιωματικούς στον τομέα του offshore έχει μειωθεί και αυτό έχει διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στη μείωση των διαφορών στα μισθολογικά κόστη των ναυτικών. Ο ίδιος προσέθεσε ότι ενώ ορισμένες ναυλαγορές, όπως το LNG που απαιτούν αξιωματικούς γέφυρας και μηχανής με υψηλή εξειδίκευση και εμπειρία, θα συνεχίσουν να καταγράφουν αύξηση στους μισθούς πάνω από το μέσο όρο, η μείωση του μισθολογικού κόστους σε άλλες ναυλαγορές θα οδηγήσει σε μέση αύξηση μισθών κάτω από τα επίπεδα του πληθωρισμού τα επόμενα πέντε χρόνια.
Σύμφωνα με εκτιμήσεις της Drewry το έλλειμμα αξιωματικών συρρικνώθηκε κατά ένα τρίτο το περασμένο έτος αγγίζοντας τους 13.700, με βάση την αξιολόγηση του παγκόσμιου ναυτιλιακού στόλου η οποία περιλαμβάνει όλους τους τομείς της εμπορικής ναυτιλίας εκτός των πλοίων που δεν μεταφέρουν φορτία, όπως τα ρυμουλκά και τα επιβατηγά, αλλά και όσα δεξαμενόπλοια και πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου έχουν χωρητικότητα κάτω των 10.000 dwt.
Ωστόσο, όπως επισημαίνει ο κ. Dixon, η επιβράδυνση της ανάπτυξης του παγκόσμιου στόλου και η «υγιής» προσφορά αξιωματικών αναμένεται να εξαλείψει όποια έλλειψη αξιωματικών τα επόμενα πέντε χρόνια, ενώ προβλέπεται να υπάρξει ένα μικρό πλεόνασμα μέχρι το 2021.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/EPA/FOCKE STRANGMANN
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σημαντικά ποσά έχουν επενδυθεί τους τελευταίους έξι μήνες σε δεξαμενόπλοια, δείγμα του αμείωτου ενδιαφέροντος και της εμπιστοσύνης των πλοιοκτητών σε μία κατά τα άλλα…
Με «χαμόγελα» ολοκληρώθηκε το γ΄ τρίμηνο του έτους για την Embraer, καθώς η βραζιλιάνικη εταιρεία συνέχισε με γοργούς ρυθμούς τις παραδόσεις νέων αεροσκαφών. Κατά…
Ομόφωνα κατά τη θέσπιση περιβαλλοντικών κανονισμών σε διεθνές επίπεδο που δεν λαμβάνουν υπόψη τις προτάσεις και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της ναυτιλίας, τάχθηκαν πέντε ναυτιλιακές…
Από τις αρχές του 2025, η Κίνα έχει εισαγάγει 165,4 εκατ. τόνους βωξίτη, σημειώνοντας άνοδο 26% σε ετήσια βάση σε σύγκριση με την ίδια…
Όπως ανακοινώθηκε από την εκδοτική εταιρεία Ελληνικές Ναυτιλιακές Εκδόσεις ΕΠΕ, απεβίωσε η Αναστασία Αμαλία Φασούλα-Σκολαρίκου, εταίρος και επί σειρά ετών συνδιαχειρίστρια της εταιρείας, η…
Ο νέος πρωθυπουργός της Γαλλίας, Σεμπαστιάν Λεκορνί, παραιτήθηκε σήμερα, Δευτέρα 6 Οκτωβρίου, μερικές ώρες μετά τον διορισμό του νέου υπουργικού συμβουλίου του, αφότου σύμμαχοι…
Ένα καθοριστικό βήμα για την εμπορική ωρίμανση της αιολικής πρόωσης πραγματοποιήθηκε με την πιστοποίηση SOLAS των υπό κατασκευή τάνκερ τύπου LR2, που ναυπηγούνται από…
Νέα δεδομένα καταγράφονται στον ανταγωνισμό των ναυπηγείων της Νότιας Κορέας και της Κίνας, όσον αφορά την εξασφάλιση παραγγελιών για LNG carriers. Μετά τη ραγδαία…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ