
Σύμφωνα με τo «Manning report» της Drewry, παρά το γεγονός ότι παρατηρείται ανάκαμψη στην παγκόσμια ναυλαγορά, τα κόστη επάνδρωσης ενός πλοίου παραμένουν χαμηλά για τους πλοιοκτήτες. Συγκεκριμένα από το 2009 μικρή αύξηση έχει καταγραφεί στους μισθούς των ναυτικών, μια κατάσταση που δείχνει να αντιστρέφεται τα τελευταία χρόνια έστω και με χαμηλό ρυθμό. Ωστόσο, το ισχυρό δολάριο αποτελεί θετικό παράγοντα για τους ναυτικούς, καθώς οι περισσότεροι αμείβονται με το συγκεκριμένο νόμισμα.
Ο κ. Martin Dixon, εκδότης του «Manning report» δήλωσε ότι λόγω της πτώσης της τιμής του πετρελαίου η ζήτηση για αξιωματικούς στον τομέα του offshore έχει μειωθεί και αυτό έχει διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στη μείωση των διαφορών στα μισθολογικά κόστη των ναυτικών. Ο ίδιος προσέθεσε ότι ενώ ορισμένες ναυλαγορές, όπως το LNG που απαιτούν αξιωματικούς γέφυρας και μηχανής με υψηλή εξειδίκευση και εμπειρία, θα συνεχίσουν να καταγράφουν αύξηση στους μισθούς πάνω από το μέσο όρο, η μείωση του μισθολογικού κόστους σε άλλες ναυλαγορές θα οδηγήσει σε μέση αύξηση μισθών κάτω από τα επίπεδα του πληθωρισμού τα επόμενα πέντε χρόνια.
Σύμφωνα με εκτιμήσεις της Drewry το έλλειμμα αξιωματικών συρρικνώθηκε κατά ένα τρίτο το περασμένο έτος αγγίζοντας τους 13.700, με βάση την αξιολόγηση του παγκόσμιου ναυτιλιακού στόλου η οποία περιλαμβάνει όλους τους τομείς της εμπορικής ναυτιλίας εκτός των πλοίων που δεν μεταφέρουν φορτία, όπως τα ρυμουλκά και τα επιβατηγά, αλλά και όσα δεξαμενόπλοια και πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου έχουν χωρητικότητα κάτω των 10.000 dwt.
Ωστόσο, όπως επισημαίνει ο κ. Dixon, η επιβράδυνση της ανάπτυξης του παγκόσμιου στόλου και η «υγιής» προσφορά αξιωματικών αναμένεται να εξαλείψει όποια έλλειψη αξιωματικών τα επόμενα πέντε χρόνια, ενώ προβλέπεται να υπάρξει ένα μικρό πλεόνασμα μέχρι το 2021.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/EPA/FOCKE STRANGMANN
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η οικογένεια του αείμνηστου Κωνσταντίνου Ι. Λύρα προέβη σε δύο σημαντικές δωρεές προς τον Δήμο Οινουσσών. Συγκεκριμένα, οι δωρητές διαθέτουν δύο ακίνητα σε κεντρικά…
Την ευκαιρία να συμμετάσχει στην 83η συνεδρίαση της Marine Environment Protection Committee (MEPC) του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (IMO), είχε η Ελληνική Ένωση Προστασίας Θαλασσίου Περιβάλλοντος…
Το Κίεβο είναι έτοιμο να υπογράψει συμφωνία για τα ορυκτά με την Ουάσινγκον και αυτό ενδέχεται να γίνει αργότερα σήμερα, σύμφωνα με πηγές. «Νομίζω…
Το φράγμα των 6.500 πλοίων έσπασε ο στόλος των containerships, με τη μεταφορική του ικανότητα να ξεπερνά τα 31,1 εκατ. TEUs. Tην ίδια ώρα,…
Με την εστίαση του Ντόναλντ Τραμπ στα ορυκτά καύσιμα, και δη στο πετρέλαιο, οι κολοσσοί ενέργειας των ΗΠΑ δρομολογούν νέες επενδύσεις διεθνούς κλίμακας. Ειδικότερα,…
Η πρόωση υποβοηθούμενη από τον άνεμο, σε συνδυασμό με 100% βιοκαύσιμο, μειώνει σημαντικά το ανθρακικό αποτύπωμα. Χάρη στην εφαρμογή αυτών των τεχνολογιών αιχμής, το…
Η εποχικότητα συχνά επιδρά ποικιλοτρόπως στις επιδόσεις της ναυλαγοράς των bulk carriers. Ειδικότερα, το διάστημα Απριλίου-Μαΐου συνιστά μια μεταβατική περίοδο για την αγορά, η…
Πτώση 12% στις τιμές βασικών εμπορευμάτων το 2025 και ένα επιπλέον 5% για το 2026 βλέπει η Παγκόσμια Τράπεζα εν μέσω εξασθένησης της οικονομικής…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ