
Το West of England P&I Club αναφερόμενο στις πρόσθετες κυρώσεις που έχει επιβάλει η κυβέρνηση των ΗΠΑ στη Βενεζουέλα και στην κρατική πετρελαϊκή της εταιρεία, την PDVSA, επισημαίνει ότι το εν λόγω εκτελεστικό διάταγμα της 14ης Αυγούστου του Προέδρου Τραμπ δεν θα επηρεάσει σε μεγάλο βαθμό τον τομέα της ναυτιλίας.
Η αμερικάνικη δικηγορική εταιρεία Freehill Hogan & Mahar, συνεργάτης του Club στις ΗΠΑ, αναφέρει ότι οι νέες κυρώσεις δεν επηρεάζουν άμεσα τη ναυτιλία με μόνη εξαίρεση τις συναλλαγές με την PDVSA. Πιο συγκεκριμένα, όποιος ζει στις ΗΠΑ (είτε είναι υπήκοος ΗΠΑ είτε όχι), δεν επιτρέπεται να πραγματοποιεί οποιαδήποτε συναλλαγή με την PDVSA για νέο χρέος του οποίου η αποπληρωμή γίνεται σε διάστημα μεγαλύτερο των ενενήντα (90) ημερών.
Αυτό σημαίνει ότι οποιαδήποτε αμερικάνικη εταιρεία, είτε εταιρεία που δραστηριοποιείται στις ΗΠΑ, έχοντας συνάψει ναυλοσύμφωνο με την PDVSA, θα τελεί σε ευθεία παράβαση με το νέο εκτελεστικό διάταγμα, εφόσον το ναυλοσύμφωνο περιέχει όρους σύμφωνα με τους οποίους η PDVSA έχει τη δυνατότητα να πληρώσει το ναύλο σε διάστημα μεγαλύτερο των 90 ημερών.
Το ίδιο ισχύει και σε περίπτωση που Αμερικάνοι πολίτες ή φυσικά πρόσωπα εντός των ΗΠΑ συνάψουν συμφωνία με την κυβέρνηση της Βενεζουέλας για τη λήψη νέου δανείου με ημερομηνία λήξης μεγαλύτερη των τριάντα (30) ημερών ή για ίδια κεφάλαια. Αξιοσημείωτο είναι ότι το εκτελεστικό διάταγμα συμπεριλαμβάνει στην κυβέρνηση της Βενεζουέλας και την Κεντρική Τράπεζα του κράτους, ενώ η πετρελαϊκή αμερικάνικη εταιρεία Citgo, ιδιοκτησία της κυβέρνησης της Βενεζουέλας, έχει εξαιρεθεί από τις περιοριστικές διατάξεις του τελευταίου εκτελεστικού διατάγματος.
Φωτό: pdvsa.com
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τη δημιουργία του «NLS Port-La-Nouvelle», του πρώτου λιμενικού σταθμού διαχείρισης αυτοκινήτων του Ομίλου Neptune, που θα λειτουργήσει στο λιμάνι του Port-La-Nouvelle, στη Νότια Γαλλία…
Σε συναγερμό βρίσκεται ο κλάδος της αυτοκινητοβιομηχανίας στην Ευρώπη, ελέω των πρόσφατων περιορισμών στις εξαγωγές σπάνιων μεταλλευμάτων από την Κίνα, η οποία ελέγχει περίπου…
Στην ενίσχυση της ανάπτυξης της ναυπηγικής βιομηχανίας εστιάζει η Μαδρίτη, καθώς η ισπανική κυβέρνηση ανακοίνωσε την παράταση προγράμματος οικονομικής στήριξης για τα εγχώρια ναυπηγεία.…
Σε ιστορικά υψηλά επίπεδα οδεύουν οι παγκόσμιες ενεργειακές επενδύσεις το 2025, παρά την οικονομική αβεβαιότητα και τις συνεχιζόμενες γεωπολιτικές εντάσεις σε διεθνές επίπεδο. Συγκεκριμένα,…
Οι ναύλοι των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων εκτοξεύτηκαν την εβδομάδα με πέρας την Πέμπτη 5 Ιουνίου, με τον σχετικό δείκτη της Drewry, WCI, να διαμορφώνεται…
Η NOV, μέσω του συστήματος APL, ανέλαβε την παράδοση ενός καινοτόμου συστήματος έγχυσης διοξειδίου του άνθρακα (CO₂) στη θάλασσα, στο πλαίσιο του πρωτοποριακού έργου…
Στη διεθνή ναυτιλιακή έκθεση Nor-Shipping 2025 παρουσιάστηκε από την Jotun το HPS 2.0, ένα προηγμένο σύστημα, που βοηθά τα πλοία να κινούνται πιο αποδοτικά,…
Η Λέσχη Επαγγελματιών & Επιστημόνων Πειραιά (ΛΕΕΠ), με την υποστήριξη του Ελληνικού Ινστιτούτου Ναυτικής Τεχνολογίας (ΕΛΙΝΤ), διοργανώνει την Πέμπτη 12 Ιουνίου 2025 ημερίδα με…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ