
Το West of England P&I Club αναφερόμενο στις πρόσθετες κυρώσεις που έχει επιβάλει η κυβέρνηση των ΗΠΑ στη Βενεζουέλα και στην κρατική πετρελαϊκή της εταιρεία, την PDVSA, επισημαίνει ότι το εν λόγω εκτελεστικό διάταγμα της 14ης Αυγούστου του Προέδρου Τραμπ δεν θα επηρεάσει σε μεγάλο βαθμό τον τομέα της ναυτιλίας.
Η αμερικάνικη δικηγορική εταιρεία Freehill Hogan & Mahar, συνεργάτης του Club στις ΗΠΑ, αναφέρει ότι οι νέες κυρώσεις δεν επηρεάζουν άμεσα τη ναυτιλία με μόνη εξαίρεση τις συναλλαγές με την PDVSA. Πιο συγκεκριμένα, όποιος ζει στις ΗΠΑ (είτε είναι υπήκοος ΗΠΑ είτε όχι), δεν επιτρέπεται να πραγματοποιεί οποιαδήποτε συναλλαγή με την PDVSA για νέο χρέος του οποίου η αποπληρωμή γίνεται σε διάστημα μεγαλύτερο των ενενήντα (90) ημερών.
Αυτό σημαίνει ότι οποιαδήποτε αμερικάνικη εταιρεία, είτε εταιρεία που δραστηριοποιείται στις ΗΠΑ, έχοντας συνάψει ναυλοσύμφωνο με την PDVSA, θα τελεί σε ευθεία παράβαση με το νέο εκτελεστικό διάταγμα, εφόσον το ναυλοσύμφωνο περιέχει όρους σύμφωνα με τους οποίους η PDVSA έχει τη δυνατότητα να πληρώσει το ναύλο σε διάστημα μεγαλύτερο των 90 ημερών.
Το ίδιο ισχύει και σε περίπτωση που Αμερικάνοι πολίτες ή φυσικά πρόσωπα εντός των ΗΠΑ συνάψουν συμφωνία με την κυβέρνηση της Βενεζουέλας για τη λήψη νέου δανείου με ημερομηνία λήξης μεγαλύτερη των τριάντα (30) ημερών ή για ίδια κεφάλαια. Αξιοσημείωτο είναι ότι το εκτελεστικό διάταγμα συμπεριλαμβάνει στην κυβέρνηση της Βενεζουέλας και την Κεντρική Τράπεζα του κράτους, ενώ η πετρελαϊκή αμερικάνικη εταιρεία Citgo, ιδιοκτησία της κυβέρνησης της Βενεζουέλας, έχει εξαιρεθεί από τις περιοριστικές διατάξεις του τελευταίου εκτελεστικού διατάγματος.
Φωτό: pdvsa.com
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Δημοσιεύθηκε η παγκόσμια κατάταξη πανεπιστημίων «Webometrics Ranking Web of Universities», σύμφωνα με την οποία το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ) βρίσκεται στην 237η…
Απροσδόκητη ανθεκτικότητα επιδεικνύει ο στόλος των containerships, εν μέσω σταθερά καθοδικής πορείας της ναυλαγοράς κατά τις τελευταίες εβδομάδες. Συγκεκριμένα, ο αριθμός των παροπλισμένων πλοίων…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζονται οι επενδύσεις των ναυπηγικών κολοσσών της Νότιας Κορέας στις αμερικανικές γιάρδες, με φόντο την αναβίωση της ναυπηγικής βιομηχανίας των ΗΠΑ.…
H Γουινέα έχει αναντίρρητα αναδυθεί ως μία από τις χώρες-κλειδιά στον κλάδο των commodities. Είναι άξιο αναφοράς ότι, τη δεδομένη στιγμή, κατέχει την πρώτη…
Ο Καναδάς ανακοίνωσε την Παρασκευή 22 Αυγούστου ότι θα καταργήσει από τον επόμενο μήνα όλους τους ανταποδοτικούς δασμούς στα αμερικανικά προϊόντα που καλύπτονται από…
Τους θερινούς μήνες, ως συνήθως, η ενεργειακή κατανάλωση κορυφώνεται. Καθώς πολλά κράτη ανά τον κόσμο στρέφονται στην πυρηνική ενέργεια ως μια καθαρή εναλλακτική για…
Οι εξελίξεις γύρω από τους θαλάσσιους διαδρόμους της Αρκτικής είναι ευνοϊκές για την οικονομία της Ρωσίας και τις δυνητικές εξαγωγές της χώρας, σύμφωνα με…
Καθώς το ενδιαφέρον στη δευτερογενή αγορά πλοίων εστιάζεται ολοένα και περισσότερο σε πλοία μέσης και μεγάλης ηλικίας, οι Έλληνες πλοιοκτήτες δράττονται της ευκαιρίας προκειμένου…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ