
Την άποψή του ότι η πετρελαϊκή βιομηχανία θα πρέπει να αποφύγει βραχυπρόθεσμα τους παράγοντες που πιθανά να επηρεάσουν μακροπρόθεσμα τις επενδύσεις καθώς η αγορά αναπτύσσεται, ανέπτυξε ο Πρόεδρος της Saudi Aramco στην εισήγησή του στην 18η Διεθνή Σύνοδο Πετρελαίου που διεξήχθη στο Παρίσι.
Ο Amin H. Nasser ανέφερε ότι η αναμενόμενη αύξηση του παγκόσμιου πληθυσμού κατά 2 δισεκατομμύρια έως το 2050 σημαίνει ότι η συνολική ζήτηση θα παρουσιάσει ουσιαστική αύξηση σε σχέση με σήμερα. Η αύξηση της ζήτησης θα επηρεάσει το σύνολο των τομέων ενέργειας, ιδιαιτέρως τις ανανεώσιμες πηγές καθώς η αγορά θα μεταβαίνει σταδιακά σε πηγές ενέργειας περισσότερο φιλικές προς το περιβάλλον.
Ο κος Nasser ανέφερε ότι κρίσιμο σημείο αποτελεί ότι τα επόμενα πέντε χρόνια η παραγωγή πετρελαίου και φυσικού αερίου θα πρέπει να αυξηθεί κατά 30 εκατ. βαρέλια ημερησίως λόγω της αύξησης του πληθυσμού, δεδομένων των περιορισμένων επενδύσεων. Ωστόσο, στάθηκε ιδιαίτερα στις στρεβλώσεις από πιθανούς περιορισμούς στην ελεύθερη αγορά, τις διακυμάνσεις στις τιμές και στις πρόωρες προσδοκίες για μια γρήγορη ενεργειακή μετάβαση. «Αν και βραχυπρόθεσμα η αγορά φαίνεται να διαθέτει επαρκή αποθέματα, πιθανόν αυτά να μην επαρκούν αν δεν γίνουν επενδύσεις αξιόπιστες μακροπρόθεσμα, γεγονός που θα αποτελέσει σοβαρή και αυξανόμενη απειλή στην παγκόσμια ενεργειακή ασφάλεια».
Επίσης, η κλιματική αλλαγή αποτελεί μια εξαιρετικά σοβαρή απειλή για την αγορά του πετρελαίου και του φυσικού αερίου, καθώς οι πετρελαϊκές εταιρείες θα πρέπει να διαθέσουν τεράστια ποσά για επενδύσεις σε νέες τεχνολογίες για την μείωση των εκπομπών αερίων ρύπων.
Ο Πρόεδρος της Saudi Aramco έκλεισε την εισήγησή του με μια πρόσκληση για δράση, ώστε η πετρελαϊκή βιομηχανία να γίνει πολύ περισσότερο ελαστική. «Αν αντιμετωπίσουμε τις προκλήσεις που θα προκύψουν κατά πρόσωπο, η αγορά πετρελαίου θα παραμείνει ένας εξαιρετικά κρίσιμος παράγοντας στην παγκόσμια ενεργειακή σκακιέρα στα χρόνια που έρχονται».
Φωτο: ΕΡΑ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Οι προκλήσεις για τη ναυλαγορά των LNG carriers παραμένουν έντονες, καθώς το ανοδικό μομέντουμ που κατεγράφη πριν από μερικές εβδομάδες δεν διατηρήθηκε και πλέον…
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή (ΕΕ) εξετάζει το ενδεχόμενο να θέσει επιπλέον περιορισμούς στις εισαγωγές ρωσικών ορυκτών καυσίμων από ευρωπαϊκές επιχειρήσεις. Μάλιστα, δεν αποσκοπεί απλώς στην…
Ισχυρό είναι ήδη το πλήγμα των εμπορικών εντάσεων ανάμεσα στο Πεκίνο και την Ουάσιγκτον για την Boeing, καθώς η εταιρεία κατασκευής αεροσκαφών αντιμετωπίζει σημαντικά…
Καθώς η Κίνα «βλέπει» την εγχώρια κατανάλωση να επιβραδύνεται και ενώ η πίεση εντείνεται από τη δασμολογική πολιτική των ΗΠΑ, το Πεκίνο στρέφεται στη…
Αισθητά είναι ήδη τα «απόνερα» των εμπορικών τριβών μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας στη ναυτιλία τακτικών γραμμών, καθώς οι liner κολοσσοί βλέπουν ήδη τις αποστολές…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Απριλίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών…
Τις τροποποιήσεις της MLC που ενέκρινε πρόσφατα ο Διεθνής Οργανισμός Εργασίας (ILO), αναγνωρίζοντας επισήμως πλέον τους ναυτικούς ως key workers, χαιρετίζει η INTERCARGO. Σύμφωνα…
Συνέχεια στο μπαράζ διεθνών συνεργειών με επίκεντρο την αποανθρακοποίηση της ευρωπαϊκής βιομηχανίας έδωσαν πρόσφατα το Ηνωμένο Βασίλειο και η ιταλική εταιρεία ενέργειας Eni. Ειδικότερα,…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ