
Μια από τις αποφάσεις που πήρε ο OPEC για το 2017 ήταν να μειώσουν τα μέλη του την παραγωγή πετρελαίου με στόχο την ομαλοποίηση των τιμών του μαύρου χρυσού. Στην πράξη αυτό μπορεί να μην είναι τόσο εύκολο όσο φαίνεται. Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση του Ιράκ που αποτελεί τη δεύτερη μεγαλύτερη πετρελαιοπαραγωγό χώρα του οργανισμού.
Η Βαγδάτη έχει συνάψει συμφωνίες με διεθνείς εταιρείες πετρελαίου (BP, EXXON MOBIL κ.ά.), οι οποίες δραστηριοποιούνται κυρίως στο νότιο τμήμα της χώρας. Προς το παρόν τουλάχιστον, καμία μεγάλη εταιρεία πετρελαίου που δραστηριοποιείται στο Ιράκ δεν προτίθεται να δεχτεί τη μείωση της παραγωγής πετρελαίου κατά 210.000 βαρέλια ανά ημέρα, επιζητώντας να εκπληρωθούν οι όροι των συμβολαίων τους. Σε περίπτωση μείωσης της προσυμφωνημένης παραγωγής πετρελαίου από μέρους της Ιρακινής κυβέρνησης, οι εταιρείες αυτές θα αποζημιωθούν, με βάση τις ρήτρες που αναφέρονται στα συμβόλαια.
Ένα ακόμη ζήτημα που έχει να αντιμετωπίσει το Ιράκ είναι ότι το βόρειο τμήμα της χώρας, όπου υπάρχουν και εκεί σημαντικές πετρελαιοπηγές, βρίσκεται σε εμπόλεμη κατάσταση με το ισλαμικό κράτος. Επίσης, ισχυρή είναι και η εκεί παρουσία της Κουρδικής μειονότητας, η οποία επιθυμεί να συμμετέχει στην αύξηση των κερδών από την παραγωγή του πετρελαίου. Αναμένεται να δούμε τι θα προκύψει στην επόμενη συνάντηση-συνέδριο του OPEC, που θα λάβει χώρα μέσα στο μήνα, κι όπου θα συζητηθούν μεταξύ άλλων και τα ζητήματα του Ιράκ.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ένα ακόμη σοβαρό επεισόδιο εκτυλίχθηκε στην Ερυθρά Θάλασσα, 51 ναυτικά μίλια δυτικά της Al Hudaydah. Σύμφωνα με την UKMTO εμπορικό πλοίο δέχθηκε επίθεση από…
Οι αντάρτες Χούθι της Υεμένης ανακοίνωσαν ότι το ελληνόκτητο εμπορικό πλοίο «Magic Seas» που στοχοθέτησαν χθες, βυθίστηκε σήμερα στην Ερυθρά Θάλασσα. Οι αντάρτες ανέλαβαν…
Με ανακοίνωσή της η INTERCARGO καταδικάζει την πρόσφατη ένοπλη επίθεση εναντίον του ελληνόκτητου bulk carrier «Magic Seas» στις ακτές της Υεμένης. Το πλοίο φέρεται…
Η καινοτομία γύρω από τη μεταφορά υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα (LCO₂) και συνθετικής μεθανόλης (e-methanol) εισέρχεται σε νέα εποχή, με την παρουσίαση του πρώτου…
Μια πρωτοποριακή τεχνολογία, που επιτρέπει την ανακύκλωση του αερίου BOG (Boil-Off Gas) από πλοία που καταναλώνουν υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) κατά τη διάρκεια της…
Η νέα τεχνολογία τροφοδοσίας καυσίμου αμμωνίας ecoFGSS-FLEX, που αναπτύχθηκε εσωτερικά από την LGE, θέτει νέα πρότυπα στην ασφαλή και αποδοτική χρήση της αμμωνίας ως…
Προ των πυλών βρίσκονται οι νέες αυξήσεις στην παραγωγή πετρελαίου του OPEC+, καθώς τα μέλη του Οργανισμού συμφώνησαν να επιταχύνουν την άρση των περικοπών…
Η πρόσφατη υπογραφή μνημονίου συνεργασίας (MOU) μεταξύ της Σιέρα Λεόνε και των εταιρειών Ceca και AG&P συνιστά ορόσημο για την ανάπτυξη των ενεργειακών υποδομών…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ