
Ένα πολύ «κρύο» ξεκίνημα επιφύλασσε το 2017 για την Ευρώπη σύμφωνα με το Bloomberg, καθώς πολλές χώρες είναι υποχρεωμένες να πληρώσουν premium στις τιμές του υγροποιημένου φυσικού αερίου, μεταξύ αυτών η Γαλλία και η Ελλάδα. Ο βαρύς χειμώνας των τελευταίων ημερών, ώθησε τις τιμές του φυσικού αερίου σε υψηλότερα επίπεδα, καθώς η έλλειψη LNG ανάγκασε τη Γαλλία να αυξήσει τις προμήθειες της. Eλλείψεις παρουσιάστηκαν και στην Τουρκία ενώ η Ισπανία εμφάνισε ρεκόρ κατανάλωσης. Ως αποτέλεσμα οι τιμές του LNG βρέθηκαν στα υψηλότερα επίπεδα από το 2014, όπως φαίνεται και στο παρακάτω διάγραμμα του Bloomberg.
Οι τιμές στη ΝΑ Ασία άγγιξαν τα $9,90 ανά εκατομμύριο Btu LNG, την υψηλότερη τιμή των δύο τελευταίων ετών για μεταφορές από το Κατάρ ή τις ΗΠΑ, ενώ οι τιμές στην Ευρώπη ανήλθαν σε $11,40 ανά εκατομμύριο Btu (9 Ιανουαρίου).
Η Ευρώπη αύξησε τις εισαγωγές της από τη Ρωσία, με την Gazprom να αυξάνει τις εξαγωγές της προς την ήπειρο σε ιστορικά επίπεδα, τόσο μέσω αγωγών όσο και διά θαλάσσης, δεδομένου ότι τα πλοία προσεγγίζουν πιο κοντά στα σημεία που υπάρχει περισσότερη ζήτηση. Ο γαλλικός φορέας διαχείρισης φυσικού αερίου GRTgaz SA σήμανε συναγερμό, καθώς τα αποθέματα έφτασαν σε πολύ χαμηλά επίπεδα, αναζητώντας την εισαγωγή φυσικού αερίου μέσω των μεσογειακών λιμένων της χώρας.
Οι εισαγωγές LNG στην Κίνα έφτασαν σε σημείο ρεκόρ τον Νοέμβριο ώστε να καλυφθούν οι ανάγκες για τον χειμώνα και στην αχανή ασιατική χώρα.
Αντίστοιχη εικόνα και για την Ελλάδα, όπου η ΔΕΣΦΑ προσβλέπει στην άφιξη τεσσάρων LNG tankers στον τερματικό σταθμό της στη Ρεβυθούσα για τον Ιανουάριο, καθώς κανένα πλοίο δεν έφτασε τον Δεκέμβριο. Συγκριτικά, τον περασμένο Ιανουάριο στη Ρεβυθούσα κατέπλευσαν δύο LNG tankers.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στην ενίσχυση των παγκόσμιων αλυσίδων εφοδιασμού με βιώσιμο τρόπο επενδύει ο κολοσσός της liner ναυτιλίας CMA CGM. Ειδικότερα, η CEVA Logistics του ομίλου εγκαινιάζει…
Το Ιράκ αναμένεται να ρίξει ταχύτητα στις εξαγωγές πετρελαίου τις ερχόμενες εβδομάδες. Ειδικότερα, όπως αναφέρει δημοσίευμα του Reuters, το Ιράκ προβλέπεται πως θα εξάγει…
Ανάσα για το θαλάσσιο εμπόριο αποτελεί η πρόσφατη «εκεχειρία» μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας. Ειδικότερα, όπως αναφέρει σε πρόσφατη ανάλυσή της η Xeneta, το παράθυρο…
Η ηλεκτροπαραγωγή της Νότιας Κορέας βασίζεται σε ιδιαίτερα σημαντικό βαθμό στην πυρηνική ενέργεια, με το 2024 να αποτελεί έτος-σταθμό. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατο δημοσίευμα…
Αύξηση 2,9% σημείωσαν οι πωλήσεις των αυτοκινήτων στην Ελλάδα τον Απρίλιο εφέτος. Σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ, τον συγκεκριμένο μήνα κυκλοφόρησαν για πρώτη φορά 24.404…
Ενδιαφέρον παρουσιάζουν τα δεδομένα της EMSA για το εργατικό δυναμικό στη θάλασσα. Η στατιστική επισκόπηση που παρουσιάζεται σε σχετική έκθεση βασίζεται σε δεδομένα που…
Η αμερικανική πίεση στις εξαγωγές πετρελαίου της Βενεζουέλας έχει προκαλέσει σκοπέλους και για τους Κινέζους εισαγωγείς, οι οποίοι εμφανίζονται διστακτικοί στο να συνεχίσουν να…
Οι στρατηγικές συνεργασίες του κολοσσού των logistics DP World συνεχίζονται, με τον όμιλο να στρέφεται στις προοπτικές της Νότιας και της Βόρειας Αμερικής. Η…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ