
Ένα πολύ «κρύο» ξεκίνημα επιφύλασσε το 2017 για την Ευρώπη σύμφωνα με το Bloomberg, καθώς πολλές χώρες είναι υποχρεωμένες να πληρώσουν premium στις τιμές του υγροποιημένου φυσικού αερίου, μεταξύ αυτών η Γαλλία και η Ελλάδα. Ο βαρύς χειμώνας των τελευταίων ημερών, ώθησε τις τιμές του φυσικού αερίου σε υψηλότερα επίπεδα, καθώς η έλλειψη LNG ανάγκασε τη Γαλλία να αυξήσει τις προμήθειες της. Eλλείψεις παρουσιάστηκαν και στην Τουρκία ενώ η Ισπανία εμφάνισε ρεκόρ κατανάλωσης. Ως αποτέλεσμα οι τιμές του LNG βρέθηκαν στα υψηλότερα επίπεδα από το 2014, όπως φαίνεται και στο παρακάτω διάγραμμα του Bloomberg.
Οι τιμές στη ΝΑ Ασία άγγιξαν τα $9,90 ανά εκατομμύριο Btu LNG, την υψηλότερη τιμή των δύο τελευταίων ετών για μεταφορές από το Κατάρ ή τις ΗΠΑ, ενώ οι τιμές στην Ευρώπη ανήλθαν σε $11,40 ανά εκατομμύριο Btu (9 Ιανουαρίου).
Η Ευρώπη αύξησε τις εισαγωγές της από τη Ρωσία, με την Gazprom να αυξάνει τις εξαγωγές της προς την ήπειρο σε ιστορικά επίπεδα, τόσο μέσω αγωγών όσο και διά θαλάσσης, δεδομένου ότι τα πλοία προσεγγίζουν πιο κοντά στα σημεία που υπάρχει περισσότερη ζήτηση. Ο γαλλικός φορέας διαχείρισης φυσικού αερίου GRTgaz SA σήμανε συναγερμό, καθώς τα αποθέματα έφτασαν σε πολύ χαμηλά επίπεδα, αναζητώντας την εισαγωγή φυσικού αερίου μέσω των μεσογειακών λιμένων της χώρας.
Οι εισαγωγές LNG στην Κίνα έφτασαν σε σημείο ρεκόρ τον Νοέμβριο ώστε να καλυφθούν οι ανάγκες για τον χειμώνα και στην αχανή ασιατική χώρα.
Αντίστοιχη εικόνα και για την Ελλάδα, όπου η ΔΕΣΦΑ προσβλέπει στην άφιξη τεσσάρων LNG tankers στον τερματικό σταθμό της στη Ρεβυθούσα για τον Ιανουάριο, καθώς κανένα πλοίο δεν έφτασε τον Δεκέμβριο. Συγκριτικά, τον περασμένο Ιανουάριο στη Ρεβυθούσα κατέπλευσαν δύο LNG tankers.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 30 Μαΐου έλαβε χώρα η παράδοση του «Kohzan Maru VII», του πρώτου πλοίου μεταφοράς μεθανόλης διπλού καυσίμου, το οποίο εισέρχεται σε συμβόλαιο μακράς…
Η Ουκρανία θα χρειαστεί τουλάχιστον €500 εκατ. για να ανοικοδομήσει τις σημαντικότερες εγκαταστάσεις υποδομών στα λιμάνια της Μαύρης Θάλασσας που καταστράφηκαν ολοσχερώς μετά τις…
H ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας προβλέπεται να παραμείνει ανθεκτική, με το ΑΕΠ να αυξάνεται 2% το 2025 και 2,1% το 2026, χάρη στις επενδύσεις…
Μετά την ανακοίνωση του Προέδρου Ντόναλντ Τραμπ για την επιβολή δασμών 50% σε όλες τις εισαγωγές χάλυβα, εντείνονται οι ανησυχίες για τις επιπτώσεις αυτής…
Σε συμφωνία για τη σύσταση κοινοπραξίας που θα πρωταγωνιστήσει στη θαλάσσια μεταφορά υγροποιημένου αερίου κατέληξαν οι Solvang ASA και ένα fund που διαχειρίζεται η…
Με σταθερό βήμα προς ένα βιώσιμο μέλλον, το λιμάνι της Κλαϊπέντα θέτει νέα πρότυπα όχι μόνο για τη λιμενική βιομηχανία της Λιθουανίας αλλά και…
Το outlook της αγοράς δεξαμενόπλοιων παραμένει θολό, με πληθώρα διαφορετικών παραγόντων να επιδρούν στη ζήτηση. Ειδικότερα, όπως αναφέρει έκθεση της ναυλομεσιτικής Gibson, ο σκοτεινός…
Η αποανθρακοποίηση της ναυτιλίας αποτελεί κρίσιμο πυλώνα της παγκόσμιας στρατηγικής για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής. Ωστόσο, η πράσινη μετάβαση, δεν μπορεί να επιτευχθεί…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ