
Η βιομηχανία πετρελαίου και φυσικού αερίου της Βόρειας Θάλασσας εμφανίζει δειλά-δειλά τα πρώτα σημάδια εισόδου της σε φάση ανάκαμψης. Αυτό υποστηρίζουν αρκετοί αναλυτές καθώς ο πετρελαϊκός κολοσσός BP ανακοίνωσε προ ολίγων ημερών τα σχέδιά του για περαιτέρω ενίσχυση της παρουσίας του στην Βόρεια Θάλασσα, αυτόνομα αλλά και σε συνεργασία με τις Statoil και Nexen.
Τα προηγούμενα χρόνια οι διερευνητικές γεωτρήσεις είχαν υποχωρήσει σημαντικά, καθώς μεγάλες πετρελαϊκές εταιρείες είχαν υποχρεωθεί να μειώσουν κατά πολύ τις δαπάνες τους και τα επενδυτικά τους σχέδια, λόγω της κατάρρευσης των τιμών του πετρελαίου. Μία από τις πετρελαιοπαραγωγικές περιοχές που είχε υποστεί μεγάλο πλήγμα ήταν η Βόρεια Θάλασσα, καθώς το κόστος γεωτρήσεων σε αυτήν ήταν από τα υψηλότερα παγκοσμίως.
Καθώς φαίνεται, όμως, η δύσκολη περίοδος μοιάζει να ανήκει στο παρελθόν, με την BP να προχωρά σε εκ νέου ισχυροποίηση της θέσης της στην Βόρεια Θάλασσα, καθώς διαβλέπει σημαντικές επενδυτικές ευκαιρίες. Η BP αναμένεται να συμμετάσχει σε έως και πέντε διερευνητικές γεωτρήσεις έως τα τέλη του 2017, εξαγοράζοντας από την Statoil και τη Nexen ποσοστά σε άδειες για διεξαγωγή ερευνητικών γεωτρήσεων σε περιοχές ανατολικά και δυτικά των νησιών Σέτλαντ.
Ο Μαρκ Τόμας, περιφερειακός πρόεδρος της BP με ευθύνη την Βόρεια Θάλασσα, σε δηλώσεις του τόνισε ότι «εργαζόμαστε από κοινού με εταιρείες όπως η Statoil και η Nexen για να μπορέσουμε να διασφαλίσουμε πρόσβαση στους υπολειπόμενους πετρελαϊκούς πόρους της Βόρειας Θάλασσας, καθώς στρατηγικός μας στόχος είναι να παραμείνουμε κορυφαίος παίκτης στην περιοχή (με όρους επενδύσεων, παραγωγής και εργατικού δυναμικού) για τις επόμενες δεκαετίες».
Φωτό: flickr.com/ BP Images
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τουλάχιστον τέσσερις άνθρωποι σκοτώθηκαν σήμερα από την ισχυρή έκρηξη που σημειώθηκε στο λιμάνι Σαχίντ Ρατζάι της πόλης Μπαντάρ Αμπάς στο νότιο Ιράν, σύμφωνα με…
Ο αριθμός των τραυματιών από την ισχυρή έκρηξη που σημειώθηκε νωρίτερα σήμερα στο λιμάνι Σαζίντ Ρατζάι, στην πόλη Μπαντάρ Αμπάς του Ιράν, ανήλθε σε…
Διαχρονικά, αρχής γενομένης από την ίδρυσή τους, το 1931, τα Ναυτικά Χρονικά εστιάζουν την προσοχή τους σε κάθε σημαντική εξέλιξη, η οποία ενδεχομένως επηρεάζει…
Οι προκλήσεις για τη ναυλαγορά των LNG carriers παραμένουν έντονες, καθώς το ανοδικό μομέντουμ που κατεγράφη πριν από μερικές εβδομάδες δεν διατηρήθηκε και πλέον…
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή (ΕΕ) εξετάζει το ενδεχόμενο να θέσει επιπλέον περιορισμούς στις εισαγωγές ρωσικών ορυκτών καυσίμων από ευρωπαϊκές επιχειρήσεις. Μάλιστα, δεν αποσκοπεί απλώς στην…
Ισχυρό είναι ήδη το πλήγμα των εμπορικών εντάσεων ανάμεσα στο Πεκίνο και την Ουάσιγκτον για την Boeing, καθώς η εταιρεία κατασκευής αεροσκαφών αντιμετωπίζει σημαντικά…
Καθώς η Κίνα «βλέπει» την εγχώρια κατανάλωση να επιβραδύνεται και ενώ η πίεση εντείνεται από τη δασμολογική πολιτική των ΗΠΑ, το Πεκίνο στρέφεται στη…
Αισθητά είναι ήδη τα «απόνερα» των εμπορικών τριβών μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας στη ναυτιλία τακτικών γραμμών, καθώς οι liner κολοσσοί βλέπουν ήδη τις αποστολές…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ