
Επίσημη επιστολή απέστειλε στον υπουργό Μεταφορών του Καναδά, το Διεθνές Ναυτιλιακό Επιμελητήριο (ICS) δια του Γενικού του Γραμματέα, Peter Hinchliffe. H επιστολή αφορά την απόφαση της καναδικής κυβέρνησης να προωθήσει την επιβολή μορατόριουμ στη μεταφορά αργού πετρελαίου δια μέσου της θαλάσσιας περιοχής της βόρειας British Columbia.
Στην επιστολή τονίζεται πως γίνεται πλήρως αντιληπτή η σημασία ανάληψης συγκεκριμένων μέτρων για την προστασία του περιβάλλοντος όπως επίσης και της δέσμευσης για μηδενική ρύπανση σύμφωνα με τις επιταγές του ρυθμιστικού πλαισίου (UNCLOS) που υιοθέτησε ο IMO και κατ’ επέκταση καλείται να υιοθετήσει και ο Καναδάς. Παρόλ’ αυτά, το ICS σημειώνει ότι οι περιβαλλοντικές επιδόσεις της ναυτιλίας είναι αξιοσημείωτες αφού πλέον καταγράφονται λιγότερα από δύο περιστατικά διαρροής πετρελαίου σε ετήσια βάση όταν πριν από 30 χρόνια τα περιστατικά ήταν πάνω από 25 κατ’ έτος και ως εκ τούτου η επιβολή μορατόριουμ δεν θα προσφέρει πολλά στην μείωση του ρίσκου.
Το ICS τονίζει ότι ο Καναδάς οφείλει να τηρήσει τις υποχρεώσεις του βάσει της UNCLOS, ιδίως σε ό,τι αφορά την ελευθερία στη ναυσιπλοΐα αλλά και την “αβλαβή διέλευση” από τα χωρικά ύδατα της χώρας όπως προσδιορίζεται από τα άρθρα 87 και 90. Ένα μορατόριουμ θα δυσχέραινε το κλίμα μεταξύ των εμπορικών εταίρων του Καναδά και της ίδιας της χώρας. Παράλληλα, θα δημιουργούσε αρνητικό προηγούμενο το οποίο στο μέλλον θα μπορούσαν να το επικαλεστούν μεμονωμένα οι ΗΠΑ κ.ο.κ., επηρεάζοντας εν πολλοίς και σε μεγάλο βαθμό την αποτελεσματικότητα του παγκοσμίου εμπορίου.
Η επιστολή κλείνει με την προτροπή προς την Καναδική κυβέρνηση να λάβει πλήρως υπόψη της, τις παρατηρήσεις που υποβλήθηκαν από την καναδική ναυτιλιακή βιομηχανία και πιο συγκεκριμένα του Επιμελητηρίου Εμπορικής Ναυτιλίας της British Columbia, το οποίο καλεί σε εναλλακτικές προσεγγίσεις ως προς τη διαχείριση κινδύνων που σχετίζονται με τις παράκτιες μεταφορές.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στα χέρια της Δικαιοσύνης είναι η άμεση διερεύνηση ύποπτων υποθέσεων διασύνδεσης μελών ΜΚΟ με διακινητές προσφύγων- μεταναστών στο βόρειο Αιγαίο, επισήμανε ο Υπουργός Ναυτιλίας…
Καθώς η ενεργειακή μετάβαση της ναυτιλίας παραμένει ύψιστη προτεραιότητα με ορίζοντα το 2050, οι πρωτοβουλίες με στόχο την αποανθρακοποίηση των αλυσίδων εφοδιασμού εντείνονται. Ειδικότερα,…
Ο πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ αξίωσε το Σάββατο 26 Απριλίου να επιτρέπεται στα αμερικανικά πλοία – στρατιωτικά και εμπορικά – η δωρεάν διέλευση…
Πρωτοπόροι παραμένουν οι Έλληνες πλοιοκτήτες στο παγκόσμιο ναυτιλιακό γίγνεσθαι, με τον τομέα νέων τεχνολογιών και προηγμένων πλοίων να μην αποτελεί εξαίρεση. Ειδικότερα, σύμφωνα με…
Το λιμάνι του Πειραιά ενισχύει περαιτέρω τη στρατηγική θέση του ως κέντρου διαμετακόμισης αυτοκινήτων στην Ανατολική Μεσόγειο, με την πρώτη προσέγγιση του MV COSCO…
Τελευταία Ενημέρωση: Δευτέρα 28 Απριλίου – 18.20 Οι πυροσβέστες συνεχίζουν σήμερα τις προσπάθειες πλήρους κατάσβεσης της τεράστιας πυρκαγιάς που μαίνεται από το Σάββατο στο…
Βασικός πυλώνας της παγκόσμιας οικονομικής ανάπτυξης παραμένουν οι οικογενειακές επιχειρήσεις, με τις 500 μεγαλύτερες να παράγουν έσοδα 8,8 τρισ. δολ., σημειώνοντας αύξηση 10% σε…
Το Hinnøy, το νέο ferry μηδενικών εκπομπών που ναυπηγήθηκε από την Cemre Shipyard για λογαριασμό της Torghatten Nord, αποτελεί ένα από τα πιο προηγμένα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ