
Ενόψει της 70ης Συνόδου της Ναυτιλιακής Επιτροπής Προστασίας Περιβάλλοντος του IMO, η νέα σύμπραξη με την ονομασία SEA/LNG υπογράμμισε σε δημόσιες ανακοινώσεις της τη δυνατότητα χρήσης του LNG ειδικά για τη ναυτιλία. Η SEA/LNG είναι μια νέα συνεργασία δυνάμεων η οποία αποτελείται από ναυτιλιακές εταιρείες, λιμάνια, σημαντικούς παρόχους LNG κλπ.
Ο νεοσχηματιζόμενος φορέας εξέδωσε μια επίσημη θέση που παρουσιάζει τα πλεονεκτήματα χρήσης του LNG ως καύσιμου για τη ναυτιλία και υποστηρίζει την πλήρη υιοθέτηση του Annex VI της MARPOL για την ‘πρόληψη’ της ατμοσφαιρικής ρύπανσης από τα πλοία, τη μείωση των αιωρουμένων σωματιδίων και τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου. Ο πρόεδρος της SEA/LNG, Peter Keller, χαρακτήρισε το LNG ως “ένα καθαρό, ασφαλές, πρακτικό και οικονομικά βιώσιμο καύσιμο για τη ναυτιλιακή βιομηχανία”. Τόνισε επίσης πως “πολλά βήματα έχουν γίνει στον τομέα των υποδομών ώστε να επιτυγχάνεται ο γρήγορος, ασφαλής και οικονομικά αποδοτικός ανεφοδιασμός πλοίων σε LNG σε βασικά παγκόσμια λιμάνια • είτε μειώνοντας την τιμή – κόστος των πλοίων που χρησιμοποιούν ως καύσιμο το LNG, είτε σε συνεργασία με τις ρυθμιστικές αρχές για τη δημιουργία διεθνών και εθνικών κανονισμών για την ενίσχυση των επενδύσεων στον τομέα αυτό”.
Να σημειωθεί ότι σχετικά με το LNG ως καύσιμο, υπάρχουν ήδη 86 πλοία παγκοσμίως που το χρησιμοποιούν ενώ άλλα 95 βρίσκονται στο στάδιο κατασκευής. Τα τελευταία 50 χρόνια, τα πλοία που μεταφέρουν LNG έχουν πραγματοποιήσει διαδρομές συνολικού μήκους άνω των 100 εκ. ναυτικών μιλίων – περίπου 4 χιλιάδες φορές το γύρο της γης- χωρίς κάποιο περιστατικό ασφαλείας να έχει καταγραφεί είτε στη θάλασσα είτε σε λιμάνια, γεγονός που καταδεικνύει την ασφάλεια που μπορεί να επιτευχθεί και στην χρήση του LNG.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Βελτιωμένη εμφανίζεται η εικόνα στη μεγάλη φωτιά που κατακαίει σήμερα για τρίτη μέρα τη βορειοδυτική Χίο. Η υποχώρηση των ανέμων και η ενίσχυση της…
Οι κολοσσοί Nvidia και AMD αναμένεται να μοιραστούν με την αμερικανική κυβέρνηση μέρος των εσόδων τους από πωλήσεις στην Κίνα, σύμφωνα με δημοσιεύματα διεθνών…
Η Γερμανία, η Βρετανία και η Γαλλία δηλώνουν έτοιμες να ενεργοποιήσουν εκ νέου το μηχανισμό επιβολής κυρώσεων εναντίον του Ιράν, αν δεν βρεθεί μέχρι…
Η Wasaline υπέγραψε σύμβαση για τη χρήση βιοαερίου με την Gasum και συμφωνία pooling στο πλαίσιο του FuelEU Maritime με τη Stena Line, η…
Μετά από χρόνια προετοιμασίας, η επαναλειτουργία του πάλαι ποτέ ναυπηγείο Hanjin στις Φιλιππίνες, το οποίο πλέον διαχειρίζεται η HD Hyundai, βρίσκεται στην τελική ευθεία.…
Τουλάχιστον 40 θάνατοι που συνδέονται με τη χολέρα έχουν καταγραφεί σε μια εβδομάδα στην περιφέρεια του Νταρφούρ, στο δυτικό Σουδάν που βρίσκεται σε πόλεμο,…
Σε τροχιά ανόδου συνεχίζει το αεροδρόμιο «Μακεδονία» της Θεσσαλονίκης, καταγράφοντας σημαντική αύξηση 7,3% στην επιβατική κίνηση κατά το πρώτο επτάμηνο του 2025, έναντι και…
Πολλές χώρες ανά τον κόσμο στρέφονται στη «λύση» της πυρηνικής ενέργειας για την κάλυψη των αναγκών τους. Σύμφωνα με το Reuters, ιδιώτες στην Ινδία…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ