
Αύξηση καταγράφηκε στις τιμές του πετρελαίου, με την τιμή του Brent να σημειώνει υψηλό ενός έτους, μετά την απόφαση της Ρωσίας να συνταχθεί με τις χώρες του OPEC για πάγωμα στην παραγωγή πετρελαίου.
Οι χώρες-μέλη του OPEC προσανατολίζονται σε μείωση της παραγωγής πετρελαίου κατά 700.000 βαρέλια/ημερησίως, ούτως ώστε η συνολική παραγωγή να φτάσει τα 32,5-33 εκατ. βαρέλια ως τις 30 Νοεμβρίου, οπότε και θα συγκληθεί το Συμβούλιο του στη Βιέννη, όπως μεταδίδει το πρακτορείο Reuters.
Αντίστοιχες κινήσεις και από τη Ρωσία, με τον Ρώσο πρόεδρο Βλαντιμίρ Πούτιν να δηλώνει σε συνέδριο ενέργειας στην Κωνσταντινούπολη ότι «το πάγωμα ή και η μείωση της παραγωγής είναι ο μόνος τρόπος ώστε να διασφαλιστεί η σταθερότητα στην αγορά ενέργειας». Ο Βλαντιμίρ Πούτιν κάλεσε και τις άλλες πετρελαιοπαραγωγούς χώρες να συνταχθούν με τις αποφάσεις της Ρωσίας.
Σε παρόμοιες δηλώσεις, που μεταδίδει το ρωσικό πρακτορείο ειδήσεων Tass, προέβη και ο Αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος της Gazprom Alexander Medvedev, όπου απαντώντας σε ερώτηση εάν η Gazprom υποστηρίζει την μείωση της παραγωγής, ανέφερε ότι «οι παραγωγοί πετρελαίου και φυσικού αερίου επιχειρούν τη σταθεροποίηση με πάγωμα και όχι μείωση της παραγωγής».
Σε αντίστοιχες κινήσεις μείωσης της παραγωγής δεσμεύτηκαν να προβούν, μέσω της Αλγερίας, και άλλες χώρες εκτός-OPEC.
Αυτή θα είναι η 1η μείωση παραγωγής εδώ και 8 χρόνια και μόλις δύο χρόνια μετά την μεγάλη πτώση των τιμών του μαύρου χρυσού κάτω από το ψυχολογικό φράγμα των $100/βαρέλι.
Η τιμή του Brent τη Δευτέρα αυξήθηκε 3% και έφτασε τα $53,73/βαρέλι ενώ την Τρίτη κινήθηκε πτωτικά και έκλεισε στα $52,30. Αντίστοιχη εικόνα παρουσίασε και το αμερικανικό αργό που έκλεισε την Τρίτη στα $50,70/βαρέλι.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σαν κεραυνός εν αιθρία «έπεσε» στις 25 Ιουνίου η είδηση ότι η Shell και η BP συμμετείχαν πρόσφατα σε συνομιλίες για συγχώνευση των δραστηριοτήτων…
Εν μέσω έντονης οικονομικής και γεωπολιτικής αβεβαιότητας, το παγκόσμιο εμπόριο αγαθών κατέγραψε αξιοσημείωτη επιτάχυνση στις αρχές του 2025, βάσει πρόσφατης έκθεσης του Παγκόσμιου Οργανισμού…
Το ράλι που καταγράφηκε στους ναύλους των Capesizes πρόσφατα, με αποτέλεσμα να αναρριχηθούν στα $30.000, φαίνεται ότι κοπάζει, με σημάδια αποδυνάμωσης να εμφανίζονται στην…
Σε πλήρη αποκατάσταση βρίσκεται από το πρωί η ακτοπλοϊκή σύνδεση από τα λιμάνια του Πειραιά, της Ραφήνας και του Λαυρίου, καθώς οι καιρικές συνθήκες…
Το Τμήμα Ναυτιλίας & Επιχειρηματικών Υπηρεσιών (ΤΝΕΥ) του Πανεπιστημίου Αιγαίου διοργάνωσε, για δεύτερη φορά, ένα συνέδριο διεθνούς βεληνεκούς, με σκοπό την ενίσχυση του δυναμικού…
Οι παγκόσμιες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα που προέρχονται από τον ενεργειακό τομέα έφτασαν σε επίπεδα ρεκόρ για τέταρτη συνεχή χρονιά, σύμφωνα με την ετήσια…
Οι κινητήρες X‑DF‑M της ελβετικής WinGD αποτελούν τεχνολογία διπλού καυσίμου με δυνατότητα καύσης μεθανόλης. Παράλληλα, οι methanol-ready εκδόσεις των κινητήρων X-Engine επιτρέπουν τη χρήση…
Σε ισχύ παραμένει το απαγορευτικό απόπλου από τα λιμάνια του Πειραιά, της Ραφήνας και του Λαυρίου, εξαιτίας των ισχυρών ανέμων που πνέουν σε πολλές…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ