
Η Κίνα ανακοίνωσε σήμερα ότι θα αποφασίσει τον χρόνο που θα ανακηρύξει μία Ζώνη Εναέριας Αναγνώρισης (ΖΕΑ) πάνω από τη Νότια Σινική Θάλασσα, σε συνδυασμό με το μέγεθος της απειλής που δέχεται στην περιοχή. «Η ΖΕΑ δεν είναι κινεζική εφεύρεση, αλλά ούτε και εφεύρεση των μεγάλων δυνάμεων. Εάν απειληθεί η ασφάλειά μας, φυσικά και έχουμε το δικαίωμα να την ανακηρύξουμε. Εξαρτάται από την αξιολόγηση που θα κάνουμε» δήλωσε ο υφυπουργός των Εξωτερικών, Λιου Ζενμίν στη διάρκεια συνέντευξης Τύπου.
Παράλληλα ο Κινέζος υπουργός Άμυνας Τσανγκ Γουάν Κουάν σε σημερινή του δήλωση υπογράμμισε ότι η Κίνα δεν θα αποδεχτεί καμία πρόταση ή ενέργεια, η οποία θα στηρίζεται στην απόφαση του Διεθνούς Δικαστηρίου της Χάγης για τη Νότια Σινική Θάλασσα.
Η δήλωση του Κινέζου υπουργού έγινε κατά τη διάρκεια συνάντησης που είχε με τη Φεντερίκα Μογκερίνι, Ύπατη Εκπρόσωπο της Ε.Ε. για την Εξωτερική Πολιτική και την Ασφάλεια και αντιπρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.
Η εθνική κυριαρχία της Κίνας, αλλά και τα ναυτιλιακά της συμφέροντα στην περιοχή της Νότιας Σινικής Θάλασσας, δεν θα επηρεαστούν σε καμία περίπτωση από την απόφαση, τόνισε ο κ. Τσανγκ.
Η κα Μογκερίνι δήλωσε ότι η Κίνα είναι στρατηγικός εταίρος της Ε.Ε., ενώ εξέφρασε την ελπίδα να ενισχυθούν οι διμερείς σχέσεις ασφάλειας με το Πεκίνο.
AΠΕ/ΜΠΕ
Φωτο: EPA/ROLEX DELA PENA/POOL
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 30 Μαΐου έλαβε χώρα η παράδοση του «Kohzan Maru VII», του πρώτου πλοίου μεταφοράς μεθανόλης διπλού καυσίμου, το οποίο εισέρχεται σε συμβόλαιο μακράς…
Η Ουκρανία θα χρειαστεί τουλάχιστον €500 εκατ. για να ανοικοδομήσει τις σημαντικότερες εγκαταστάσεις υποδομών στα λιμάνια της Μαύρης Θάλασσας που καταστράφηκαν ολοσχερώς μετά τις…
H ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας προβλέπεται να παραμείνει ανθεκτική, με το ΑΕΠ να αυξάνεται 2% το 2025 και 2,1% το 2026, χάρη στις επενδύσεις…
Μετά την ανακοίνωση του Προέδρου Ντόναλντ Τραμπ για την επιβολή δασμών 50% σε όλες τις εισαγωγές χάλυβα, εντείνονται οι ανησυχίες για τις επιπτώσεις αυτής…
Σε συμφωνία για τη σύσταση κοινοπραξίας που θα πρωταγωνιστήσει στη θαλάσσια μεταφορά υγροποιημένου αερίου κατέληξαν οι Solvang ASA και ένα fund που διαχειρίζεται η…
Με σταθερό βήμα προς ένα βιώσιμο μέλλον, το λιμάνι της Κλαϊπέντα θέτει νέα πρότυπα όχι μόνο για τη λιμενική βιομηχανία της Λιθουανίας αλλά και…
Το outlook της αγοράς δεξαμενόπλοιων παραμένει θολό, με πληθώρα διαφορετικών παραγόντων να επιδρούν στη ζήτηση. Ειδικότερα, όπως αναφέρει έκθεση της ναυλομεσιτικής Gibson, ο σκοτεινός…
Η αποανθρακοποίηση της ναυτιλίας αποτελεί κρίσιμο πυλώνα της παγκόσμιας στρατηγικής για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής. Ωστόσο, η πράσινη μετάβαση, δεν μπορεί να επιτευχθεί…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ