
“H Μοζαμβίκη θα καταστεί σύντομα η τρίτη μεγαλύτερη εξαγωγός χώρα φυσικού αερίου στο κόσμο, μετά το Κατάρ και την Αυστραλία.” Με τη φράση αυτή εγκαινίασε η υπουργός εξωτερικών της Ινδίας Sushma Swaraj, την επίσκεψη του Ινδού πρωθυπουργού Narendra Modi στην Μοζαμβίκη, στο πλαίσιο επίσημης επίσκεψης που πραγματοποιεί σε κράτη της ανατολικής Αφρικής. Ο Ινδός πρωθυπουργός επισκέφθηκε αρχικά την Μαπούτο, πρωτεύουσα της Μοζαμβίκης, ενώ αναμένεται να επισκεφθεί ακόμα τη Δημοκρατία της Νότιας Αφρικής, την Τανζανία και την Κένυα. Αίσθηση προκάλεσε μάλιστα η επιλογή του να ξεκινήσει την επίσκεψη του με την πρώην μεξικανική αποικία, έναντι των παραδοσιακών κρατών- συμμάχων της χώρας.
Σύμφωνα με έγκυρα πρακτορεία ειδήσεων, η επίσκεψη του Ινδού πρωθυπουργού στην Αφρικανική ήπειρο, οφείλεται στο ό,τι η Ανατολική Αφρική κατέστη πρόσφατα ως ένα από τα πιο “καυτά” σημεία του παγκόσμιου χάρτη λόγω των αποθεμάτων φυσικού αερίου και πετρελαίου, γεγονός που ενισχύει το ενδιαφέρον της Ινδίας για σύναψη εμπορικών σχέσεων με την Αφρικανική Ήπειρο, ένα πεδίο που έως σήμερα «μονοπωλείται» από την Κίνα.
Η Μοζαμβίκη, η οποία βρίσκεται τα τελευταία χρόνια στο επίκεντρο μεγάλων επενδυτικών σχεδίων στον τομέα εκμετάλλευσης φυσικών πόρων, μονοπωλεί ακόμη το ενδιαφέρον πετρελαϊκών κολοσσών όπως η ιταλική Eni και η αμερικανική Exxon Mobil. Σημειώνεται μάλιστα πως η χώρα πέτυχε ετήσια αύξηση του ΑΕΠ κατά 7,2% για το 2015, ενώ σύμφωνα με προβλέψεις θα αγγίξει το 7,3% τα επόμενα δύο έτη, λόγω των αυξημένων εξαγωγών φυσικού αερίου και άνθρακα.
Αν το στρατηγικό σχέδιο της Ινδίας για σύναψη στρατηγικών σχέσεων με χώρες- παραγωγούς ενέργειας παραμείνει ζωντανό, η Μοζαμβίκη αναμένεται να εξελιχθεί σε μια από τις τρεις μεγαλύτες χώρες εξαγωγής προϊόντων ενέργειας στην Ινδία, μεταξύ των σημαντικότερων προορισμών ινδικών επενδύσεων στην Αφρική και ως ένας από τους ισχυρότερους στρατιωτικούς συμμάχους της Ινδίας στον δυτικό Ινδικό Ωκεανό.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Τα νερά της ναυτιλίας έρχεται να ταράξει για ακόμη μία φορά η κινεζική COSCO Shipping με μια άνευ προηγούμενου παραγγελία. Συγκεκριμένα, ο κολοσσός της…

Επιταχύνθηκε και τον Νοέμβριο εφέτος ο ρυθμός ανόδου του πληθωρισμού, καθώς αυξήθηκε 2,4% από αύξηση 2% τον Οκτώβριο και έναντι αύξησης επίσης 2,4% τον…

Την πυρηνική ενέργεια προσδιόρισε ως την αιχμή του δόρατος για την αξιοποίηση των επενδυτικών κεφαλαίων ύψους $750 δισ. από τη Νότια Κορέα και την…

Επενδύσεις ύψους 4 δισ. ευρώ σε έργα δέσμευσης και αποθήκευσης διοξειδίου του άνθρακα από βιομηχανίες που δεν έχουν τεχνολογικά τη δυνατότητα μείωσης των εκπομπών…

Σε τροχιά παγίωσης κινείται η αγορά του LNG bunkering, σπάζοντας το φράγμα των 4 εκατ. τόνων ετησίως (σε παγκόσμιο επίπεδο). Η επίδοση αυτή, η…

Η εκεχειρία ΗΠΑ-Κίνας και η πρόσφατη αναβολή του IMO-NZF έχουν αλλάξει τα δεδομένα στον ναυτιλιακό κλάδο, με την αγορά νεότευκτων να βρίσκεται σε καλό…

Σε μια δραστική αναθεώρηση, που δύναται να προκαλέσει ισχυρούς τριγμούς στο παγκόσμιο εμπόριο, προσανατολίζονται οι χώρες της G7 και η ΕΕ, εξετάζοντας την επιβολή…

Συνεχίζονται οι διερευνητικές επαφές για την ιδιωτικοποίηση της νοτιοκορεατικής HMM, σχεδόν δύο χρόνια μετά την αποτυχία των προηγούμενων προσπαθειών. Σύμφωνα με ΜΜΕ της χώρας,…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ