
Ο πετρελαϊκός όμιλος της Πολωνίας Lotos, όπως προκύπτει από δηλώσεις Ιρανού αξιωματούχου στο ειδησεογραφικό πρακτορείο Shana, έχει προβεί σε αγορά (one-off purchase) ποσότητας 2 εκατ. βαρελιών αργού πετρελαίου από το Ιράν. Βέβαια, ακόμα δεν έχει διευκρινισθεί πλήρως εάν η ποσότητα θα έχει τελικό παραλήπτη όντως την Grupa Lotos ή την PKN Orlen, η οποία επίσης ανήκει στο πολωνικό δημόσιο ή αν θα διοχετευθεί μέσω των αγωγών πετρελαίου στην Γερμανία.
Ο Διευθυντής διεθνών υποθέσεων στην Εθνική Ιρανική Εταιρία Πετρελαίου (NIOC), Mohsen Ghamsari, δήλωσε ότι η αγορασθείσα από την Grupa Lotos ποσότητα αργού φορτώθηκε από τις πετρελαϊκές εγκαταστάσεις του ιρανικού νησιού Kharg την περασμένη εβδομάδα, ενώ πρόσθεσε ότι στα σχέδια των δύο χωρών είναι η υπογραφή μακροχρόνιων συμφωνιών προμήθειας αργού, αλλά αυτό θα «εξαρτηθεί από την κατάσταση που θα διαμορφωθεί στις δύο χώρες».
Οι νεώτερες πληροφορίες θέλουν το δεξαμενόπλοιο VLCC «Atlantas», υπό λιβεριανή σημαία, να έχει φορτώσει την αναφερθείσα ποσότητα αργού και να κατευθύνεται προς τον πολωνικό λιμένα του Γκντανσκ στην Βαλτική.
Το «Atlantas» να σημειωθεί ότι λόγω μεγέθους δε μπορεί να δέσει στο λιμάνι του Γκντανσκ και αναμένεται το φορτίο του αργού να μεταφερθεί σε μικρότερο πλοίο που θα το μεταφέρει σταδιακά στις εγκαταστάσεις του βαλτικού λιμένα της Πολωνίας.
Έχει ενδιαφέρον ότι μόλις τον περασμένο Μάιο ο υφυπουργός Ενέργειας της Πολωνίας Michal Kurtyka δήλωσε ότι η χώρα του βρισκόταν σε συνομιλίες με το Ιράν σχετικά με τις δυνατότητες συνεργασίας στους τομείς του πετρελαίου και του φυσικού αερίου.
Να σημειωθεί ότι πρόκειται για το πρώτο φορτίο αργού πετρελαίου που αποστέλλεται από το Ιράν προς την Βαλτική μετά την άρση των κυρώσεων εις βάρος της Τεχεράνης, με την τελευταία να φαίνεται πως κινείται ενεργά και επιτυχώς προς την κατεύθυνση επανάκτησης της θέσης της ως κύριου τροφοδότη με πετρέλαιο αλλά και φυσικό αέριο των χωρών της ΕΕ.
Φωτό: flickr.com/ Aad Born
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Καθώς το μεγαλεπήβολο deal πώλησης των λιμένων της CK Hutchison δεν έχει ακόμη τελεσφορήσει, η εμφάνιση ενός νέου «μνηστήρα» φαίνεται να προσδίδει νέα τροπή…
Η συμμαχία Gemini των εταιρειών Maersk και Hapag-Lloyd συνιστά μία από τις πιο αξιόπιστες συμμαχίες ως προς την έγκαιρη μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων, σημειώνει η Xeneta.…
Εν μέσω ενός περιβάλλοντος αυξημένου εμπορικού προστατευτισμού, με κυρώσεις να επιβάλλονται με επίκεντρο τις θαλάσσιες μεταφορές, νηολόγια που υπό άλλες συνθήκες θα ήταν στην…
Η επέκταση του χαρτοφυλακίου έργων LNG της Venture Global συνεχίζεται με σταθερά βήματα, με τον αμερικανικό κολοσσό να ανακοινώνει μια απόφαση-ορόσημο για τις εξαγωγές…
Αύξηση 5,7% παρουσίασαν οι διεθνείς αεροπορικές αφίξεις την περίοδο Ιανουαρίου-Ιουνίου 2025, σύμφωνα με τα στοιχεία του ΙΝΣΕΤΕ. Συγκεκριμένα, καταγράφηκαν 10,3 εκατ. αφίξεις, παρουσιάζοντας αύξηση…
Οι πρώτοι έξι μήνες του 2025 σημαδεύτηκαν από τον εμπορικό πόλεμο που πυροδότησε σε διεθνές επίπεδο η δασμολογική πολιτική του Ντόναλντ Τραμπ. Στο στόχαστρο…
Ένα σημαντικό ορόσημο στον δρόμο προς την αποανθρακοποίηση της ναυτιλιακής βιομηχανίας κατέγραψε πρόσφατα ο κινεζικός κολοσσός Cosco Shipping. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής ανάρτησης στα μέσα…
Η εταιρεία Sea Pioneer Shipping παρέλαβε στις 17 Ιουλίου το νεότευκτο πλοίο «MV Privacy» από το ναυπηγείο Oshima Shipbuilding της Ιαπωνίας. Πρόκειται για το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ