
Η παραγωγή πετρελαίου και φυσικού αερίου της Αλγερίας μετά από αρκετά χρόνια στασιμότητας εμφανίζει τα πρώτα ενθαρρυντικά σημάδια αύξησης, όπως σημειώνει σε επίσημη ανακοίνωσή της η κρατική εταιρεία ενέργειας της χώρας Sonatrach.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η κυβέρνηση της Αλγερίας έχει καταβάλει μεγάλες προσπάθειες για να προσελκύσει ξένες ενεργειακές εταιρείες να έρθουν στην χώρα και να επενδύσουν με στόχο την διερεύνηση των δυνατοτήτων για κατασκευή νέων μονάδων εξόρυξης και παραγωγής πετρελαίου και αερίου. Βέβαια, τουλάχιστον μέχρι πρότινος οι προσπάθειες απέβαιναν άκαρπες με μείζονα ανασταλτικό παράγοντα τις χαμηλές τιμές του πετρελαίου.
«Η εποχή της στασιμότητας είναι πίσω μας και τώρα είμαστε σε μια φάση ανάπτυξης», δήλωσε σε δημοσιογράφους την Κυριακή ο επικεφαλής της Sonatrach, Amine Mazouzi.
Μάλιστα, με βάση την πλέον πρόσφατη έκθεση της Sonatrach, η παραγωγή πετρελαίου στην Αλγερία αναμένεται να φτάσει το 2016 σε 69 εκατ. Τόνους, έναντι των 67 το 2015, ενώ από την άλλη η παραγωγή φυσικού αερίου θα ανέλθει σε 132,2 δισεκατομμύρια κυβικά μέτρα (bcm) από 128,3 bcm το 2015 και 130,9 bcm το 2014. Επιπλέον, μέχρι το 2020 η παραγωγή φυσικού αερίου αναμένεται να αγγίξει τα 165 δισεκατομμύρια κυβικά μέτρα, ενώ η παραγωγή πετρελαίου τους 82 εκατομμύρια τόνους.
Λόγω και των αυξανόμενων αναγκών της Ευρωπαϊκής Ένωσης σε φυσικό αέριο, αλλά και της προσπάθειάς της για απεξάρτηση από τις ρωσικές ενεργειακές πηγές, αξιωματούχοι της ΕΕ και της Αλγερίας συναντήθηκαν πριν από λίγες εβδομάδες σε μία προσπάθεια εξεύρεσης οδών καλύτερης συνεργασίας και για τις δύο πλευρές στον ενεργειακό τομέα.
Να σημειωθεί ότι στην Αλγερία ήδη δραστηριοποιούνται αρκετές ευρωπαϊκές εταιρείες, όπως οι Eni, Anadarko, BP, Cepsa, Shell, Statoil και Sinopec, και οι προοπτικές για περαιτέρω επενδύσεις στο άμεσο μέλλον εμφανίζονται κάτι παραπάνω από καλές.
Φωτό: flickr.com/Roberto Marín
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η τεχνολογία WindWings της BAR Technologies αποτελεί μια καινοτόμο λύση πρόωσης πλοίων που αξιοποιεί τη δύναμη του ανέμου μέσω ενός εξελιγμένου συστήματος ιστίων σταθερής…
Ο κ. Σίμος Παληός μιλά στους Ηλία Μπίσια και Γιάννη Θεοδωρόπουλο
Έπειτα από μία δεκαετία εσωτερικών ζυμώσεων και διαβουλεύσεων, το Υπουργείο Μεταφορών της Νότιας Αφρικής επισημοποίησε πρόσφατα τα πρώτα βήματα για τη δημιουργία μιας κρατικής…
Η εταιρεία ακινήτων Aldar, με έδρα το Άμπου Ντάμπι, πρόσφατα αποκάλυψε το masterplan της για την ανάπτυξη ενός νησιωτικού προορισμού ονόματι Fahid Island, σε…
Περιορισμένες ήταν οι πρόσφατες μεταβολές στη ναυλαγορά των LNG carriers, με τις προκλήσεις να επιμένουν. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Fearnleys, το…
Τάσεις σταθερότητας καταγράφονται στη ναυλαγορά των LPG carriers, με τους ναύλους των VLGCs να παραμένουν σε παρεμφερή επίπεδα, σε εβδομαδιαία βάση, την εβδομάδα με…
Η πλωτή μονάδα αποθήκευσης και επαναεριοποίησης υγροποιημένου φυσικού αερίου (FSRU) με την ονομασία «Energos Eskimo» απέπλευσε την Τετάρτη 4 Ιουνίου από το λιμάνι της…
Το Συμβούλιο Υπουργών Μεταφορών της ΕΕ κατέληξε σε συμφωνία την Πέμπτη 5 Ιουνίου, για την αναθεώρηση των δικαιωμάτων των επιβατών αεροπορικών μεταφορών και την…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ