
Στο περιθώριο του Οικονομικού Φόρουμ της Αγίας Πετρούπολης ο ρωσικός ενεργειακός γίγαντας Gazprom και ο αγγλο-ολλανδικός πολυεθνικός κολοσσός πετρελαίου και φυσικού αερίου Royal Dutch Shell υπέγραψαν συμφωνία για ένα νέο σχέδιο κατασκευής μονάδας παραγωγής LNG στην Βαλτική, στο ρωσικό λιμάνι του Ust-Luga.
Τη συμφωνία υπέγραψαν από την πλευρά της Gazprom ο διευθύνων σύμβουλός της Αλεξέι Μίλερ, και από την πλευρά της Shell o διευθύνων σύμβουλος Μπεν Βαν Μπέουρντεν.
Στόχος του νέου έργου είναι η διαφοροποίηση και περαιτέρω ενίσχυση των πωλήσεων LNG της Gazprom.
Η νέα εγκατάσταση θα συνδέεται μέσω αγωγού με το δίκτυο της Gazprom στη Ρωσική Ομοσπονδία και θα έχει χωρητικότητα σε φυσικό αέριο σε πρώτη φάση έως 10 εκατομμύρια τόνους, ενώ θα υπάρχει δυνατότητα αύξησής της σε 15 εκατομμύρια. Η έναρξη λειτουργίας της νέας μονάδας σχεδιάζεται για τον Δεκέμβριο του 2021.
Στο κοινοπρακτικό σχήμα η Shell θα συμμετέχει με ποσοστό έως 35%. Μάλιστα αξίζει να σημειωθεί ότι ο διευθύνων σύμβουλος της Shell συναντήθηκε και με τον Ρώσο πρόεδρο Βλαντίμιρ Πούτιν, στον οποίο εξέφρασε την απόφαση της εταιρείας να επεκτείνει τις επιχειρηματικές της δραστηριότητες στη Ρωσία, παρά το δυσμενές οικονομικό περιβάλλον που έχει διαμορφωθεί από τις οικονομικές κυρώσεις της ΕΕ εναντίον της Μόσχας.
Να σημειωθεί ότι η Shell έχει ήδη πετυχημένη συνεργασία με την Gazprom στη νήσο Σαχαλίν στη ρωσική Απω Ανατολή, όπου και λειτουργούν ήδη μία μονάδα υγροποιημένου φυσικού αερίου ύψους 20 δισ. δολαρίων.
Από την πλευρά του ο Ρώσος πρόεδρος εξέφρασε την αποφασιστικότητα της ρωσικής κυβέρνησης για λήψη όλων εκείνων των μέτρων που θα καταστήσουν ελκυστική την δραστηριοποίηση ξένων εταιρειών στη Ρωσία.
Φωτό: flickr.com/ Darren Hillman
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Σε μια κίνηση δομικού ανασχηματισμού προχωρά ο κολοσσός εξόρυξης Rio Tinto, σύμφωνα με το Reuters, με τον CEO Simon Trott να παρουσιάζει ένα φιλόδοξο…

Ένα ιστορικό ορόσημο κατέγραψε η πετρελαϊκή βιομηχανία της Βραζιλίας, ξεπερνώντας για πρώτη φορά το φράγμα των 4 εκατ. βαρελιών ημερησίως (b/d). Η επίδοση αυτή…

Σε βραχώδη σημείο, στην είσοδο του λιμανιού του Βόλου, αμέσως μετά τον κόκκινο φανό, έπεσε από άγνωστη μέχρι στιγμής αιτία, σκάφος του Λιμενικού Σώματος.…

Από το 2026, το λιμάνι του Όσλο θα εισαγάγει οικονομικά κίνητρα για καθαρότερα πλοία. Τα πλοία που λειτουργούν χωρίς εκπομπές ρύπων εντός και εκτός…

Η αμερικανική εταιρεία τεχνητής νοημοσύνης (ΤΝ) OpenAI και αυστραλιανή εταιρεία διαχείρισης κέντρου δεδομένων ανακοίνωσαν σήμερα ότι υπέγραψαν πρωτόκολλο συμφωνίας ύψους δισεκατομμυρίων δολαρίων για να…

Την επέκταση της συνεργασίας τους με την υπογραφή συμβολαίου για την κατασκευή ενός τρίτου, αμιγώς ηλεκτρικού (100% battery-electric), ταχύπλοου ferry ανακοίνωσαν η Incat Tasmania…

Μια νέα νομοθεσία για την ασφάλιση των πλοίων έναντι κινδύνων πολέμου (Act on the War Risk Insurance of Ships ) ενέκρινε ομόφωνα το δανικό…

«Η “Ατζέντα 2030” προβλέπει ένα ισχυρό και σύγχρονο Πολεμικό Ναυτικό. Το πιο ισχυρό και το πιο σύγχρονο Πολεμικό Ναυτικό στη μακραίωνη ελληνική ιστορία. Προβλέπει…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ