
Σύμφωνα με το Gard P&I Club, o IMO ενέκρινε πρόσφατα νέα μέτρα σχετικά με την κυκλοφορία και την διέλευση των πλοίων ως προς τα πλοία που διαπλέουν το αρχιπέλαγος των Αλεούτιων νήσων (Aleutian Islands) . Αφορμή για την παραπάνω νομοθετική πρωτοβουλία αποτελεί το δυστύχημα στο M/V SELENDANG AYU, το οποίο το 2004 αντιμέτωπο με μια χειμερινή καταιγίδα, προσάραξε στην παραπάνω περιοχή, με αποτέλεσμα να διαρρεύσουν 350.000 γαλόνια καύσιμου και να χαθούν 6 ανθρώπινες ζωές.
Τα νέα μέτρα δημιουργούν πλέον 5 ειδικές- προστατευμένες περιοχές, οι οποίες καθορίζονται ως ATBAs (Areas To Be Avoided), και ουσιαστικά οριοθετούν μια ζώνη 50 ν.μ. από την στεριά, η οποία συμβάλλει στην αύξηση του διαθέσιμου χρόνου πλεύσης σε επείγουσες καταστάσεις αλλά και στην μείωση των πιθανοτήτων προσαράξεως σε δύσκολες καιρικές συνθήκες. Ειδικότερα, τα μέτρα που περιγράφονται παραπάνω θα εφαρμόζονται από πλοία άνω των 400 κ.ο.χ. σε διεθνείς πλόες, από την 1η Ιανουαρίου του 2016. Τα πλοία που δεν υπάγονται στις ειδικές διατάξεις περί αποφυγής πετρελαϊκής ρύπανσης (oil spill prevention and response requirements) των Η.Π.Α. και της Αλάσκας δεν είναι απαραίτητο να ακολουθούν τους παραπάνω κανονισμούς.
Με τις νέες ATBAs αναμένεται πως τα πλοία θα πρέπει να ακολουθούν συγκεκριμένες νέες πορείες (καθώς δεν θα μπορούν να πλησιάζουν τις ATBAs), ενώ συγχρόνως θα μπορούν να χρησιμοποιούν κανονικά το στενό του Unimak Pass.
Photo: Το φορτηγό SELENDANG AYU, μετά την προσάραξη, κομμένο σε 2 κομμάτια. (AΠΕ/DIGITALGLOBE/HANDOUT)
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Πτωτική πορεία καταγράφουν οι αξίες των VLCCs σε ετήσια βάση. Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Xclusiv, το κόστος παραγγελίας ενός VLCC…
Σταθερές είναι οι πρόσφατες τάσεις στη ναυλαγορά των LPG carriers. Ειδικότερα, σύμφωνα με τα διαθέσιμα δεδομένα σε πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Fearnleys, το κόστος…
Νέες κυρώσεις στα πλοία του «σκιώδους» στόλου της Ρωσίας επέβαλε πρόσφατα το Ηνωμένο Βασίλειο, σε μια προσπάθεια του Λονδίνου να εντείνει την πίεση κατά…
Ο ναυτιλιακός κολοσσός A.P. Moller-Maersk (Maersk) προειδοποίησε την Πέμπτη 8 Μαΐου ότι η εντεινόμενη γεωπολιτική αβεβαιότητα και ο κίνδυνος ενός παγκόσμιου εμπορικού πολέμου ενδέχεται…
Αναντίρρητα, η αποανθρακοποίηση και η στροφή της ναυτιλίας προς εναλλακτικές μορφές καυσίμων και πρόωσης δεν αποτελεί πλέον μια μελλοντική προοπτική, αλλά ένα επιτακτικό ζήτημα…
Ο Αμερικανός πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ ανακοίνωσε σήμερα ότι η Ινδία και το Πακιστάν συμφώνησαν σε μία “πλήρη και άμεση κατάπαυση του πυρός”, μετά από…
Αίσιο τέλος είχε η περιπέτεια σχεδόν 200 ναυτικών και περισσότερων από 15 πλοίων, που είχαν εγκλωβιστεί για αρκετές εβδομάδες στα ανοικτά του λιμένα Ρας…
Σε ανακοίνωση των οικονομικών αποτελεσμάτων α΄ τριμήνου 2025 προχώρησε η εισηγμένη στον Nasdaq Capital Clean Energy Carriers Corp., με επικεφαλής τον κ. Ευάγγελο Μαρινάκη.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ