
Σε πρόσφατη έρευνα του Singapore Shipping Association (SSA) για το τρέχον έτος, αποκαλύπτεται πως η πλειονότητα των περιστατικών πειρατείας στη Νότια Θάλασσα της Κίνας θεωρούνται περιστατικά ένοπλης ληστείας, και όχι πειρατείας. Τι σημαίνει όμως πρακτικά αυτή η σύγχυση;
Η διαφορά έγκειται στο γεγονός πως στα περιστατικά ένοπλης ληστείας, όταν λαμβάνουν χώρα μόνο μέσα στην αιγιαλίτιδα ζώνη ενός κράτους (συνήθως 6 ή 12 ν.μ. από την στεριά), το κινδυνεύον πλοίο έχει τη δυνατότητα να ζητήσει βοήθεια από το παράκτιο κράτος, μέσω του πολεμικού ναυτικού ή της ακτοφυλακής που διαθέτει η κάθε χώρα. Στην περίπτωση όμως που το περιστατικό λάβει χώρα σε διεθνή ύδατα, τότε το πλοίο μπορεί να ζητήσει αρωγή μόνο από τη χώρα της σημαίας του.
Υπολογίζεται, ότι από τα 50.000-90.000 πλοία που διαπλέουν τα Στενά της Σιγκαπούρης και της Malacca κάθε χρόνο, η πιθανότητα ενός πλοίου να καταληφθεί από πειρατές, με την προϋπόθεση ότι τηρεί όλες τις προϋποθέσεις ασφαλείας, κυμαίνεται από 0.012 – 0.07%, ενώ η πλειονότητα των περιστατικών αφορούν ένοπλες ληστείες στοχευόμενες σε πλοία σε αγκυροβόλιο ή στο λιμάνι.
Σύμφωνα με την παραπάνω έρευνα, μόνο το 14% των επιθέσεων θεωρήθηκαν ως πειρατεία ενώ από τις υπόλοιπες περιπτώσεις, το 85% αφορούσε ένοπλες ληστείες (όπου το 46% αυτών των περιπτώσεων έλαβαν χώρα σε αγκυροβόλιο) και το 68% αυτού του ποσοστού αφορούσε περιστατικά χωρίς τη χρήση βίας ή ομηρίας ναυτικών και με μικρή οικονομική απώλεια.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Πτωτική πορεία καταγράφουν οι αξίες των VLCCs σε ετήσια βάση. Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Xclusiv, το κόστος παραγγελίας ενός VLCC…
Σταθερές είναι οι πρόσφατες τάσεις στη ναυλαγορά των LPG carriers. Ειδικότερα, σύμφωνα με τα διαθέσιμα δεδομένα σε πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Fearnleys, το κόστος…
Νέες κυρώσεις στα πλοία του «σκιώδους» στόλου της Ρωσίας επέβαλε πρόσφατα το Ηνωμένο Βασίλειο, σε μια προσπάθεια του Λονδίνου να εντείνει την πίεση κατά…
Ο ναυτιλιακός κολοσσός A.P. Moller-Maersk (Maersk) προειδοποίησε την Πέμπτη 8 Μαΐου ότι η εντεινόμενη γεωπολιτική αβεβαιότητα και ο κίνδυνος ενός παγκόσμιου εμπορικού πολέμου ενδέχεται…
Αναντίρρητα, η αποανθρακοποίηση και η στροφή της ναυτιλίας προς εναλλακτικές μορφές καυσίμων και πρόωσης δεν αποτελεί πλέον μια μελλοντική προοπτική, αλλά ένα επιτακτικό ζήτημα…
Ο Αμερικανός πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ ανακοίνωσε σήμερα ότι η Ινδία και το Πακιστάν συμφώνησαν σε μία “πλήρη και άμεση κατάπαυση του πυρός”, μετά από…
Αίσιο τέλος είχε η περιπέτεια σχεδόν 200 ναυτικών και περισσότερων από 15 πλοίων, που είχαν εγκλωβιστεί για αρκετές εβδομάδες στα ανοικτά του λιμένα Ρας…
Σε ανακοίνωση των οικονομικών αποτελεσμάτων α΄ τριμήνου 2025 προχώρησε η εισηγμένη στον Nasdaq Capital Clean Energy Carriers Corp., με επικεφαλής τον κ. Ευάγγελο Μαρινάκη.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ