Page 158 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2024
P. 158

Ζωή εν πλω

          Η ναυτοσύνη αποκτάται                                                  από τους λόγους που με οδήγησαν

                                                                                 να συνεχίσω σε πλοία bulk carrier
          με τις γνώσεις και                                                     είναι η αδιάκοπη ανάπτυξη  του
                                                                                 παγκόσμιου εμπορίου σε μια εποχή
          την εμπειρία                                                           μεγάλης προσφοράς και ζήτη-
                                                                                 σης αγαθών. Η ζήτηση για αγαθά
                                                                                 συνεχίζει να αυξάνεται και όλο και
                                                                                 περισσότερα πλοία τέτοιου τύπου
                                                                                 να ναυπηγούνται και να υπάρχει
                                                                                 μέλλον στο ναυτικό επάγγελμα με
                                                                                 προοπτική και εξέλιξη.
                                                                             Αναγνωρίζετε συγκεκριμένες ιδιαιτε-
                                                                                 ρότητες ή/και χαρακτηριστικά στα
                                                                                 bulk carriers έναντι άλλων τύπων
                                                                                 πλοίων;
                                                                                 Η υιοθέτηση νέων  τεχνολογιών
                                                                                 αποτελεί βασικό πυλώνα στην προ-
                                                                                 σπάθεια για βιώσιμη ναυτιλία. Από
          Συνέντευξη του Καπτ. Ευάγγελου Μανώλη,    Ποιοι ήταν οι λόγοι που σας οδήγη-  την εφαρμογή συστημάτων καθαρι-
          Α΄ Πλοιάρχου του «Μ/V Ubuntu Unity»    σαν να ναυτολογηθείτε σε bulk   σμού καυσαερίων (scrubbers) έως
          της εταιρείας Maran Dry Management
                                               carriers;                         την ανάπτυξη πλοίων με μηδενικές
                                               Επέλεξα να ακολουθήσω το ναυτικό   εκπομπές χρησιμοποιώντας εναλ-
                                               επάγγελμα καθώς προέρχομαι από    λακτικά καύσιμα, όπως το υγρό
                                               ναυτική οικογένεια. Ως ναυτικός,   φυσικό  αέριο  (LNG),  ο  κλάδος
                                               έχοντας ναυτολογηθεί σε διαφορε-  κατευθύνεται προς μια πιο πράσινη
                                               τικούς τύπους πλοίων ανά τα χρό-  κατεύθυνση. Τεχνολογίες όπως η
                                               νια αυτά, επέλεξα να συνεχίσω σε   τεχνητή νοημοσύνη και τα δίκτυα
                                               εμπορικά πλοία μεταφοράς χύδην    συνδεδεμένων πλοίων βελτιώνουν
                                               φορτίου bulk carrier. Ορισμένοι   την αποδοτικότητα των δρομολο-
                                                                                 γίων και μειώνουν την κατανάλωση
                                                                                 καυσίμων.
                                                                                 Η εξέλιξη που έχει σημειωθεί
                                                                                 στα πλοία τύπου bulk carrier είναι
                                                                                 ραγδαία, με ταχείς ρυθμούς, με
                                                                                 μία από τις πιο πρόσφατες ιδιαιτε-
                                                                                 ρότητες των νέων bulk carriers να
                                                                                 αποτελούν οι δεξαμενές καυσίμου
                                                                                 αερίου. Ως πλοίαρχος του υπό ελλη-
                                                                                 νική σημαία φορτηγού πλοίου «Μ/V
                                                                                 Ubuntu Unity» της εταιρείας Maran
                                                                                 Dry Management του Ομίλου Αγγε-
                                                                                 λικούση, ενός από τα δύο πρώτα
                                                                                 φορτηγά πλοία με εναλλακτικό
                                                                                 καύσιμο υγρού αερίου, κάνουμε
                                                                                 στροφή στην πράσινη ανάπτυξη. Ο
                                                                                 Όμιλος Αγγελικούση στοχεύει στην
                                                                                 επέκταση του στόλου του με πλοία
                                                                                 εναλλακτικού καυσίμου υγρού
                                                                                 αερίου φιλικά προς το περιβάλλον.
                                                                             Για ποιους λόγους θα συστήνατε σε
                                                                                 έναν νέο σπουδαστή να επιλέξει
                                                                                 τα πλοία μεταφοράς χύδην ξηρών
                                                                                 φορτίων για τα εκπαιδευτικά του
                                                                                 ταξίδια;
                                                                                 Ο κύριος λόγος είναι η άμεση απο-
                                                                                 κατάσταση των νέων σπουδαστών
                                                                                 με προοπτικές εξέλιξης σε μια

          158                                                                                             NX
   153   154   155   156   157   158   159   160   161   162   163