Page 156 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2024
P. 156
Ζωή εν πλω
Ευελιξία, συνεχής Έχοντας επισκεφθεί αρκετές χώρες
με διαφορετικές κουλτούρες, θα
μάθηση και ικανότητα έλεγα ότι το λιμάνι της Σιγκαπού-
ρης είναι από τα πιο εντυπωσιακά,
προσαρμογής, και θεωρώ τη Σιγκαπούρη κορυφαίο
ναυτιλιακό κέντρο. Επίσης, μία από
οι απαραίτητες τις αγαπημένες μου χώρες είναι η
Αυστραλία. Βέβαια, λόγω του φόρ-
δεξιότητες για τον του εργασίας, οι έξοδοι στα λιμάνια
είναι περιορισμένες και σχεδόν αδύ-
μηχανικό του μέλλοντος νατες στο 99% των περιπτώσεων.
Χαραγμένη στη μνήμη μου έχει μεί-
νει η πρώτη φορά που πέρασα ως
Συνέντευξη του Νικολάου Μαρή, Β΄ μηχανικός τον πορθμό του Μαγ-
Α΄ Μηχανικού στα bulk carriers γελάνου με πολύ αντίξοες καιρικές
της Diana Shipping Services S.A.
συνθήκες.
Στο πλαίσιο επίτευξης των στόχων του
Τι σας οδήγησε στο να επιλέξετε αλλά έχουν ενισχυμένη κατασκευή στο ΙΜΟ για το περιβάλλον, προκρίνο-
και να συνεχίσετε την καριέρα ως κύτος τους, ειδικά στα πλοία που νται διάφορες λύσεις καυσίμων για
μηχανικός; μεταφέρουν βαριά φορτία, ώστε να τα πλοία. Ποιες δεξιότητες πρέπει
Επέλεξα την ειδικότητα του μηχανι- αντέχουν τις πιέσεις από το βάρος να έχει ο μηχανικός του μέλλοντος
κού διότι από μικρό παιδί μού άρεσε του φορτίου και τις περιβαλλοντικές προκειμένου να ανταποκριθεί στις
να επισκευάζω ό,τι παρουσίαζε συνθήκες στη θάλασσα. υψηλές απαιτήσεις σχετικά με τα
βλάβη. Συνέχισα την καριέρα μου Για ποιους λόγους θα συστήνατε σε έναν νέα καύσιμα;
ως μηχανικός διότι με τις γνώσεις νέο σπουδαστή να επιλέξει τα πλοία Ένας μηχανικός του μέλλοντος θα
μου βοηθώ και εξελίσσομαι μέσω μεταφοράς χύδην ξηρών φορτίων πρέπει να έχει γνώσεις και δεξιότη-
της επίλυσης των προβλημάτων που για τα εκπαιδευτικά του ταξίδια; τες στους τομείς των νέων, πιο φιλι-
προκύπτουν στην εργασία καθημε- Θα πρότεινα σε έναν νέο σπουδαστή κών προς το περιβάλλον, καυσίμων,
ρινά στο πλοίο. να επιλέξει πλοία μεταφοράς ξηρών όπως το LNG, η αμμωνία, η μεθα-
Ποιοι ήταν οι λόγοι που σας οδήγησαν φορτίων για τα εκπαιδευτικά του νόλη και το υδρογόνο, καθώς και των
να ναυτολογηθείτε σε bulk carriers; ταξίδια, καθώς προσφέρουν εξαιρε- τεχνολογιών μείωσης των εκπομπών.
Ως δόκιμος είχα ναυτολογηθεί σε τικές ευκαιρίες για μάθηση και ανά- Πρέπει να είναι καταρτισμένος στη
κρουαζιερόπλοια, όπου οι συνθή- πτυξη πρακτικών δεξιοτήτων. Τα bulk διαχείριση και στη συντήρηση μηχα-
κες δεν ήταν ικανοποιητικές για carriers είναι ιδανικά για να αποκτή- νημάτων που σχετίζονται με εναλ-
εμένα. Έτσι, όταν αποφοίτησα από σει κανείς εμπειρία στη διαχείριση λακτικά καύσιμα, καθώς και να έχει
τη σχολή και πήρα το δίπλωμα του φορτίων μεγάλης κλίμακας, να εξοι- καλή κατανόηση των περιβαλλοντι-
Γ΄ μηχανικού, ναυτολογήθηκα σε κειωθεί με διαδικασίες φόρτωσης και κών κανονισμών του IMO και των
bulk carrier, όπου συνεχίζω την εκφόρτωσης σε διαφορετικά λιμάνια νέων διεθνών προτύπων. Απαιτείται
καριέρα μου μέχρι σήμερα. και να μάθει πώς να διασφαλίζει την να είναι εξοικειωμένος με τη χρήση
Αναγνωρίζετε συγκεκριμένες ιδιαιτε- ασφάλεια και τη σωστή κατανομή ψηφιακών εργαλείων παρακολού-
ρότητες ή/και χαρακτηριστικά στα του φορτίου. θησης της κατανάλωσης καυσίμου
bulk carriers έναντι άλλων τύπων Επιπλέον, στα πλοία αυτά συχνά και των εκπομπών, για την επίτευξη
πλοίων; υπάρχει μεγαλύτερη διάρκεια ταξι- των στόχων βιωσιμότητας.
Τα bulk carriers έχουν συγκεκριμένες διών και λιγότερες αλλαγές λιμανιών Η ευελιξία, η συνεχής μάθηση και
ιδιαιτερότητες, που τα διακρίνουν σε σύγκριση με άλλα είδη πλοίων, η ικανότητα προσαρμογής σε νέες
από άλλα είδη πλοίων, λόγω του κάτι που επιτρέπει στον σπουδαστή τεχνολογίες και συστήματα θα
τύπου φορτίου που μεταφέρουν και να εστιάσει στη ρουτίνα του πλοίου, είναι κρίσιμες δεξιότητες για έναν
του τρόπου φόρτωσης και εκφόρτω- να κατανοήσει την καθημερινή λει- σύγχρονο μηχανικό, ώστε να αντα-
σής τους. Τα πλοία αυτά σχεδιάζο- τουργία και να αποκτήσει ουσιαστική ποκρίνεται στις εξελίξεις και στις
νται για τη μεταφορά χύδην ξηρών εμπειρία στις εργασίες του κατα- υψηλές απαιτήσεις της ναυτιλίας
φορτίων, όπως σιτηρά, άνθρακα, στρώματος και του μηχανοστασίου. για πράσινη μετάβαση. Οι ναυτιλι-
μεταλλεύματα και άλλα εμπορεύ- Τα bulk carriers δραστηριοποιούνται σε ακές εταιρείες πρέπει να παρέχουν
ματα που δεν συσκευάζονται. Δια- πληθώρα διαφορετικών routes. συνεχή εκπαίδευση στα πληρώματα,
θέτουν μεγάλα αμπάρια και ειδικά Ποια είναι τα εντυπωσιακότερα ιδίως του μηχανοστασίου, σχετικά
ανοίγματα για εύκολη πρόσβαση λιμάνια που έχετε επισκεφτεί; Ποιες με τις νέες απαιτήσεις και τις νέες
στα φορτία και γρήγορη διαχείριση εικόνες και εμπειρίες έχουν χαρα- μηχανές που καταναλώνουν τα εν
του φορτίου στα λιμάνια. Επίσης, χτεί ανεξίτηλα στη μνήμη σας; λόγω καύσιμα.
156 NX