Page 124 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - AUGUST 2023
P. 124

ΔΙΕΘΝΗ ΥΔΑΤΑ


          σίες και τις αναπτυξιακές ανάγκες της
          Ονδούρας», ανέφερε σε ανακοίνωσή
          της η ονδουριανή κυβέρνηση.
          Η Τεγκουσιγκάλπα ευελπιστεί πως η
          συμφωνία θα ευνοήσει τις κινεζικές
          επενδύσεις στο κράτος της Κεντρικής
          Αμερικής και θα ωφελήσει τον αγροτικό
          τομέα της, διαφοροποιώντας τις εξαγω-
          γές του στην Κίνα.
          Ο υπουργός Εξωτερικών της Ονδούρας,
          Ενρίκε Ρέινα, εξηγούσε τη 15η Μαρτίου
          ότι η απόφαση να διακοπούν οι σχέσεις
          με την Ταϊβάν δεν είχε ιδεολογικο-πολι-
          τικό ελατήριο, σκοπός ήταν να καλυφθούν
          όσο είναι δυνατόν «οι τεράστιες ανάγκες»
          της χώρας σε ό,τι αφορά την οικονομία,
          καθώς η νήσος αρνήθηκε να αυξήσει την
          οικονομική βοήθεια που παρείχε.
          Κίνα και Ονδούρα συνήψαν διπλωμα-
          τικές σχέσεις την 26η Μαρτίου, κάτι
          που συνεπαγόταν αυτόματα τη διακοπή
          αυτών με την Ταϊβάν, όπως αξιώνει πάγια
          το Πεκίνο εν ονόματι της πολιτικής της
          «ενιαίας Κίνας».
          Η πρόεδρος της Ονδούρας, Σιομάρα
          Κάστρο, επισκέφθηκε πρόσφατα  την
          Κίνα και συναντήθηκε με τον πρόεδρο
          της Κίνας Σι Τζινπίνγκ.          ΗΠΑ, καθώς μεγάλος είναι ο ανταγωνι-
          Η Ονδούρα είναι η πέμπτη χώρα της   σμός από την JF Lehman & Company,
          Κεντρικής Αμερικής που πήρε την από-  ενώ ενδιαφέρον έχουν εκδηλώσει τόσο
          φαση να διακόψει τις σχέσεις με την Ταϊ-  η Cerberus Capital Management όσο
          πέι και να συνάψει σχέσεις με το Πεκίνο   και η Arlington Capital Partners.
          από το 2007. Πλέον στην περιφέρεια της   Η Hanwha προχώρησε πρόσφατα σε
          Κεντρικής Αμερικής μόνο η Γουατεμάλα   μια σημαντική επένδυση στον εγχώ-
          και το Μπελίζ εξακολουθούν να αναγνω-  ριο ναυπηγικό κλάδο, καθώς απέκτησε
          ρίζουν διπλωματικά τη νήσο.      το 49,3% της Daewoo Shipbuilding &
                                           Marine Engineering έναντι $1,5 δισ.
          ΠΟΥ ΘΑ ΚΑΤΑΛΗΞΟΥΝ                Το ενδιαφέρον για την Austal πάντως
          ΤΑ ΝΑΥΠΗΓΕΙΑ AUSTAL;             έχει ερμηνεία, καθώς οι αναπτυξιακές
          Έντονο είναι το ενδιαφέρον του νοτιοκο-  της προοπτικές είναι μεγάλες. Έχει ανα-
          ρεατικού conglomerate Hanwha για την  λάβει ήδη την κατασκευή πλοίων επιτή-
          απόκτηση του αυστραλιανού ναυπηγικού   ρησης, αξίας $3,2 δισ., την ίδια ώρα που
          ομίλου Austal, ο οποίος διαθέτει πέντε   η κόντρα ΗΠΑ και Κίνας έχει ως απο-
          ναυπηγεία σε τέσσερις χώρες και συγκε-  τέλεσμα το αμερικανικό Πολεμικό Ναυ-
          κριμένα σε ΗΠΑ, Αυστραλία, Φιλιππίνες   τικό να επιχειρεί να αυξήσει τη ναυτική
          και Βιετνάμ.                     του ισχύ με νέα πλοία. Παράλληλα, στο
          Το αγοραστικό ενδιαφέρον της Hanwha   πλαίσιο της συμμαχίας AUKUS μεταξύ
          έχει πυροδοτήσει ράλι στην τιμή της  Αυστραλίας, Ηνωμένου Βασιλείου και
          μετοχής  της Austal κατά 15% εντός  ΗΠΑ, η Αυστραλία θα δαπανήσει $368
          Ιουνίου. Εντός 2023, μάλιστα, η μετοχή   δισ. τα επόμενα τριάντα χρόνια για την
          καταγράφει κέρδη 29,9%, με την κεφα-  κατασκευή οκτώ πυρηνοκίνητων υπο-
          λαιοποίησή της να αγγίζει τα $960 εκατ.   βρυχίων.
          Μεγαλύτερος μέτοχος της Austal είναι η
          Fortescue Metals.                ΝΕΑ ΝΑΥΤΙΛΙΑΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ
          Σύμφωνα με ρεπορτάζ της Financial  ΕΤΟΙΜΑΖΟΥΝ ΚΑΤΑΡ ΚΑΙ ΙΡΑΚ
          Review της Αυστραλίας, η Hanwha είναι   Στην ενίσχυση  των θαλάσσιων εξα-
          το μοναδικό ενδιαφερόμενο μέρος εκτός   γωγών τους πετρελαίου και πετρελαι-


         124
   119   120   121   122   123   124   125   126   127   128   129